Eindelijk (weer) een goede glashengel!


Plaats reactie
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

22-11-2003 19:57

Wat volgend seizoen te doen? Met deze gedachte liep ik al een tijdje rond na enkele zeer goede seizoenen in Nederland en een fantastische Frankrijktrip toe (dat laatste dankzij vismaat Martin).
De gedachte speelde om weer eens lekker met de pen vanuit de boot te gaan vissen, want de laatste seizoenen ging het toch allemaal wel erg gemakkelijk met de zelfhaak systemen.

Enkele weken geleden kwam ik bij Cor Spinhoven om een nieuwe afstandshengel te bestellen en daar stond ie, een zwarte glashengel van 4 mtr. lang, afgebouwd met "spiraal" ogen gemaakt van verenstaal. Deze ogen kun je tegen de blank van de hengel aandrukken en veren dan gewoon weer terug. De hengel voelt aan als het oude vertrouwde glas maar dan toch een heel stuk lichter en vooral ook strakker zonder het net iets te steriele van een grafiet-hengel. Het bleek om een prototype te gaan waar Cor slechts één exemplaar van had laten maken. Deze stok werd per opbod verkocht. Naja, toch maar een bod gedaan ondanks het financiele leed van de aanschaf van de extra afstandsstok voor Frankrijk en de verloren weddenschap met Cor over het al dan niet vangen van een vis afgelopen zondag. Zal toch niet gebeuren dat ik hem heb, dacht ik nog. Afgelopen week toch maar even gebeld met Cor hoe het nou zit met die glashengel: ehh, hij is voor jou klonk het Amsterdamse accent aan de andere kant van de lijn.
Maar jullie hebben mazzel: hij wordt in productie genomen en er volgt ook nog een 12 voets uitvoering (wordt het boilievissen ook weer leuk).

Bas

P.s. sluit nooit weddenschappen af met Cor!
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

27-11-2003 15:08

Bas,

Mooie specificaties.
Ik heb ff gewacht met een reactie,want ik weet van mezelf dat ik met een nieuwe hengel zo snel mogelijk wil vissen :smile:

Ben je al in de gelegenheid geweest en zo ja, heb je een "review" voor ons?

Groetjes,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

27-11-2003 16:23

Helaas Henk,

Heb er alleen nog maar "droog" mee gevist. Eigenlijk is ie ook pas voor volgend jaar bedoeld. M'n boot ligt al op het droge.
Maarre, zit wel goed allemaal, geen gebrek aan power in ieder geval. Testcurve is ruim 2 lbs.

Groeten,
Bas
Plaats reactie