Winter brrrrr...


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

07-11-2003 15:54

Hoi,
Wie van jullie penvissers hebben goede ervaringen met het wintervissen ik bedoel dus het pennen in deze koude maanden? ik wil het dit jaar ook gaan doen maar er is heel wat doorzettings vermogen voor nodig denk ik...marja je moet er iets voor over hebben!

Ik weet zelf nog niet zo goed wat voor water ik aan ga pakken kanaal, vijver, of klein rustig stromend riviertje waar veel kleine karper zit. Ik denk dat ik voor de vijver ga omdat deze dicht in de buurt is dus kan ik goed voorvoeren.

Zelf heb ik een paar keer op karper gevist in de winter en ook een paar gevangen ik denk dat het wel gaat om toevals treffers maar dat maakt niet uit.

maar zoals ik al zeg dit jaar ga ik echt serieus en vaak door vissen in de winter om zo toch wat karpers mee te kunnen pakken!. :wink:

Dus ik ben benieuwd wie van jullie al ervaring heeft met het winter pennen en wat de vangsten zoal waren.

groetjes kevin :grin:
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

07-11-2003 18:27

He Kevin als ik in deze koudere maanden ga pennen dan kies ik meestal voor een wat kliener en liefst ondiep water. gezien de geringe diepte duurt het namelijk nooit zolang voordat dat je de vissen gelokaliseert hebt . En als je ze eenmaal in je vizier hebt en je ziet zo af en toe wat leven dan is het in die kou iets makkelijker vol te houden en je verbaast je er nog over wat je dan nog in een relatief kort tijds bestek op de kant kan krijgen.......
Succes.

Mvg Michel.
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

07-11-2003 18:46

Hoi,
Je bedoeld dus een watertje waar je de vis kunt zien! maar denk je niet dat de vis naar diepere stukken trek vooral als het gaat om een ondiep watertje!

En met wat voor aas ga je vissen?
Ga je instant vissen of met voor voeren?
en met wat voor materiaal ga je vissen dus hengel lijn?

Ik zelf vis met een carpfloat hengel van 1.1/4 1.1/2 met een lijntje van sufix XL strong 22/00 4.40 kilo. En als aas denk ik dat ik het makkelijk hou bij sweetcorn (mais) of mini bollies!

groetjes kevin :smile:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-11-2003 18:56

Kevin,

Dat rustig stromende riviertje zou me wel wat lijken.
Helemaal wanneer er bruggen over liggen.
Liefst het pennetje voorzichtig langs een peiler laten zakken, probeer dan zoveel mogelijk peilers te bevissen.
Wel daags tevoren even kijken/ voelen of er veel drijfvuil tegen de peilers ligt, hou daar rekening mee of ruim het op.

Over het algemeen laten de vissen zich traag en loom bij de peilers wegtrekken na het aantikken, het water is nu te koud voor explosieve "runs", na het tikken zelf rustig blijven dan doen de karpers dat ook..

Aas;
Trouvit boilie op een voerplekkie en instant met een bolletje roggebrood of kaas.

Sportieve groeten Henk
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

07-11-2003 19:03

Hoi Henk,
Kaas in de winter werkt dat ik dacht dat het echt een winter aas was?

groetjes Kevin :wink:
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

07-11-2003 20:19

Hoi kevin; De watertjes die ik bedoel zijn parkvijvers of singels of iets in die sfeer en over het algemeen heb je daar geen diepere stukken. Meestal loop ik eerst een rondje en als ik ze gelokaleseerd heb. Dan laat ik mijn pen er vlakbij of tussen in zakken . Vaak liggen ze met een twintigtal onder een overhangende boom en dan kan er nog wel eens voedselneid ontstaan en dan hoef vaak niet al te lang te wachten op je eerst aanbeet.

Als aas neem ik meestal pinda,s en dan niet te veel bijvoeren een stuk of tien rond om je pen is genoeg.

wat het ook meestal wel goed doet zijn de wat kleinere boilies laten we zeggen 12 a 14 mm het liefst geel of oranje en dan de boilies die je er bijvoert verkruimelen.

Zelf vis ik met een LT lightcarp 1,5 lbs in combinatie met een penn 440 ss molen met 22 honderste en een 1 grams peacock pennetje.

Mvg Michel.
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

07-11-2003 21:27

Hoi Michel,
Hoe lokaleseer je de karpers dan doe jij dat op zicht of doe je het anders?

groetjes Kevin :smile:
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

08-11-2003 12:40

Ja Kevin, Op de meeste van dit soort wateren waar je zomers niets kan zien, kan je in de winter tot op de bodem kijken en als je rustig loopt en ze niet laat schrikken kan je ze zo zien liggen. ( als je heel veel geluk hebt dan kan je zelfs zien hoe ze je aas opnemen....)

Mvg Michel
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

08-11-2003 17:17

Hoi Michel,
Het is me geheel duidelijk ik snap wat je bedoelt!

groetjes,
kevin
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

11-11-2003 16:53

Oke Kevin goeie vangst !!!!!!

Mvg Michel.
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
Plaats reactie