sticky float: zelfhaking met de pen (?)


Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

03-06-2012 09:59

Douwe,

Met welgemeende excuses, heeft niets met naam of conditionering te maken edoch met een slechte lezer! Deze lezer had het woordje alleen wel gelezen maar op een andere plek ik jouw reactie. Hierdoor werden beiden zaken als negatief uitlegbaar.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-06-2012 17:27

Marc jou neem ik nog altijd heel serieus, mijn dank voor je reactie.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

25-06-2012 12:03

Ik heb zelf wel eens met de gedachten lopen te spelen, destijds n.a.v. iets te veel misgeslagen aanbeten/lossers in 1 sessie, om te pennen met iets zwaarder schuiflood (pak m beet 30 gram?). Dit met de gedachte dat de haakpunt daarmee beter naar de onderlip wordt gedirigeerd (en daardoor minder missers), maar omdat het volledig vrij schuivend lood betreft, nog wel gevoelige beetregistratie oplevert op de pen? Je slaat nog altijd zelf aan, de vis kan dus gehaakt worden zodra hij je aas oppakt en en je hoeft niet te wachten totdat de vis zichzelf zou haken oid. Bijkomend voordeel is nog eens dat je daarmee ook op iets meer plekjes kunt komen (iets verder voor de rietkraag langs?).

Deze manier houdt een beetje het midden tussen pennen en statisch, je zou ook kunnen freelinen, maar volgens mij levert een verticale lijn minder wantrouwen op dan een schuine / horizontale lijn dor het water. Misschien is dit ook nog íets nauwkeuriger in de beetregistratie? Ik ga het iig binnekort eens op deze manier proberen :-)