Drijvend, katten/hondenbrokjes of broodkorst?


Brokjes of Broodkorst

Brokjes
27
45%
Broodkorst
33
55%
 
Totaal aantal stemmen: 60
peter andrae

20-06-2008 18:12

De Truc met de binnenbanden word alleen toegepast bij veel wind of een sterke stroming het liefst bevoer ik een hele kant ik wil de vissen niet allemaal tegelijk op 1 plek hebben wat ik heb gemerkt is dat de vissen er soms geen moeite mee hebben om na een vangst binnen een paar minuten weer op de stek terug te komen maar zo gladje,s verloopt het niet altijd,ook 1 van de redenen dat ik zo een strook met 2 hengels bevis,karpers kunnen net gillende keukenmeiden zijn zo zitten ze hier en dan weer daar.

De kracht van het variantje zit hem juist in het formaat en het oliespoor wat ze achterlaten op het water dat maakt het tot een toppertje maar net als met de statische visserij treed terughoudendheid op na veel gebruik van een bepaalde aassoort dus ook het variantje moet er met de tijd aan geloven,in het voorjaar gaat het meestal voorspoedig maar in het najaar als de buikje,s goed gevuld zijn dan word het een heel ander verhaal.

Een vervanger voor variantje,s is drijvende bollie,s in een klein voormaat maar je kan natuurlijk elke vorm geven die je wilt dat heb je zelf in de hand,maar in de dierenzaak zie je soms mooie dingen liggen die zeer geschikt zijn om mee te vissen.

Het op de bodem aanbieden van waar je normaal drijvend mee vist kan ook nog weleens mooie vissen opleveren dit kennen ze niet en ze gaan er dan ook echt voor echt iets voor als het iets minder is met het weer of als je een keer statisch wilt op het water waar jij of veel drijvend word gevist.

Brood is nog steeds een prima aas alleen op sommige wateren hoef je er niet mee aan te komen ik heb karpers echt als zenuwlijers er omheen zien draaien,er onder hangen,even aan tippen met de snoet en daarna had je het nakijken terugzakken en wegwezen,niet gek natuurlijk op een water waar de meeste mensen met een broodkorst vissen.

Ik kan nog 1001 dingen bedenken om karpers te vangen dat vind ik juist het mooie je hebt het zelf in de hand,maar ik hou nog iets achter de hand :wink: .


Ja leuke topic.
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

21-06-2008 12:59

langzaam zinkend kattebrokje kan ook heel erg goed werken, ik vond het de laatste keer vissen met brokjes irritant dat ze zo snel doorweekt waren en zonken, maar nadat ik 2 vissen gehaakt had op het zinkende brokje is het wel een goeie maneier denk ik.

ik ga binnenkort nog wel proberen om met een plastic pop-up tijgernoot te vissen tussen de brokken, zijn die beesten gek genoeg om het te pakken?
peter andrae

21-06-2008 17:27

Ach Michiel karpers nemen alles in hun bek vaak uit nieuwsgierigheid ik heb ze al op een kurkje gevangen deze had ik in de vorm van een hondenbrokje gemaakt hij ging net zo makkelijk naar binnen als de rest dus die nepnoot gaat ook wel naar binnen,maar als ik wel eens zie wat een karper allemaal naar binnen zuigt dan vraag ik mij weleens af waarom er soms zo moeilijk word gedaan over aas,ik ga je nieteens zeggen wat ze allemaal naar binnen zuigen maar viezerikken zijn het soms,bah :wink: .

Het vissen op half water kan zeer lonend zijn met bijna elke aassoort zo heb ik hele goede dagen meegemaakt met mais die ik over een voerplek van deze partikel liet driften,er zijn legio voorbeelden te noemen het is een kwestie van uitproberen.

Zo een langzaam zinkende vlok of brok kan net even het verschil maken op een visdag.
Boudewijn Margadant
Berichten: 131
Lid geworden op: 19-06-2008 09:47
Contacteer:

22-06-2008 10:02

Eigenlijk is er altijd wel iets dat werkt. Het is toch een kwestie van ervaring en/of proberen wat het beste op dat moment werkt. ALs je idd ziet wat ze tijdens hun zoektocht naar iets eetbaars allemaal in hun bek nemen... Zeker als je met bijv. kattenbrokken voert en dit massaal te vinden is pakken ze alles mee dat er maar enigszins op lijkt, dus ook een stukje kurk, hout enz. Vis je met alleen een korst (dus zonder bij te voeren), dan is mijn ervaring dat je weldegelijk iets kan doen wat de vis aantrekt. (geurtje bijv. of olieachtig beleg zoals pindakaas) Heb je brood gevoerd, dan zijn ze toch al specifiek daarnaar op zoek. Maar ik kan je zeggen dat een geurtje op sommige dagen het verschil maakt! Er zijn mogelijkehden zat. Ik heb ook goede ervaringen met een vlok of worm onder een baarsdrijvertje tussen de korsten, of laat je vlok door het drijfvuil heen zakken en hem er vlak onder hangen. Ik zou zeggen: gebruik je fantasie, haast niets is te gek, uiteindelijk gaat het er toch "alleen maar" om om te zorgen dat de vis iets in zijn bek neemt. Aanslaan doe je toch zelf, dus je bent niet afhankelijk van een klomp lood.