korstvissen


Gebruikersavatar
sies overbeek
Berichten: 168
Lid geworden op: 04-04-2008 22:29

09-04-2008 22:45

ik zorg gewoon voor een lekkere verse korst wat een beetje taai is zodat de haak er fatsoenlijk in blijft zitten(geen brood van een 2 of 3 dagen wat droog is en zo uit elkaar valt, dat geef ik wel aan de eenden), heb niet vaak gehad dat de karper alleen mijn korst opeet en de haak eruit schiet. nooit eigelijk. met die manier van dat elastiekje is de kans op haken groter, maar de kans op aanbeet kleiner. op de manier met alleen een korst aan de haak juist net andersom :wink:. ik denk dat je dat verschil moet gebruiken op het soort water wat je bevist. als je schuwe karpers hebt is de manier om de haak te verbergen denk ik succesvoller. als de karpers je korst toch wel pakken ondanks de haak en het elastiek kun je veel beter die manier gebruiken omdat de kans op haken dan veel groter is.

@martijn

ja ik had ook veel missers vroeger, daarom heb ik ook een andere manier gezocht. tuurlijk is het het best als je de karper dicht bij je hebt, maar vaak is dat niet het geval of komen ze niet zo dicht bij. en hoe verder je komt, hoe meer plekken je kunt bevissen, des te groter de kans op karper. en daar moet je dan de beste manier voor vinden. en dat is voor mij toch die manier dat ik de haak/lijn door de korst rijg :wink:

gr.
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

10-04-2008 04:52

Ik vis al heel mijn leven met korst, en ik mis zelden.

Ik pak een hoekje van een boterham, die knijp ik zo in mekaar dat de korst van de hoeken op elkaar zitten, Ik haal de haak door beide korsten, en veer een beetje de korsten terug. Haak zit goed verstopt, en je slaat bijna altijd raak. Haakmaat 6, met een bocht erin.


En ik vis trouwens ook met een floater controller (zo heet het geloof ik). Misschien scheelt dat ook wel.

Soms doe ik een korst aan de lijn, en hang ik onder de floater ook nog een aas. En dat werkt echt heel goed. Want soms pakken ze de drijvende korst niet, maar laten ze zich wel verleiden door een mooie broodvlok onder de floater.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

21-05-2008 21:10

Sies welke haakmaat gebruik je eigenlijk bij het korstvissen ?

met een te grote haak rijg je volgens mij heel het broodstukje kapot... en dan heb je er nog niets aan :P
Gebruikersavatar
sies overbeek
Berichten: 168
Lid geworden op: 04-04-2008 22:29

25-05-2008 23:16

ik vis nu met fox arma point ssbp haken maatje 4 of 6;)

vanavond trouwens nog karper gevangen van 22 pond. toen ik hem op de kant had bleek ik hem in de kieuwdeksel gehaakt te hebben. ik had donderdag avond een vis verspeelt na een rare aanbeet. hij had zich vast gezwommen en na veel proberen is de lijn toch geknapt. lood, en rest van de montage kwijt en bij de karper in de bek. deze vis heb ik vanavond dus weergevangen en er zat alleen nog een onderlijn aan met een speed link en een wartel. de rest was hij kwijtgeraakt, wat dus aantoont dat een karper weinig last heeft van een onderlijn in zijn bek.

m.v.g. sies