Hardy favourite graphite carp no. 2

Plaats reactie
Frits Sluijsmans

12-11-2020 22:51

Ik heb onlangs een Hardy favourite graphite carp no.2 12 ft weten te bemachtigen. Na een nieuw topoog er meteen mee gevist, en ik moet zeggen, het is een heerlijke hengel. Het drilt geweldig, buigt als een hoepel tot ver in het handvat. Er zitten twee toppen bij, op de een staat een 4, op de ander een 8. Paarse wikkelingen op een antraciet blank. Gedeeltelijk foam handvat met reelhouder. Ik vind geen enkele informatie over deze hengel. Kan iemand me misschien vertellen wat de testcurve van deze hengel is, en wat het verschil is tussen top 4 en 8 ?
Jop Boot

19-11-2020 23:22

Frits, ken de hengel niet. Zit meer in de Hardy's van glasvezel. Heb wel een favourite 1, en die is zo rond de 1,75 lb. Dus dit zou zo maar eens een stok zo rond 2 of 2,5 lb kunnen zijn.

Maar er staat vast ook een nummer op het onderste deel? 4 of 8?
Er is denk ik geen verschil is tussen top 4 & 8. Hardy nummerde de beide delen, onder en boven, zodat je ze bij elkaar kon houden. Hier is denk ik een onderste deel met nummer 4 of 8 verdwenen, en is de top als extra aangeboden.

Deze set stond op markplaats, toch?

Belangrijkste blijft toch dat je het een geweldige hengel vindt!
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
Frits Sluijsmans

23-11-2020 20:01

Je hebt helemaal gelijk Jop !

Op het onderste deel staat inderdaad ook een kleine 4, helemaal niet opgevallen.
Vanmiddag in de tuin de hengel getest .... ik kom uit op een tc van ongeveer 2 1/4 lbs.
Inderdaad via marktplaats gekocht, enne ... super tevreden ....geweldige hengel.
Ik ben van eind jaren vijftig, dus opgegroeid met Hardy RW carp, Hardy Ten Ten, Bruce & Walker Mark IV, Jack Hilton MT, enz enz .... vandaar.

Bedankt voor je reactie.
willy claas

24-11-2020 19:39

Hallo Frits,
Heb hier een oude catalogus van Delahay uit Maastricht.
Deze verkochten toen heel veel Engelse karperhengels,
ook Kevin Maddocks (ben uit 56)
Weet niet of dit percies de zelfde is,
12'" KM 2 dt 1 3/4 lb TC Carbon Eenpoots ogen.
Toen deze winkel eind tachtiger jaren ging sluiten
kon ik twee B&W hexagraf 1 3/4 lb krijgen voor de prijs van een.
Prachtige helemaal doorbuigende actie.Was begonnen met een
boothengel van V&D .
Onderste en bovenste deel zijn ook zo gelijk genummerd als bij u.
Minpunt soort foam handvat.
Plaats reactie