Chi Fai Man schreef:Is er iemand die gek is op de CJW Flex of Super Flex?
Ik ben er zelfs zo gek op dat ik mijn 15 jaar gebruikte CSL Heavy vanmiddag verruilt heb voor een nieuwe superflex 13ft medium..
Chi Fai Man schreef:Is er iemand die gek is op de CJW Flex of Super Flex?
Harold Hoekstra schreef:Ik heb een cjw flex xheavy en de blank is fantastisch. Alleen de manier waarop de molen wordt vastgezet in de houder vind ik dramatisch. De molenhouder die er op zit vind ik echt een slechte keus van cor.
jerry weijers schreef:Je hebt over die metalen reelhouder neem ik aan , zelf opteer ik gewoon voor een standaard Fuij reelhouder
gr jerry
Sebastian Huvenaars schreef:
Oja, wat wel echt een wereld van verschil maakt zijn de lichtere oogjes op de nieuwere Flex, duidelijk voelbaar. Het gewichtsverschil tussen de twee blanks weet ik niet. De Flex heeft ook reelringen ipv een reelhouder. Dit was even wennen maar het ligt wel fijner in de hand, én ik heb nu een goed aandruktechniekje dus ben er wel blij mee.
Kortom, twee zalige hengels. De doorslaggevende eigenschap? Ik denk productiedatum. Lichte oogjes merk je, en ook de ontwikkeling in blanks staat niet stil.
Robert Naeff schreef:Ja, die gedraaide ogen heb ik ook op 1 van mijn CJW boronhengels Vond het er wat goedkoop uit zien, maar ze bevallen in de praktijk best goed en daar gaat het natuurlijk om. Wat kost zo'n set geleide ogen eigenlijk?
jerry weijers schreef:€150 dan heb je teveel betaal , de NT ogen doen gemiddeld €6 per stuk
Het kan trouwens nog lichter en helaas ook veel duurder ( €250 13 ogen ) , het gaat over Fuij ogen en dan single foot titanium sic ogen , Bart Bakker heeft deze gemonteerd op een hengel van een kennis van mij vreselijk mooi en bewezen lichter , gewogen op een geijkte weegschaal , ook dat er minder wikkelingen nodig zijn om het oog vast te zetten dus minder lak is minder gewicht
Gr jerry
Robert Lamboo schreef:Het verbaasd me dat nog niemand het over Ton Temming heeft gehad. Maakt nog prachtige glashengels op traditionele wijze, je moet er wat geduld voor hebben maar dan heb je ook watVooral het verhaal achter de ontwikkeling en verfijning sprak mij aan. Inmiddels heb ik een T.T. Classic (links) en T.T. Specimen (rechts) in mijn bezit. De Classic ligt rond 2 1/4 lb en de Specimen rond de 1 3/4.
herman hulsman schreef:Heb er nog ff op gegoogled, die 150 klopt en is nog steeds een van de voordeligste