Hallo,
Zojuist een graskarper ermee gevangen van rond de 30 pond... 90 cm en 60 omvang... had geen weger bij me, dus schatting..

... Dacht eerst dat mijn schepnet bleef hangen ergens achter toen ik hem eruit wilde tillen haha...
Iemand anders nam de foto... helaas geen standaard, dus niet zo goede kwaliteit...karper lijkt veel kleiner... heb hem snel terug gezet, kwetsbare vis...
In vergelijk met mijn maat 45 schoen... en een 42" schepnet

Zeer sportieve hengel... is de exclusive float 1.75 lb... 3.9 meter... tophengel...
Gaat mooi parabolisch in het eerste stuk het makkelijkste.. progressief naar handvat... ideaal voor over de rietstengels en je karper uit de kant te houden...
Enorm licht... en in combi met deze molen, echt een droom...
Morgen koop ik een Harrison 1.75 lb handbouw over van iemand en dan ga ik die eens vergelijken... ook een prachthengel en mooi om naast elkaar te hebben... Ga ik uitrusten met een Penn Battle 3000 voor het obstakelwerk...
Maar de Sportex Exclusive Float, echt een aanrader... voelt gewoon als kwaliteit.. maar het gewicht lijkt wel playmobile in het begin

Vervoer is even wennen... maar zeer handzaam... begrijp wat je bedoelt... truck is eerst het topdeel eraf en haak erop vast zetten... daarna middendeel en dan naast onderstuk... zo trek je de hele lijn strak en kan je makkelijk compenseren met de spoel... begrijp je wat ik bedoel?
Een run in de morgen, is een dag zonder zorgen....