10-11-2013 19:02
Ik vis al vrij lang en vrij veel met nepaas. Met de pen, op een voerstekje van blikmais/hennep, ideaal! Geen last van kreeftjes (hier erg veel last van), geen moeilijk gedoe. Side hooking, aan een hair, dubbele maiskorrels, maiskorrel met een nep made, trosje nepmaden aan een made-ringetje, het werkt allemaal. Zeelt, voorn, brasem en vooral karper vergist zich allemaal in dat nep aas.
Drijvend: drijvende nepchunks, gepresenteerd tussen hondebrokken, al dan niet gesoakt, geweldig, die wolk die op de oppervlakte ontstaat, waarvan enkele hondebrokken (echte) ook gesoakt zijn. Breng ze maar in de verwarring welke chunkies veilig zijn en welke niet.
Vwb jouw haak met ringetje: ik begrijp het niet, het kan zoveel eenvoudiger, je haak wordt ook iets zwaarder hierdoor. Penvissen/drijvend vissen is voor mij zeer eenvoudig, niet te veel poespas. Als ik al een hair gebruik, dan is ie door een noknot knoop bevestigd met daaronder een doorgetrokken hair. Een rig gebruik ik niet/bijna nooit icm een pen.
Dus zoals Michael zegt: gewoon sidehooking of zoals ik hierboven al vermeldde.
Zelf vis ik meestal met de laatste korrel op 5-10 cm van de haak, en de dobber vrijlopend over de lijn tussen twee stoppertjes van rubber. Het laatste stukje lijn ligt dan plat op de bodem vanaf het laatste loodkorreltje t/m de haak.