Haha bedankt Michael.
Als jullie het niet erg vinden zal ik even uitleg geven.
Een dagje penvissen was alweer even geleden omdat ik druk bezig ben op het kanaal.
Ik verheugde me op deze dag en had alles goed voorbereid.
Zondagavond laat nog met de fiets op pad met een grote emmer voer.
In het verleden werkte dit ook en als ik dan rond 05:00 smorgens aankom had ik vaak al meerdere vissen op de stekken.
Gister was het helaas anders en had ik bijna op geen een stek vis behalve dan op een waar ik ook die vis ving die ik poste.
Later op de dag en op het moment dat ik het net op wilde geven kwam ik bij een van mijn favorieten stek aan en het leek wel alsof een duiker ze fles had opengezet.
Echt zo'n ware vreetorgie waarvan bij elke visser het hart sneller gaat kloppen.
Ik ga dus in een kleermakerszit zitten en zie 3 karpers als gekke tekeer gaan op het voer wat zo goed als weg is en dus woelen ze de hele bodem om.
Even later zie ik in me ooghoek een hond aankomen die me bekend voorkomt.
Hartstikke lief beest maar ik weet wie de eigenaar is en kan alleen maar denken nu "ga weg" maar helaas is het al te laat en hoor ik luidruchtig de eigenaar aankomen maar kan het dus niet over me hart verkrijgen om er wat van te zeggen en praat wat met de man en dol ik wat met de hond die maar wat graag op ze rug gat liggen zodat ik z'n buik kan aaien.
Gelukkig blijft hij niet hangen maar de vissen zijn wel weg.
Net als ik wil opstaan verschijnt er weer een enorme aasplakaat en groeit mijn hoop weer.
Dan verschijnt er een scootmobiel met een van de plaatselijke hang alcoholisten.
Ook hij spreekt me aan en vraagt met ze bezopen kop (11:00) of ze willen bijten.
Grrrrrrrrrrr denk ik maar geef toch antwoord.
Merkbaar geirriteerd zeg ik enkelt nee.
Hij zegt das jammer en ik reageer met enkelt ja.
Hij snapt denk ik de subtiele hint en rijd door.
Nu zijn de karpers wel blijven hangen en een komt heel dichtbij mijn aas met de pen erboven.
De alcoholisten of hanglui komen druppelgewijs het park in verspreid over de dag en helaas komt er nog een scootmobiel met een man van een jaar of 40 aanrijden maar die nooit zo oud word als dat ie eruit ziet.
Ook hij spreekt me aan op een toon alsof ik 100 meter verderop sta en ik zie de vis schrikken.
Nu ben ik het zat.
Ik draai me om en zeg tegen de man, heb ik gvd praatpaal op me rug staan ofzo.
Nee zegt ie al lallend maar ik zat gister op rtl7 een viswedstrijd te kijken en dat vond ik wel leuk.
Wat kan mij dat nou schelen dat jij een viswedstrijd heb zitten kijken zeg ik.
Doe ik daar aan mee dan pleurt op.
Nou sorry hoor ik zal het nooit meer doen zegt ie.
MOOI!!!
Hierna ging ik naar huis en werd ik ook nog eens uitgelachen door me vrouw na het verhaal aangehoord te hebben
Jij heb ook altijd wat zegt ze hahahahaha.
Dus zoals ik al zei ik ben altijd aardig en geduldig en houd rekening met van alles en iedereen maar gister was ik er even helemaal klaar mee.
Houd maar es rekening met mij.