Alweer zo'n brokkenpiloot voor Ben netjes hoor en ja het is inderdaad verslavend.
Ik had vanavond mijn zinnen gezet op de spiegel die ik donderdag ook had zien zwemmen.
Zaten nu weer mooi een paar dagen tussen en dat is wel belangrijk op die stek voor het vertrouwen.
De boeren waren flink mest aan het rijden langs het gedeelte waar ik vorige keer heb gevist het tumult was dus iets teveel van het goeie.
De meeste vis had zich verplaatst naar een ander gedeelte en daar lagen ze dan ook vrij geconcentreerd, wel makkelijker om een vis te vangen maar moeilijk om een target te foppen.
Ik zag trouwens 2 spiegels voorbij komen

welke moet ik nu dan hebben
Een klein schubje leek roet in het eten te gooien door over m'n lijn heen te zwemmen en zich in de buik te haken
Dril zonder einde maar toch op het ondiepe weten te krijgen, tang er snel op en weer laten zwemmen.
Kon merken dat de voedselnijd er goed in zat want er werd warempel gewoon doorgesnoept. Schemer begon in te vallen dus vrijwel onmogelijk om een vis te herkennen.
Op de grote slurpers maar afgaan dan, ik zie er één aankomen met een flinke boeggolf en die begon onderweg al lekker te happen.
Gauw ervoor gooien dus, alweer in één rechte streep er op af, dat gaat goedkomen
Hap hap slurp en gassssssssss. Hopppaaaa weer die hengel krom, losse planten werden zo doorgesneden flinke runs naar links en rechts.
Op een gegeven moment kreeg ik hem even op het ondiepe, yessss een spiegel, zou het dé spiegel zijn???
Maar hij had er nog geen zin in dus de dril ging door.
Opeens zie ik de flank van een rijenkarper, prachtige vis maar wel een dubbelvangst van vorig jaar met vastlood.
Ach het is geen straf om zo'n vis op een brokje te vangen hé

Volgende week maar eens terug voor die andere spiegel.
Iedereen loopt te klagen over het slechte voorjaar en ik heb nog nooit zo'n goed voorjaar gehad, ik moet het normaal altijd van het najaar hebben.
Alles valt momenteel op z'n plek lijkt het wel.

Gewoon verder gaan met genieten dus!!