Hier nog even een praatje bij het plaatje, in dit topic houden ze wel van een stukje lezen toch????
Het is weer hondebrokken weer
Heerlijk om met dit weer te gaan struinen, om er weer lekker in te komen een polderwater bezocht.
De eerste brokjes en stukken oud brood gingen meteen het water in en er werd ook meteen van gesnoept

Zo dat gaat lekker, instant blijft dat toch wel heel goed aas brood en van die brokjes.
Ook meteen een hele lange vis gespot en die als target bestempeld, goed herkenbaar aan van die hele dikke oranje lippen en een kras op z'n kop.
Het was echter van hele korte duur terwijl ze mij zeker niet hebben kunnen zien of horen en had ook nog geen hengel aangeraakt.
Op één of andere manier ruiken die beesten toch al gauw onraad.
Gevolg was dat er mondjesmaat werd gehapt en steeds ergens anders.
De sloot afgelopen en her en der een handjes gestrooid om zodoende veel vis te bereiken en hopen dat ze mekaar daarmee aansteken om eens lekker van het feestmaal te genieten.
Kwam op een gegeven moment een groepje van 6 vissen tegen, waaronder een hele mooie spiegel (target), waarvan 2 vissen ook meteen wat lekkers pakte.
Broodkorsten werden door dit groepje erg argwanend bekeken, daar hadden ze negatieve ervaring mee.
Paar hele boterhammen beviel beter, kunnen ze mooi wat stukken vanaf slaan met de staart en alles wat eraf komt opeten want dat is veilig.
Ook hier was het weer van vrij korte duur, wordt het weer zo'n avondje
Begon ook nog wat te waaien waardoor al het aas flink verspreidt werd langs eigen kant.
Dit maakte het er ook niet makkelijker op, om vis te spotten moet je over het gras heen kijken en tsjah dan zien ze die kop van mij ook
Diklip liet zich wel erg vaak zien en zwom de sloot meerdere keren op en neer om af en toe eens wat te snacken, er achter aan gaan jagen heeft geen zin daarmee help je de boel om zeep.
Even een uiltje knappen dus, lekker achterover op het gras. De hengel had ik trouwens nog steeds niet aangeraakt.
Slurpende geluiden werden steeds luider, omdat er minder voedsel overblijft wordt er wat heftiger geaast.
Tijd om de hengel eens van stal te halen 2 brokjes eraan even laten zakken en ja hoor daar komen er twee aangezwommen, hé diklip zit er ook bij, komt u maar.
Rete spannend natuurlijk, want ze zwommen exact de goede richting op nog wat verder bukken dus.
Opeens zie ik een kolk onder m'n hengeltop huh

waar kwam die vandaan oh van rechts ik sloeg "gelukkig" mis want het was maar een kleintje en de vangst zorgt er meteen voor dat je opnieuw kunt beginnen of zelfs vertrekken.
Diklip was wel omgedraaid maar niet heel erg geschrokken volgens mij want even later zag ik 'm waar azen.
Zon begon al te zakken dus de tijd drong, aas was bijna weggevreten dus weer mondjesmaat strooien.
Ditmaal een paar plekjes tussen de planten in de oeverzone zodat het spul niet wegdreef en wat compacter blijft.
Vrijwel meteen vis erop waaronder diklip, die zwom helaas de andere kant op en de rest mocht ook doorzwemmen van me.
Nog maar een keer verplaatsen dan.
Paar brokjes waren uit de planten gewaaid de sloot in ik zie een dikke vis azen, gewoon erbij gooien misschien je laatste kans.
4 meter ervoor gegooid en hij had er zin in, hap, slurp, hap, slurp, slurp, hap komt ie hap en hebbes!!
1,5lb stok meteen krom tot in het handvat en een gierende slip, in het midden stonden wat eilandjes van een taaie soort waterplant, blokken dus.
Hij zwom er mooi tussendoor en omheen en daarna de veilige kant op, hup erachteraan dus.
Ik kreeg de ene na de andere run om me oren heerlijk dat geluidje van die Okuma slip, tingelingeling
Paar minuten later zag ik de vis pas echt goed, yes Diklip hangt eraan.
Bij elkaar zo'n 10 minuten bezig geweest en het net eronder geschoven, hoppa die is binnen.
Ik leg hem op de onthaakmat oh dus jij bent Diklip had ik jou pas geleden ook al niet eens gevangen toen je telkens uit het water sprong en vorig jaar ook al eens
Ach nu een keer op de brokken en met het laatste daglicht ook eens een mooiere foto
Net over de 30 pond en 93 cm dat dan weer wel.
Op de terugweg met de brommert nog langs een stampvol terras gereden zitten daar een stel maten van me, ff bijkletsen dus, m'n net stond nog uit te lekken en die stank was ook niet te harden