Door hengeldruk samen eten!!


Plaats reactie
glen aafjes
Berichten: 20
Lid geworden op: 01-02-2013 22:38

12-02-2013 21:55

Doordeweeks vis ik soms gewoon een paar uurtjes bij ons in het park en de omliggende sloten in de woonwijk.Hier zwemmen echt hele mooie karpers.
Helaas,ben ik niet de enigste die dat weet.
Daardoor is het met periodes soms druk bevist.
Zo door de jaren heen is me hier iets op gaan vallen.
Wat me opviel is dat de karper zelde of nooit nog in zijn eentje een voerplek bezoekt.
Soms is het zo dat je de hele avond geen een teken van karper ziet.
En dan opeens kan het zo zijn dat je er meerdere bij elkaar op je af ziet komen zwemmen.
En als je er dan een weet te haken dan zie je de rest van de vissen vluchten.
De rest van de avond zal je hier dan ook geen vis meer vangen.
Terwijl dat jaren geleden wel anders was.
en nu de vraag:wie van jullie herkend dit gedrag?Samen gaan eten om de kans te verkleinen dat je zelf gehaakt wordt.Ik hoor graag hoe jullie er over denken!
....verbieden is verboden dus verboden te verbieden....
patje veldhuis
Berichten: 43
Lid geworden op: 07-10-2012 01:56

12-02-2013 22:28

ja Glen ik ken dat ook dat noemen ze hengel druk de vissen zijn al zo vaak gevangen ze kennen de slagen van de zweep.
een oplossing voor dit probleem is ,meerdre plekjes maken en als je er 1 hebt gevangen verkasten naar een ander plekje.maar als er veel wind staat in een bepaald hoekje zou ik daar vissen omdat het oppervlakte vuil(eten) daar zich verzameld en in het voor jaar op een zonnigedag de tempratuur er net iets warmer is,dat vinden ze ook fijn.gr patje :wink:
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

13-02-2013 18:43

hallo Glen,

Als de slootjes smal zijn (meter of 8-10) dan is het logisch dat je met het drillen van één vis de zaak volledig op zijn kop zet. De sloten hier in de buurt gaan richting 20 meter. Het lukt me hier regelmatig om meerdere vissen op één stek te vangen, maar dan nog steeds door de vis direct van de voerplek weg te leiden en een heel eind verderop te landen. Meestal neem ik zeker een half uurtje om alleen te voeren en te kijken wat er rondzwemt voordat ik mijn aas in het water laat. Ach, heel erg vindt ik het niet om 1 vis per stek te vangen, want de vis die ik haak is meestal precies de vis die ik wil vangen.De rest die er omheen zwom was toch kleiner of niet die ene spiegel.
Als je meerdere stekken maakt, kun je na het vangen van een vis de stek weer met rust laten en later weer terugkomen.

succes!
Gebruikersavatar
Christian Litjes
Berichten: 214
Lid geworden op: 10-03-2011 17:49

18-02-2013 09:01

Dit gedrag heb ik ook op 2 verschillende vijvers gezien. Daar zwemt zowat het hele bestand constant bij elkaar. Wel heel mooi om te zien! Maar op een grote vijver is het wel lastig vangen als ze altijd bij elkaar zwemmen want de hengel druk is er erg hoog dus meerdere plekken bevissen is geen optie.
Plaats reactie