ben scholten schreef:Indd niet moeders mooiste maar toch lekker voor in november.
En die hoed......prachtig
Zoetermeer heeft toch ook hele mooie slotenstelsels in de buurt en in zoetermeer?
Dat valt vies tegen moet ik zeggen!
Het Westerpark is mooi vissen, ook met de pen, maar zwaar overbevist! In rokkeveen ( dus ook het industrieterrein) is een aantal jaren terug ( je kent het verhaal wel ben) sterfte geweest door KHV. Ik woonde vroeger in Rokkeveen en heb ook grote delen van Rokkeveen afgevist, ook het industrieterrein ( de place to be voor snoek en snoekbaars btw!). De vissen leggen aardig wat afstanden af maar je komt regelmatig kapotte bekken tegen etc. daarnaast heb ik ze nog niet over de 7kg heen zien komen ( watertoren niet meegerekend).
De vis uit de startpost heb ik vroeger ook vaker mogen vangen, jammer dat de watertoren vissen geen meter kunnen zwemmen zomers zonder een haak tegen te komen, er zwommen een aantal mooie vissen, die zijn verprutst inmiddels.
Zelf woon ik nu in Noordhove, ik wijk vaak uit naar de sloten stelsels rondom het noord AA ( villa wijk noordhoven, sloten in de leyens etc.) en naar Benthuizen. Het noord AA zelf is haast onbevisbaar! Met de pen kan het nog redelijk aantrekkelijk zijn in het voorjaar maar statisch is het niet leuk. Of er is geen plek, of er staat er 's nachts eentje aan je tent '' joehoeee, is er iemand thuiisss '' .
Wat dat betreft vind ik dat de echt 'mooie' wateren missen in Zoetermeer, maar wie goed zoekt vindt nog wel wat leuke plekjes.
Gr, Philip