De carpfloat of de dutchfloat van spro

Plaats reactie
Melvin Uildriks

20-07-2011 00:48

Ik heb een vraagje? Weet iemand ook wat het verschil is tussen de spro strategy carpfloat en de dutchfloat?
Ben namelijk beginnende penvisser en kan uiteraard wel wat tips gebruiken. Zou ik dan voor de dutchfloat gaan of voor de carpfloat? Na mijn weten zijn beide stokken kwa lengte en testcurve het zelfde en werp gewicht ook nog alleen molenhouder is anders en gewicht van de hengel zelf is wat lichter.. hiermee bedoel ik dan de dutchfloat. Zit het misschien tussen de oren dat misschien de dutchfloat beter is dan de carpfloat? Mijn mening is dan ook dat ik zelf wel een beetje van hoogwaardig kwaliteit hou :oops: en er dan veel meer plezier er van heb. Hoor het graag wat jullie mening is.

Mvg,
Melvin
Victor van Hoek

20-07-2011 08:55

Hoi Melvin,

Ken geen van beide hengels, maar op de site van Spro beide bekeken http://www.spro.nl/catalogus/NL/flash.html#/44/.
Beide hengels voldoen prima om met de pen of drijvend te vissen. Als je budget het toelaat zou ik op het eerste gezicht voor de dutchfloat gaan vanwege het gewicht van de hengel.
Ik kan je alleen wel aanraden om beide hengels een keer aan te voelen in een winkel. Wellicht voelt een hele lichte hengel wel niet zo goed aan.

Succes met de aankoop.

Victor
Plaats reactie