Karpers weigeren zowat alles


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Christian Litjes
Berichten: 214
Lid geworden op: 10-03-2011 17:49

30-06-2011 22:58

Beste allemaal,

De karpers waar ik achteraan zit bijten echt nergens op. Ik zie een paar aasbellen op mijn stek en het houd vaak binnen no time op. Dan heb je het echt over 3 bellen, 30 cm verder op weer 3 bellen en weg zijn ze. Ik dacht pas nog dat ik ze zelf verjaag door te dicht bij te gaan zitten. Maar bij de laatste keren lag ik zowat met mijn buik op het gras of zat ik verscholen achter enorm veel riet dus dat lijkt me ook het probleem niet meer.

Heb ook al verschillende haak maten geprobeert van 6 tot 12. Met en zonder hair, de hair op aanraden van Ed van vis tv :P.

Ik heb momenteel gevist met:
-Mais + hennep -> krijg alleen maar voorns van rond de 30 cm op me stek (keer haak 12 geprobeert met 3 korrels mais en toen ving ik constant voorns)
-Mais + maden -> krijg alleen maar voorns van rond de 30 cm op me stek
-Mais + micro pellets
-Wormen -> resulteert in irritante baarzen die heel je haak inslikken
-Deegballen
-Kikkewrten
-Kattebrokken uit blik
-Haak pellets

Ik hoor in de lokale viswinkel dat hier laatste tijd wel weer word gevangen op bollen wat de laatste 2 jaar totaal niet lukte.
Ik zit nu te denken om te pennen met bollen maar vroeg me af of jullie dit probleem herkennen, of met bollen pennen of een ander alternatief weten?

Het gaat hier over de vijver waar ik eerder al een topic over gestart had. Er word nu karper gevangen dus ze zitten er! Ik zie ze kort azen op mijn voerplekken en midden op de put intensief azen dus ze zijn aanwezig!
Bart Schoemaker
Berichten: 212
Lid geworden op: 20-05-2010 10:44
Locatie: Heino

01-07-2011 10:44

Tijgernoten, zowel heel als gebroken/vermalen en dan een halve aan een hairtje.
Eerdere account was De Bakker...

http://www.spiegelkarperprojecten.nl
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

01-07-2011 10:57

Ik zou eerst proberen te voorkomen dat ze je lijn kunnen waarnemen.
Gebruikersavatar
Daniel Sylla
Berichten: 16
Lid geworden op: 16-05-2011 08:44
Locatie: Lelystad

01-07-2011 11:33

Toplood inderdaad.
Hoe ver vis je uit de kant?
ik vis meestal ook maar 3 a 4 meter uit de kant (bij bekend water)
probeer is een keer frolic (honderbrokken),Tijgernoten.
en wat voor water vis je?
want ik ken ook wel slootjes waar je ze ziet zwemmen maar ze pakken echt niks.
dan heb je als optie een keer s'nachts proberen.

Groetjes Daniel.
Derop of Deronder.

Boilievisser
Penvisser
Korstvisser


In Lelystad

Vragen??
Stuur even een PB of E-mail.
Gebruikersavatar
Victor van Hoek
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-09-2009 16:05
Locatie: Huizen

01-07-2011 14:20

Wellicht een keer drijvend proberen met de korst of droge kattebrokjes. Ben je meteen van de baars af. Mijn ervaring is dat de voorntjes de kattebrokjes pas beginnen aan te vreten als deze er al een tijd inliggen. Meestal is een karper ze wel voor.
Brasem op je stek in de weer,
Dan komt de karper ook wel een keer!
Gebruikersavatar
Dennis Tuithof
Berichten: 71
Lid geworden op: 27-04-2011 15:05
Locatie: Amersfoort

01-07-2011 17:09

10mm boillies ?
Zet je vis terug in het water en behoudt de sport voor later !!!
Gebruikersavatar
Christian Litjes
Berichten: 214
Lid geworden op: 10-03-2011 17:49

03-07-2011 13:06

Ik heb "onzichtbare lijn" laten opspoelen en dit maakte meteen al een wereld van verschil! Karpers bleven azen op me stek alleen waren vaak weer de voorntjes ze voor op de mais. De voorntjes beten eerst ook bijna niet maar zogen de mais leeg. Nu bleven ze bijten als een gek.
Dus de volgende stap word ander aas, want het lijkt toch dat de karpers schrokken van mijn lijn.
Ik heb gekeken naar tijgernoten maar heb hier nog nooit mee gevist. Ik kon een bus kant en klare tijgernoten krijgen bij de hengelsport zaak.
Gebruikersavatar
Christian Litjes
Berichten: 214
Lid geworden op: 10-03-2011 17:49

11-07-2011 01:31

Found the solution :D.
Drijvend zo moet het gaan lukken! Ik heb tijdens het statisch vissen op de vijver op de oppervlakte gevoerd en de eerste keer durfde ze niet, ze zwommen er op af maar pakte het niet. 2de keer vlogen ze er als gekken op alleen was ik zo dom om te weinig aas mee te nemen. Want alles lag al op het water en had niets meer voor op me haak...
Maar goed ik heb er nu alle vertrouwen in dat ik ze kan vangen!
Gebruikersavatar
Victor van Hoek
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-09-2009 16:05
Locatie: Huizen

11-07-2011 12:47

Succes. We zien de vangsten binnenkort wel verschijnen :D
Brasem op je stek in de weer,
Dan komt de karper ook wel een keer!
Gebruikersavatar
Menno Hougee
Berichten: 32
Lid geworden op: 17-01-2010 16:52
Locatie: Gorredijk

12-07-2011 18:17

probeer eens onder kant te vissen met een slappe lijn.
Dan ook me je "onzichtbara" lijn.

Een slappe lijn voelen ze niet.

Ik ben er ook proeven mee aan het doen en tot nu toe lijkt het aardig te lukken.

Succes, Menno
Zonder een haak aan je onderlijn, vang je niets
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

13-07-2011 16:52

Christian Litjes schreef:. 2de keer vlogen ze er als gekken op alleen was ik zo dom om te weinig aas mee te nemen. Want alles lag al op het water en had niets meer voor op me haak...


Te dom om te weinig mee te nemen of zo dom om alles erin te pleuren?

Dat is een grapje wat ik ken van vroeger. Restant brood het water in en niet één korstje voor het geval dat..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

14-07-2011 08:27

Dejavu: middag met korsten lopen struinen, geen vis gezien. Aan het einde de zak ondersteboven op een bruggetje voor de eendjes. Direct meerdere mooie karpers die zonder pardon de boel wegslobberen en ik zonder een korst over toekijkend.....
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

14-07-2011 09:47

Misschien maar van dat imitatiebrood in je zak steken?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

15-07-2011 08:42

kevin diederen schreef:Misschien maar van dat imitatiebrood in je zak steken?


Was heel lang geleden Kevin, zeker al vijftien jaar terug (pfff hoor mij is ouwe lul zijn....). Toen geprobeerd de haak op ene korst te laten zakken i de hoop dat hij meegslobberd werd maar dat ging dus ff niet werken!
Daarna gewoon altijd wat achter gehouden als ik brood strooide.
Gebruikersavatar
Christian Litjes
Berichten: 214
Lid geworden op: 10-03-2011 17:49

15-07-2011 18:07

Vandaag voerplekjes gemaakt om te gaan pennen, alleen geen enkele reactie van de karpers. Ik dacht laat maar zitten ik ga wel feederen. Ik gooi me feeder er in en binnen half uur was het raak:
Afbeelding

Daarna nog een aantal keren maar ze zwommen zich allemaal vast in de plompebladeren. Heb van alles geprobeert om ze er uit te krijgen. Rustig afwachten met druk op de karper en hopen dat hij besluit er uit te komen, dit werkte niet. Andere keer gewoon met de hand lijn binnen proberen te halen, met als gevolg dat ik de karper raar boven het water zag springen en los schoot.

Dit is een beetje off topic maar hoe voor kom je dat ze vast schieten in de plompen bladeren.

Dadelijk drijvend vissen! Hoop zo dat me stek niet bezet is door witvissers...
Vijver staat bekend om hoe makkelijk je er 100 vorentjes in een uur of 2 kunt vangen... Van af mijn drijvende stek gebeurt dit veel...

Laat jullie nog weten wat het geworden is!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

16-07-2011 11:28

Christian Litjes schreef:Dit is een beetje off topic maar hoe voor kom je dat ze vast schieten in de plompen bladeren.


Voorkomen dat ze erin schieten.. Eenmaal erin wordt het lastig zonder boot of nat pak. Best laat je ze dan doorrazen, ga je er achteraan en vis je de lijn uit de lelies.. Ben je niet bereid tot dat soort dingen moet je de stekken mijden of je best doen om te voorkomen dat ze er in terecht komen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie