Welk foudraal?


Gebruikersavatar
Evert Bram
Berichten: 66
Lid geworden op: 24-09-2009 23:56
Locatie: Twente

03-02-2010 22:59

Nou nee, geen shimano, in Amerika is die 'Real Tree camo' een hype in de jacht. Zo'n soort stoeltje+rugzak verkoopt Shakespeare ook. idd niet fijn voor een aantal uren, wel voor te kortere zit's.

zo'n camping ding heb ik nu :lol: , alleen zijn deze iets te hoog voor onder de paraplu, en zit niet fijn op een helling. Zo'n instelbare karper stoel is dan toch wel wat fijner! Alleen weer wat lastiger met vervoer.
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

04-02-2010 12:38

Als je zo'n camou stoeltje neemt vind ik dat je minstens met zo'n ding op je kop moet gaan zitten...

http://www.bombersonline.com/proddetail ... -WL&cat=92


hahahahah
Gebruikersavatar
Evert Bram
Berichten: 66
Lid geworden op: 24-09-2009 23:56
Locatie: Twente

04-02-2010 18:06

:lol: , grapjas!
Gebruikersavatar
Rico Coolen
Berichten: 27
Lid geworden op: 16-03-2010 19:28

16-03-2010 19:38

ron bouman schreef:Bekijk deze eens even! Korum maakt wel vaker producten die ideaal zijn voor de struinende visser. Alles is gewoon een stuk lichter en doordacht. Zelf heb ik hem al 2 jaar en ik ben er zeer over te spreken.

Je kan hier alles in kwijt, plu of sheltertje, steunen enz enz.

Afbeelding


Ik was ook aan het kijken naar deze foudraal (Korum Total Protection 2 rod Quiver Holdall )
En ik wil hem voor dezelfde doeleinden gebruiken als Wouter. Ikzelf heb Fox Ranger X hengels met shimano USA 6500B molens en ben benieuwd of dit goed gaat passen aangezien deze foudraals voornamelijk voor de barbeel visserij gebruikt worden!
Iemand hier ervaring mee ?
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

20-08-2010 19:11

Ik heb die korum foudraal uiteindelijk toch besteld, net binnen gehad !

Wat een super ding !!! heerlijk zo'n slanke top (vond het altijd zo dom dat ik met een foudraal van 30 cm breed moest lopen die voor 3 hengels terwijl ik toch maar met 2 hengels mag vissen), 8 cm breed en 9,5 cm diep.

De foudraal is zowel onder als boven ''hard gevoerd''. door de bolling in de constructie staat deze altijd stijf en zorgt hij voor veel bescherming (in mijn ogen veeeeeeeeeeel meer dan normale ''zachte voering'')

De onderkant vd foudraal wordt beschermd door hard plastic (wat je ook weleens onder tassen ziet, zo'n soort plastic houder die er op is genaaid) en de molenvakken worden ook beschermd door hard plastic.

De hengels en molens worden in een apart deel opgeborgen (zit voering tussen)

Ik heb shimano ultegra's, hiervan moet ik de slingers wel wat losser draaien en tegen de molen aan doen (aangezien het vrij forse hendels/slingers zijn)

Voor de rest zitten er 2 zijvakken bij voor zowel een weight sling als een net (bijvoorbeeld)
Ook is er de mogelijkheid om langs het verlengde van de rits een plu mee te nemen (zit onderaan een ''houder'' en langs de rits lopen overal punten waar je de plu vast kan zetten met o.a. klittenband)

Het grootste voordeel behalve de protectie en het uiterlijk is toch wel de grootte van de foudraal, hij is voor 2 hengels en lekker 'klein' om mee te nemen. Aangezien ik z.g.a. altijd met de fiets ga is dit ideaal. Ik weet ook zeker dat als ik mijn foudraal laat vallen er niets kapot kan gaan aan mn hengels/molens.