Moeite met beetregistratie.


Plaats reactie
Wim Verbeek
Berichten: 295
Lid geworden op: 21-09-2004 16:54

26-02-2008 09:45

Ik zit op een klein slootje/beekje... Het stroomt redelijk... De vissen zijn zeeeeeer schuw en zwemmen hard rond... verplaatsen heeft weinig zin, want dan schrikken ze weg.. Constant op 1 plek blijven zitten toch..Dit is niet erg omdat ze veel zwemmen... Ik vis met een zeer licht pennetje (0,75 g) en twee redelijk zware loodjes vlakbij mijn haak (anders gaat het aas met de stroming mee) Omdat mijn dobber tegen de stroming in danst is een beet registreren lastig. Als het ware lijkt het af en toe optisch gezien of hij tegen de stroom ingaat. Om het nog moeilijker te maken gaat hij ook nog steeds half onder door de golven... Vandaar niet raar dat ik constant zit te staren en na zit te denken: is dit wel of geen beet... gisteren 3x wel visbeet gehad maar NIET geslagen.. Waarom?? omdat ik het te laat door had... Meestal in de zomer zwemmen ze aardig weg en is het geen probleem en komt die beet wel door... maar nu de aanbeetjes heel voorzichtig zijn is het bijna niet te onderscheiden van de golvende en op en neer gaande beweging...Hierdoor realiseer ik me TE laat dat die piep kleine opsteker geen golfbeweging was... In 1 uur tijd zo 3x gehad... toch zonde.... Iemand misschien een tip voor mij?

met struinende groet,

Wim
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-02-2008 09:52

Geef een reden waarom je met een lichte pen wilt vissen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Wim Verbeek
Berichten: 295
Lid geworden op: 21-09-2004 16:54

26-02-2008 11:24

omdat anders zo'n zware dobber ze helemaal niet ondertrekken.....en de 2 maiskorrels uitspugen vanwege het te veel weerstand...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-02-2008 12:02

Juist, nu is het wel zo dat bij het uitloden van de pen die weerstand wordt opgeheven.

Je MOET een pen kiezen die voor dat moment geschikt is, jou pen is veel te licht.

Zoek het in pennen met het drijflichaam laag zo is de pen stabieler.
Ga gerust naar 3 maal AA.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
vincent bakker
Berichten: 236
Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

27-02-2008 01:39

Ik heb er zelf ook wel eens moeite mee om een wat zwaardere pen te gebruiken (gevoelskwestie), maar de regel is simpel:

"Zo licht als maar kan, maar zo zwaar als nodig..."
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com
Plaats reactie