Tips voor vissen met de korst/kattebrok


peter andrae

09-06-2007 17:38

Op deze wateren heb ik geen andere keuze Raymond teveel pottenkijkers overdag dus leek het mij verstandig alleen nog maar drijvend te vissen in de donkere uurtje,s.

Laatst ook weer het fatsoen gehad iemand uit te leggen hoe ik vis en waarom ik zo vis,gevolg dag later kan ik mijn eigen stekken niet meer bevissen die had het wat al te letterlijk genomen.


Ben het met je eens dat overdag drijvend vissen zeer spannende momenten oplevert die je in de donkere uren ontgaan,maar ook dat heeft zijn charme,blijft het toch mooi he dat vissen.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

09-06-2007 20:58

Peter,
Heb je nog een speciaal trucje voor het vissen in het donker met kattebrokjes?
Met broodkorsten wil het hier niet altijd meer lukken
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

09-06-2007 21:43

Raymond Hakkert schreef:Rinus

Dat heb je als je altijd met je knar in gedachte bij de waterkant zit, dan ga je ijlen :lol: ..
ik zat/zit zeg maar in een soort van vissers ''flow'' al jaren.. 8)
waar komt jou fanatisme in eens weer vandaan? je hebt jaren niet gevist toch? vang je nog wat?

gr Hikkert
cheers


Ik heb inderdaad jaren niet gevist tot dat ik vorig jaar zomervakantie met het gezin naar Frankrijk ging, we hadden een stacaravan gehuurd!
We hebben daar twee weken gezeten en eigenlijk pas in de tweede week ben ik een rondje camping gaan doen omdat ik toch erg vroeg wakker was.
Tot mijn verbazing grensde onze camping aan de achterzijde aan een mooi meertje wat zo'n 5 meter lager gelegen was.
In een klein hoekje van het meer zaten 3 engelsen met een dobbertje te vissen en als aas maden.
De ene na de andere karper (15 - 20 cm.) trokken ze op de kant.
De rest van de week heb ik bij die mannen gezeten en kreeg dat klote vissen niet meer uit m'n kop :S
Thuis gekomen hengels weer uit de stofhoezen gehaald en weer gaan vissen :D
Wel een hoop verandert hoor in de jaren :o

Als dit off-topic is excuses 8)
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

09-06-2007 22:07

Hans Brinkel schreef:Peter,
Heb je nog een speciaal trucje voor het vissen in het donker met kattebrokjes?
Met broodkorsten wil het hier niet altijd meer lukken


Die man heeft een zooitje van die geheime truukies...

Zo nu en dan zie je hem door zo een stadspark kruipen in zijn camouflage pak... Zwarte schoensmeer strepen onder zijn ogen...

of hij hangt weer in een boom als Frank Warwick.

Ach... Hij is van de straat zullen we maar zeggen :D
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

10-06-2007 00:25

haha...maar ik ben errug leergierig hoor
Dus tips zijn welkom :wink:
Heb al eens iets gezien wat vliegvissers ook gebruiken als "beetverklikker". MMmm..Jan v.d S hoe zag dat er ook alweer uit? 8)
peter andrae

10-06-2007 14:24

Hans.

Ik had je graag geholpen maar ik kan geen tips geven dit ivb met een artiekel dat eerdaags verschijnt.

Ruud en mijn persoontje zijn al een tijdje bezig om alles te beschrijven en natuurlijk het gewenste fotomatriaal bij elkaar te krijgen,dus nog even geduld.

Ook waren wij bezig om alles te krijgen zoals wij dat voor ogen hadden omdat er nog enkele dingen beter konden,dit hebben wij inmiddels opgelost.


Met vliegvissen heeft het niets van doen trouwens wat ik je wel kan verklappen is dat het de perfecte karperval is eigenlijk is er voor de oppervlakte vissen geen ontkomen aan :wink: .


Ruud niet vertellen dat ik mij soms vermom als struik of wandelende rietpol anders denken ze straks nog dat ik gek ben :wink: .
Gerrit Hees

10-06-2007 18:16

Hans Brinkel schreef:haha...maar ik ben errug leergierig hoor
Dus tips zijn welkom :wink:
Heb al eens iets gezien wat vliegvissers ook gebruiken als "beetverklikker". MMmm..Jan v.d S hoe zag dat er ook alweer uit? 8)


dat zijn zogenaamde drijvertjes gebruiken sommige snoek vissers ook met dood aazen
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

10-06-2007 19:08

Gerardo Heezen schreef:
Hans Brinkel schreef:haha...maar ik ben errug leergierig hoor
Dus tips zijn welkom :wink:
Heb al eens iets gezien wat vliegvissers ook gebruiken als "beetverklikker". MMmm..Jan v.d S hoe zag dat er ook alweer uit? 8)


dat zijn zogenaamde drijvertjes gebruiken sommige snoek vissers ook met dood aazen

haha...ben niet geheel achterlijk hoor :wink:
Dit was ietsje ingenieuzer
Ruud en Peter, dan kijk ik reikhalzend uit naar jullie artikel :D , welk magazine en wanneer?
peter andrae

10-06-2007 21:02

Dat zal ik aan Ruud moeten vragen Hans dat is de schrijver ik hou mij meer bezig met de techniek ben ook niet zo een taalwonder vandaar.


Zodra ik wat weet geef ik wel een gil.
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

29-07-2007 14:08

mijn tactiek als je het zo mag noemen is erg simpel, maar toch enorm spannend, ik kombineer korst en kattebrokjes :) werkt heel goed zo ga ik te werk:
ik ga naar de supermarkt in de buurt en koop er een kilo kattebrokjes voor 1 euro ( spotgoedkoop) ik ga een brood kopen en begeef mij naar het te bevissen water, het eerste wat ik daar doe is een handje kattebrokjes strooien, ik wacht tot er vis zit en gooi er dan een korst bij, dit doe ik omdat je je haakaas dan kan onderscheiden van het lokvoer en als een karper je korst dan naar binnen slurpt kan je onmiddelijk aanslagen, dit is heel erg effectief ( toch overdag)
met deze tctiek heb ik dagen van 8 karpers per dag :D

zo , ik hoop dat jullie hier iets aan hebben ( ik vis met een raptor haak maatje 6, echt super haakje)

greetzzz
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
peter andrae

29-07-2007 17:23

Ja Rob zal ik jou vertellen dat je op de wateren waar ik vis niet met korsten moet aankomen ze kijken er niet eens naar om en niet zo gek eigenlijk als je weet dat hier veel met korsten is en word gevist.

Gelukkig voor mij zijn er geen nachtvissers die drijvend vissen omdat ze dan geen hol meer zien en ze vergeten die kleine slootje,s waarvan ze denken daar komt geen karper,buiten dat 99% zit vastgeroest achter hun afstand stokken ze snappen er nog steeds niets van,maar ja das mijn mazzel weer :wink: .