Even voorstellen, karpervisser meld zich aan!


Plaats reactie
Floris Lucas
Berichten: 3
Lid geworden op: 23-06-2007 18:45
Locatie: Den Haag

23-06-2007 19:01

Hallo mede karpervissers!

Ik kwam op dit forum terecht omdat ik informatie zocht over penvissen, lijkt me een prima forum, ik heb al heel wat leuke informatie doorgespit dus ik vond het ook tijd me even voor te stellen.

Ik ben dus Floris ik vis nu al zo'n 17 jaar, vooral op karper, vanaf mijn dertiende vis ik met alle toeters en bellen(rodpod weekendjes enz) maar dat is me gaan vervelen, ik vis ook al jaren met de pen, dit vind ik eigenlijk de mooiste manier om karper te vangen, verder vis ik ook op alle andere zoetwater vissen, tja dat was het wel zo'n beetje, verder ga ik wel een beetje meelezen en mee reageren, las hele grappige dingen over 1 van mijn favoriete "pen"watertjes, somige vinden kleine karper te min om te vangen geloof ik, maar goed, ook meteen een vraag!

Ik wil een echte pen hengel kopen, niet volgende week ofzo hoor maar als jullie een tip hebben een leuke hengel voor een leuke prijs dan hou ik mezelf aanbevolen, ik vis nu al bijna me hele leven met een Dam telescoophengeltje als ik ga pennen, leuk hengeltje verder hoor, maar wil ook wel weer wat nieuws hebben, een stokkie met wat meer aktie.

Nou de groeten 8)

Edit: Persoonlijk record 25 pond (tja kom er niet boven, vind het ook niet erg)

Afbeelding
Mijn ik zit lekker lui zetje :roll: (ja daar zitten alleen kleintjes,DUS?

De 33ponder van mijn neefje verleden week!
Afbeelding
Is is is ik vang altijd vis!
Gebruikersavatar
Marcel de Bruin
Berichten: 77
Lid geworden op: 02-06-2006 22:00
Locatie: Nieuwleusen (Zwolle)

23-06-2007 21:32

Hallo, welkom hier


Ik hoop dat je veel mooie vangsten plaatst want daar houden wij van 8)


een vis met een mobieltje op zak, het moet niet gekker worden :o daar zal zeker veel dressuur zijn
Karper op Frolic 2008

http://youtube.com/watch?v=UCVALZqPwSc


"Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after"
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

24-06-2007 02:57

Marcel,

Dat doet die vis om de brasem te waarschuwen als hij een plekje met allerlei lekkers heeft gevonden. Vooral in de omgeving van Bert doen de vissen dat vaker. 8)
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Henk Willemse
Berichten: 89
Lid geworden op: 06-05-2007 20:05

24-06-2007 12:40

lol, ik dacht dat ze die hadden om iedere keer hun ringtone af te laten gaan en dan iedereen uit hun tentje te zien rennen naar hun hengels in de piepers.... :) Dat is de nieuwe rage onder de karpers :P
Floris Lucas
Berichten: 3
Lid geworden op: 23-06-2007 18:45
Locatie: Den Haag

24-06-2007 21:34

Hee reactie's! :lol:


Mijn gedult word beloont :P , ik moet zeggen dat ik steeds meer de neiging krijg om een penhengel te gaan kopen, heb er al een paar in mijn handen gehad gister en ik heb heel wat moois gezien, ik geloof dat het merk spro was, ze hadden er alleen geen catalogus van, dat was jammer.

Ik heb al jaren geen hengel meer gekocht dus waar moet ik op letten bij de aanschaf, ik heb wel een topic gevonden die gaat over waar jullie zoal mee vissen, maar er is zoveel keus, iemand nog een tip voor een leuke viswinkel rondom Den Haag want ik mijd zoveel mogelijk hengelsportwinkels omdat ik elke keer weer wat koop.

Ik neem aan dat mijn baitrunner 3500gt(al 17 jaar oud) geschikt is om op een penhengel te gebruiken?

die vangsmeldingen komen wel goed, ga alleen niet met heel mijn kop erop, ten eerste schikken jullie je dood :P en ten twede tja ik heb niet zoiets van goh mijn kop moet op internet, spoken veel rare figuren op, vandaar dat ik ook liever vis dan dat ik hier zit, maar het weer werkt niet mee!

O mijn vrouw vist trouwens ook en heeft van ons 2 de grootste snoek gevangen, nog meer vissende vrouwen hier ??
Is is is ik vang altijd vis!
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

24-06-2007 23:50

kevin diederen schreef:Marcel,

Dat doet die vis om de brasem te waarschuwen als hij een plekje met allerlei lekkers heeft gevonden. Vooral in de omgeving van Bert doen de vissen dat vaker. 8)


Huh? Jaloers, Kevin? :lol: 8) Je bedoelt vast Bert Visscher. Maar als ik weer een keer zo'n megadweil vang, zal ik hier een plaatje zetten.

Welkom Floris, en wees zuinig op die vrouw van je. Niet dat ik zelf te klagen heb, maar ik zal haar helaas nooit zo gek krijgen dat ze actief mee gaat vissen.

En over die hengel: je kunt op dit forum van alles vinden met de zoekfunctie, maar ik doe een voorzetje:

- Als je overal terecht wilt kunnen - ook bij obstakels als dukdalven, rietvelden, takkenbossen en zo - denk ik aan een testcurve van 1.75 of 2 Lbs. Op obstakelvrij water kun je ook of misschien wel beter met een lichtere hengel werken;

- Een goede penhengel heeft een doorlopende actie: als de winkelier (dat doen ze ook bij haardpoken, want het verkoopt) aan de top gaat hangen, moet je opletten of het geheel gelijkmatig buigt en of die actie gemakkelijk tot in of vlak voor het liefst kurken handvat doorloopt.;

- Hoe meer ogen, hoe meer vreugd. Je werpt minder ver, maar daar gaat het bij penvissen niet om. De spanning op de stok is met ieder extra oog beter verdeeld;

- Laat je niet verblinden door merknamen;

- Hang er een molen onder met een gemakkelijk en goed afstelbare slip.

Groeten van Bert (Zelf uitgeroepen Brasemkoning 2006 :wink: ).
ff v==
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-06-2007 08:41

Bert ik zou mijn vrouw niet eens zo ver willen krijgen dat ze mee gaat.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

27-06-2007 01:03

Dan heb je mijn vrouw nog niet gezien, Douwe.
ff v==
Gebruikersavatar
Marcel de Bruin
Berichten: 77
Lid geworden op: 02-06-2006 22:00
Locatie: Nieuwleusen (Zwolle)

27-06-2007 09:17

Zo`n bewering is natuurlijk niks waard zonder foto Bert
Karper op Frolic 2008

http://youtube.com/watch?v=UCVALZqPwSc


"Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after"
Plaats reactie