help


Plaats reactie
Danny Mastenbroek
Berichten: 222
Lid geworden op: 17-02-2007 15:37
Locatie: den helder

07-03-2007 17:56

heej iedereen.
ik vis zelf altijd met piepers , maar ik wil eens met de pen proberen.
maar dat heb ik nog nooit gedaan dus graag wil even wat tips hoe ik dat moet doen ! geen tips zoals : met een hengel en een molen. maar nuttevolle tips :D
BVD .. Danny mastenbroek
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

07-03-2007 19:06

het vissen met de pen is redelijk gemakkelijk.

allereerst het aas, je kunt met bijna alles vissen maar vaak is een voertje van mais, hennep, duivenvoer, en alle ander partikles gewoon goed. en dat is tevens ook niet moeilijk aan de haak te doen.

je kunt ook met boilies vissen maar dan moet je een hairtje aan je haak maken of gewoon een onderlijntje eraan knopen.
en de boilie aan die hair doen.

dan het voeren
ik gooi meestal een flinke hand erin op 2 plekken waarvan ik denk dat die goed zijn en dan ga ik die stek een 30 min bevissen en als ik er 1 vang ga ik al gelijk naar de volgende stek.
en tussen het verwisselen van stek maak ik weer een nieuw plekje enz.
maar soms zit ik er ook wel eens 45 min als ik beet krijg maaar hem niet kan pakken ofzo.

het systeeem is niet zo moeilijk.
je hebt een pen en die laat je schuiven over je lijn ik doe er zelf een wartel aan omdat ik dan makkelijk kan wisselen.
ik laat die pen stoppen op een een stoppertje van gewoon garen ofzo.
dan lood ik die pen uit.
ik lood hem zo uit dat hij superdiep staat.
dan doe ik er een kllein loodje bij zodat hij zinkt (door dat laatste loodje)
en dan doe je de haak of onderlijntje eraan.
nu leg je het onderste loodje op de bodem.
je kunt dit zien omdat hij anders zinkt, dan weet je dat hij niet op de bodem ligt.
als een vis het aas nu optilt (het aas leg ik meestal een cm of 30 over de bodem) dan zinkt de dobber en zie je dat je beet heb.

het is niet egt moeilijk maar de 1e keer zal het uitpeilen vast fout gaan maar door fouten leer je.

en dan kom je erachter dat het zeer effectief is in de avonduurtjes en je hoeft geen rochel mee te nemen.

suc6 ermee en als ik het vaag heb uitgelegt hoor ik het wel :wink:
Danny Mastenbroek
Berichten: 222
Lid geworden op: 17-02-2007 15:37
Locatie: den helder

11-03-2007 13:27

kijk dat is een goeie uitleg :D

bedankt ervoor :) ga zo snel mogelijk uitproberen :D
Plaats reactie