beginnende penvisser


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

09-11-2006 19:08

ik wil gaa beginnen met het penvissen, omdat het statisch vissen beetje saai is, wachten tot het piepje en dan maar hangen aan de hengel.
dus wil beetje gaan pennen zodat ik nog wat heb om op te letten.
maar nu de vraag, wat voor materiaal raden jullei mij aan?? qua lengte van de stok en test curve en weet wat.
wat voor pen, aas (wat niet witvisgevoelig is) enzo.

kan iemand mij ook vertellen hoe precies de opbouw (vanaf haakje tot top van hengel) eruit ziet, is dat net zoals een vaste stok voor op voorn ofwat??

laat maar horen, echt alle info is welkom.
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

09-11-2006 22:00

Michel,


Op wat voor wateren vis je zoal? Obstakel of obstakelvrij water enz?
Dit kan van invloed zijn op de keuze en lengte van je penhengel :wink:
Testcurve is ook een beetje afhankelijk van de plekken die je wilt gaan bevissen maar meestal is tussen de 1 en 1,75 en mooie testcurve. Daar kun je al gauw mee uit de voeten.
Aas: Als aas kun je heel veel gebruiken: een beetje uitproberen, zoete mais doet het meestal nog steeds goed.

Opbouw van je materiaal van onder naar boven: haakje..daarboven het lood..daarboven het penstuitje( engels systeem is handig ) daarboven een stoppertje. Probeer het gewicht zo te verdelen dat er niet teveel gewicht onderin hangt. Voeren tijdens penvissen: Probeer eens verschillende plekjes te maken en die af te vissen, Bijv. duikers,obstakels,bruggen e.d



Gr.
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

09-11-2006 22:59

zijn voornamelijk de kleine gesloten watertjes, zitten ook slootjes bij die allemaal met elkaar in verbinding staan en uikomen in kanaal.
en beetje de watertjes bij sommige bedrijven waar als het goed is karperzit :P
maar wil ook af en toe een kanaal pakken wat uiteindelijk uitkomt op zee.
Plaats reactie