Vangsten januari


lionel Coeverden
Berichten: 676
Lid geworden op: 24-05-2005 15:37
Locatie: Twente.

25-01-2006 15:11

Dit jaar maar is met een pennetje op het rutbeek proberen.
Vorig jaar zwom er 1 karper een 50 cm voor me.
En er waren zelf mensen naast me aant zwemmen net of de karper , het niet erg vond ofzo.
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

25-01-2006 15:21

Ton,

Succes en laat even weten hoe het is gegaan.

Lionel,

Als er elke dag mensen zwemmen, zullen de karpers er aan gaan wennen. Leuk voorbeeld is wanneer koeien langs een kanaal rennen, er geen karper op of om kijkt, maar wanneer ik datzelfde doe terwijl de karper mij niet kan zien, schieten de karpers alle kanten op. Ze herkennen de koeien en dachten bij mij: Wat komt daar nu aangehobbeld?

Gr,

Frank
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

25-01-2006 17:11

Frank Huisman schreef:Robin,

Die onderlijn monteer ik omdat ik in de regel met minder dan één gram loodgewicht vis en zo een fijnere afstelling (lees: beetregistratie) mogelijk is. Het haakaas gedraagt zich zo ook natuurlijker en zal hierdoor eerder worden opgenomen (zeker in de winter, wanneer het nylon nogal stug wordt).

Bedankt voor je reactie!

Gr,

Frank


Duidelijk, :P
Normaal vis ik altijd gewoon een cm of 10-15 over de bodem door middel van 2 loodhageltje onderin te zetten en de pen dan zo uitloden dat die een halve cm door het oppervlakte priemt.

Zo dus:

Afbeelding

Maar binnekort als het ijs weg is ga ik het zeker eens proberen met een gevlochten onderlijntje.

MVG Robin
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

25-01-2006 18:41

Ton,

Nee, ik vis niet met een hair. Als ik met boilies ga vissen ga ik dat wel doen, maar met deze aaspresentatie is de toegevoegde waarde volgens mij zeer gering.

Gr,

Frank
Gebruikersavatar
Patrick Pasie
Berichten: 26
Lid geworden op: 27-01-2006 15:37
Locatie: Deventer

28-01-2006 13:59

ik ga het ook maar weer is proberen in de hoop om een leuke vis te vangen , ik ga met name nu even richten op een paar vijvers hier in de directe omgeving.


gewoon ff lekker met de pen , eerst ff paar handjes mais,hennep,etc..
erbij en dan maar gewoon wachten.


en inderdaad Frank , dat zijn nog is leuke vissen in deze tijd van het jaar.
Fouten maken menselijk,leer je weer van.... maar 1 keer is genoeg om er keihard van te leren.