Hulp met Pennen nodig!


Plaats reactie
Jasper Kiekkens
Berichten: 15
Lid geworden op: 07-09-2005 16:11
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

07-09-2005 16:16

Hallo Boarders,

Een paar dagen geleden ging ik met de pen vissen. Mijn stek was naast een groot lelieveld, en tegenover me stonden ook lelies. Toen ik aankwam hoorde ik de karpers slurpen en de lelies stonden te schudden. Ziet er goed uit dacht ik, maar na een sessie van 3 uur, bleek dat de karpers mijn aas negeerde. Ik viste met krieltjes (aardappeltjes) en met brood, maar ze negeerde het volkomen. Heb met brood nog paar voorntjes eruit gehaald (je lag erin en direct ging de dobber onder) maar helaas toen ik eindelijk de eerste aanbeet van een akrper kreeg, ik sloeg vast en dacht: "Yes mijn allereerste karper!" schoot ie los! Ik wil graag tips wel aas ik kan uitrpoberen want ze zitten hier wel!

Groeten Jasper
Laatst gewijzigd door Jasper Kiekkens op 08-09-2005 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Wim Verbeek
Berichten: 295
Lid geworden op: 21-09-2004 16:54

07-09-2005 23:49

als je ze hoort slurpen zitten ze aan de oppervlakte, probeer dan eens met oppervlakteaas zoals hondebrok, of brood....

als je vanaf de bodem wilt vissen, zou ik persoonlijk niet kiezen voor brood, omdat dit lichtgewicht is en dus tegen je eigen lijn aan zou kunnen hangen...
aardappel daarentegen is perfect. misschien iets meer voeren en dan kleine verkruimelde aardappel voeren en daar met eeen krieltje op vissen.
Bij te veel witvis zou ik kiezen voor een wat harder aas zoals bijvoorbeeld boilie of pellet (ook gewoon met de pen) maar het liefst vis ik zelf gewoon met zacht kattevoer, mais of worm en heb ik het extra witvis wel voor lief (vooral met mais voer ik dan gewoon wat extra om de witvis bezig te houden, en vergeet niet ZIEN ETEN DOET ETEN)
Richard Klinkenberg
Berichten: 299
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp, Nederland

08-09-2005 10:07

Lijkt me kaassie.

Gewoon wat kattenbrokken tussen die lelies gooien en weten hoe je in de lelies moet vissen (hierover staat genoeg info op t board)

Richard
Plaats reactie