Poehhh


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

26-04-2005 16:54

Hoihoi allen, ben de laatste tijd weer erg actief met het vissen op karper na lange tijd niet gevist te hebben wegens omstandigheden kreeg ik er weer zoveel zin in om te gaan vissen! :P heb mijn materiaal (Penvissen) voledig vervangen door nieuw top materiaal om weer een goede start te maken.

Zoals jullie misschien al wisten ben ik verhuis naar A'dam heb me rot gezocht naar een mooi watertje om te pennen of freelinen. En ja ho'r ik heb een schitterend watertje gevonden ( Poldersloten ) en ben daar begonnen met voeren gewoon zachte mais uit blik en dan een aantal plekjes bevissen op zijn tijd!

MAAR 1 PROBLEEEM... nog niks gevangen :S de karpers hebben totaal geen intressen in het mais wat ik heel vreemd vind! beetje na gevraagd en geopserveerd blijkt het dat er nog nooit gevist is daaro dus ik kan zeggen dat ik op maagdelijk water vis :P maar hoe kan ik zorge dat ze wel intressen krijgen in het mais en hoe zouden jullie zoiets aanpakken.

Ik denk dat de zwaarste karpers rond de 6 pond zullen zijn. heb er genoeg gezien ook met de ruggen boven het water uit :P

Groeten, Kevin
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

26-04-2005 20:10

Verspreid over een groot deel van het water kleine hoeveelheden mais voeren en dat blijven volhouden. Luccen met sweetcorn dus...

Naast de mais ook nog wat maden of wormen voeren. Grote kans dat ze hier op beginnen te azen en ook wel overschakelen op de mais.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

26-04-2005 21:20

Ik zou idd zo simpel mogelijk blijven doorvissen.. Probeer eens gewoon een vlokje brood, bolletje roggebrood :wink:
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

26-04-2005 22:16

Hoihoi, ik ben ook volop aan het voeren elke dag versprijd over de sloot kleine hoopjes sweetcorn. ik ga dit nog een paar dagen aanhouden en dan maar eens kijken of het gewerkt heeft zoniet dat ga ik het anders aanpakken ;) met een ander aas ofzo

groetjes en bedankt Kevin
Gebruikersavatar
Theo Nieuwenhuijsen
Berichten: 379
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

27-04-2005 09:28

Kevin,
je kunt ook proberen om een paar maden bij de mais op de haak te zetten. Maden worden herkend door de karper en nemen daardoor wellicht ook de mais eerder. Volgens mij mag je in de periode begin april tot eind mei wel met maden vissen in tegenstelling tot met worden.

Probeer anders gewoon een gekookte aardappel. Zeker in polderslootjes hoef je niet ver te gooien. Meestal kook ik mijn aardappel in de schil waardoor ik hem ook makkelijk op de haak kan zetten. Ik snijd er een brok af en door het deel waar geen schil zit trek ik mijn lijn. Mijn haak bungelt er dan onderuit. Vervolgens trek ik aan mijn lijn de haak in de aardappel bij het deel waar nog een schil zit. Een beetje aardappelkruim erbij en succes verzerkerd. Anders nog een beetje keukenstroop op de aardappel.
Hé mod. Hoe kan ik hier een onderschrift plaatsen????
Gebruikersavatar
Theo Smids
Berichten: 177
Lid geworden op: 26-07-2002 02:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

05-05-2005 00:53

Hoi Kevin,

Capuceiners uit blik is ook een dodelijk aasje.

TIP!

Neem maar een blik extra mee, want ik vrat vaak zelf de meeste op :-?

Mmmmmm, Teejoo
Fishing, an excuse for being there
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

05-05-2005 10:44

En de smakelijke wormen dan? vist niemand daar meer mee ofzo?

Succes
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

08-07-2005 17:39

een dauwpiertje in combi met 1 of 2 maiskorrels is vaak ook dodelijk.
op de een of andere manier schijnt dit vooral in het voorjaar ook erg goed te werken?
in elk geval mooie vangsten mee geboekt!

groeten, tim
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
Plaats reactie