Takken op mijn stek


Plaats reactie
Bert Snoek
Berichten: 195
Lid geworden op: 07-04-2004 14:01

13-04-2005 21:57

Hallo,

Afgelopen tijd heb ik een paar keer op een stek gevoerd en gevist met een worm. Ik kwam er echter achter dat er veel takken op mijn stek lagen. Mijn haak zat hier vaak in vast, hetgeen me nogal frustreerde. Ik vis liggend met een onderlijn van zo'n 20 cm.

Wat doen jullie als jullie merken dat er veel takken op jullie stek liggen? Verkassen? Het is niet 1 tak die ik eruit kan trekken, het zijn er echt veel.

Bert
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

13-04-2005 22:05

tja, daar komen de karpers vaak juist op af, wat je kunt doen is:
naast de takken gaan vissen (wel zorgen dat er zo min mogelijk risico is dat je de karper in de takken verspeelt)
of met een hark de takken aan de kant harken en op deze manier een open plek van 1 vierkante meter creëren.

succes ermee

Mvgr Richard
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

13-04-2005 22:09

bert, dat ligt eraan of je onder een boom vist of gewoon ergens op een plek waar door omstandigheden veel takken zijn terecht gekomen.
onder de bomen zal wel veel rotzooi liggen zoals dood blad, dit kan je zoals al eerder gezegd wegharken maar je kan er ook op vissen met een pva wokkel op je haak en zo zorgen dat de haak schoon blijft en je nog steeds effectief aan't vissen bent.
eventueel zou je nog een stukje kurk op de hair boven de boilie kunnen doen zodat deze wat meer boven op de rotzooi ligt.
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
Gebruikersavatar
dion van dongen
Berichten: 310
Lid geworden op: 02-06-2004 20:00
Contacteer:

14-04-2005 18:51

Gewoon net achter de takken vissen en als je voert voer dan ook wat tussen de takken, want als daar de vis tussen zit lok je hem eruit.
Vis achter de takken want wanneer je aanslaat vlucht de vis meestal de tegenovergestelde richting op dan dat jij trekt.
Dus als je achter de takken vist en de vis aanslaat vlucht de vis van de takken weg en kun je ergens anders gaan drillen.

mvg

dion
Plaats reactie