''voerballen'' maken en invriezen?


Plaats reactie
killian de bruijne

11-03-2005 20:57

hoi

ik wil dit weekend voerballen gaan maken om die te kunnen gebruiken met het penvissen, ik heb net een aantal kilo hennep gekookt. en daar dacht ik dan mais uit blik aan toe te voegen, dan net water erin dat t vriest en aanmekaar blijft zitten, zo kan ik dan toch makkelijk voeren, en heb ik altijd alles bij de hand?

alleen ik vroeg me af of iemand er ervaring mee heeft?


groete
rob van hemert
Berichten: 11
Lid geworden op: 31-01-2005 09:11
Locatie: haarlem

11-03-2005 21:44

killian

Waarom wil je de hennep invriezen om mee te voeren, als je met een pennetje vist hoef je het niet in te vriezen je vist toch op dermate korte afstand dat je het ook gewoon kan voeren.
Het is wel handig als je het voor het afstandvissen wil gebruiken.
Het is overigens wel een goede combinatie hennep met sweetcorn.

Veel plezier en een groet, Rob
beleef plezier aan het vissen en denk ook aan je medevissers.
killian de bruijne

11-03-2005 22:39

ja maar ik heb teveel hennep voor dit weekend, dus kan hennep goed worden ingevroren?
tim palmen
Berichten: 63
Lid geworden op: 23-01-2004 17:14
Locatie: landgraaf

11-03-2005 22:55

Hallo,killian
ik zou de hennep gewoon invrienzen ik heb het ook gedaan en dan geoon als je het weer gebruiken wilt eruit halen Maar niet al te lang in de diepvries laten liggen

greetzz tim
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

11-03-2005 23:50

Killian...

als je mais uit blik invriest en daarna ontdooit is het onbruikbaar om op de haak te zetten...mocht je het gebruiken daarvoor raad ik je aan om steeds een klein blikje "vers" bij de hand te hebben om aan de haak te doen,de schil word namelijk erg zacht door het invriezen, in mijn tijd als witvisser gebruikte ik ingevroren mais uitsluitend om te voeren vanwege dit "probleem"

voor de rest ben ik ook van mening dat je je "overtollige" hennep makkelijk in kan vriezen
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Gebruikersavatar
Marco Meuwsen
Berichten: 558
Lid geworden op: 21-03-2003 01:00
Locatie: Didam

12-03-2005 00:30

Voerballen maken en invriezen werkt prima, maar niet met een watertempratuur als deze.
Het duurt ontzettend lang voor het uitelkaar valt, verschilt natuurlijk met stromend water etc, maar duurt naar mijn mening toch te lang.
Hennep kun je prima invriezen hoor. Mais is zonde want het komt toch al uit blik.

Trouwens misschien een leuke tip, als je de hennep invriest gooi het dan in plastic-zakjes, knup ze dicht en invriezen maar. Waarneer je het nodig hebt hou je ze even in het water zodat je de hennep er makkelijk weer uit het zakkie kunt krijgen. :wink:

succes

Mvg Marco
Plaats reactie