oppervlaktevissen met hondenbrokken


Plaats reactie
rik stads
Berichten: 8
Lid geworden op: 20-05-2004 21:02
Locatie: moergestel

09-07-2004 15:57

hier in de buurt is een grote vijver met een behoorlijke diepte van een meter of 4. ik heb het al geprobeerd met de korst maar dat werkt niet want er komen ± 10 karpers tegelijk opaf geklapt en dan is de korst van mijn haak daarna pakken ze hem. nou had ik het probleem opgelost door met hondebrokken te gaan vissen, dus ik eerst een paar dagen gevoerd
ze kwamen er masaal opaf ik ging vissen na 5 minuten gelijk hangen nogwel de grootste karper van de vijver (34 pond) maar nu zwemmen de andere karpers gewoon langs mijn haakaas af maar ze eten wel alle brokken op die ik er bij schiet. ik denk dat ze mijn haak zien wat kan ik er aan doen? nu vis ik met een hair kan het mischien anders. :-?
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

09-07-2004 17:20

Beste Rik, hoe ziet de rest van je montage eruit en wat voor een haak gebruik je (soort+grootte)?? Het lijkt me immers erg sterk dat de karper je haak kan zien, of je moet al een enorme, opvallende haak maat 2 gebruiken. Immers denk hier maar eens over: hoeveel rotzooi drijft er wel niet in je water en hoeveel verschilt een haakje van een drijvend twijgje of iets dergelijks??

grs Jordi
rik stads
Berichten: 8
Lid geworden op: 20-05-2004 21:02
Locatie: moergestel

09-07-2004 18:17

ik vis met een kleine doorzichtige buldo om de afstand te halen daarna en meterof 2.5 9/100 ste gevlochten en een haakje maat 6 van pb products. ik moet wel zeggen dat er erg veel gevist word op de vijver. je mag er eigenlijk niet drijven vissen maar dat is de enigste manier om nag een visje te kunnen haken. er zitten vissers die weken aan het voeren zijn en dan blij zijn als ze 1 visje vangen.
:D

mvgr Rik Stads
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

09-07-2004 18:51

probeer t eens met een nog kleiner haakje, al denk ik niet dat dit zoveel scheelt, maar t is t proberen waard. Verder kun je je brokje monteren met een elastiekje en dan zo strak mogelijk aantrekken, zodat je de steel in de lengte een beetje in het (voorgeweekte) brokje trekt en alleen het haakpuntje uitsteekt..
Nog een paar tips om de dressuur op je water te doorbreken:
1) probeer t eens met een extra lange lijn na de buldo (4-5 meter), werpt wel lastig, maar met een schuivende montage moet t lukken
2) probeer t eens met geheel ander aas/voer (bv kaasknabbels of iets anders creatiefs uit de supermarkt)
3) probeer t toch eens op een andere manier (zeker omdat drijvend verboden is) bijvoorbeeld met een licht pennetje en een enorm stinkend aasje (kattebrokje/knoflookdeegje)

Kortom DOE IETS ANDERS DAN DE REST en misschien geeft dit succes en onthoud de aanhouder wint!!!!

succes en laat weten of t nog gelukt is,

Jordi
rik stads
Berichten: 8
Lid geworden op: 20-05-2004 21:02
Locatie: moergestel

09-07-2004 20:09

bedankt voor de tips ik zal het gaan proberen. dat ik daar niet op de oppervlakte mag vissen is niet het probleem want ik zie iedereen al van ver aankomen (tijd genoeg om snel ander aas eraan te doen). ik heb met de pen al vanalles geprobeert van kaas tot haringmeeldeeg allemaal geen suc6.

nogmaals bedankt

rik stads


:) Ps ik zal nog wel laten weten of het helpt bijv met een kaasknabbel.
erik snijders
Berichten: 265
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: veenendaal

03-08-2004 23:35

probeer de vis dmv windrichting met je brokken zo dicht mogelijk onder de kant te krijgen, en gebruik als het even kan geen buldo of floater, de vissen zien hem gelijk. houd je hoofdlijn zo dun mogelijk en gebruik het kleinste haakje wat je durft te gebruiken, ik wil verder niet teveel uit de school klappen ivm mijn eigen vismethodes maar zo werkt het volgens mij wel

succes
Plaats reactie