BVK initiatief convenant karperbenutting

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-07-2013 20:54

Naar aanleiding van een korte wat off-topic discussie elders, hierbij een link naar de BVK web site met een uitleg over het convenant karperbenutting.

Inleiding:

http://www.karperbeheer.nl/

Vraag en antwoord:

http://www.karperbeheer.nl/karperbeheer ... benutting/

Groet, Kees Ouwehand
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

10-07-2013 21:34

Hoi Kees,

Maandagavond heeft het bestuur van De KSN samen met de voorzitter en secretaris Van BVK (Joris Weitjens en Christian Hummelink ) wat plooien gladgestreken.

Ik begrijp dan niet dat de penningmeester van BVK nu, op dit moment, alleen de link naar een stuk uitleg over een concept convenant geeft zonder de tekst van dit concept convenant en de op 13 mei verzonden reactie van De KSN aan BVK vrij te geven.

De gemiddelde Carpboard bezoeker kan zich zo toch geen eigen mening vormen ?

m.v.g.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-07-2013 22:48

Hi Michel,

In de meest praktische zin staat het niet op het web. Maar onderin de toelichting staat daarover de uitleg.

Daarvoor in de plaats kan iemand die het concept wil nalezen dat bij ons melden: contact@karperbeheer.nl

Dan wordt het opgestuurd.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
dave staal

10-07-2013 22:52

vraagje: Nu er wat plooien zijn gladgestreken ,wat is nu het standpunt van de KSN ten opzichte van het convenant?

Is die nu anders? of nog steeds zoals beschreven in karper 84?

Ben ook benieuwd naar de volledige tekst van het concept convenant.Ben(naast KSN lid) OOK maar lid geworden van
BVK kan ik het in ieder geval lezen. :wink:

Moet het nog wel ff opvragen :oops:
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-07-2013 00:32

Nee Dave,

de huidige tekst in het concept convenant dat overigens reeds in januari en misschien nog eerder ( dat wist Joris zo 1 2 3 niet te melden :oops: ) aan de beroepsvissers en pas 3 tot 4 maanden later op 01 april ( geen grap ) aan De KSN ter beoordeling en liefst ondertekening verzonden is, zal De KSN niet steunen, laat staan mede ondertekenen.

Ter info : De beroepsvissers hebben na 7 of was het 8 ? maanden nog steeds geen taal of teken gegeven op het concept convenant. Hoe serieus wil je genomen worden?

Maar dat terzijde : Kees weet inmiddels (hopelijk) net zo goed als ik dat BVK de op 13 mei j.l. door De KSN geventileerde kritiek zal meenemen in een voor De KSN misschien wel acceptabel convenant.

Zoals in een goed functionerende vereniging gebruikelijk is kan ik hier acterend als privépersoon zonder goedkeuring van de overige bestuursleden van De KSN hier verder niet op inhoudelijk ingaan. Wellicht dat één en ander nog nader verklaard zal worden op http://www.deksn.nl .

Het op deze website plaatsen van een link laat ik dan wel aan anderen, niet bestuursleden, over ! :lol:

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

11-07-2013 08:21

Vreemde gang van zaken dat een KSN bestuurlid zo reageert op gesprekken met een BVK.
Zal de platgestreken plooien helaas niet ten goede komen lijkt me.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-07-2013 09:01

Vergeef mij dat ik de exacte data niet uit mijn hoofd weet, maar het zal zo zijn zoals Michel schrijft. De BVK heeft dus medio april het concept van een convenant met het beroep rondgestuurd voor commentaar. Het commentaar van De KSN is inmidels binnen en we wachten nog op de combinatie van beroepsvissers. Als dat binnen is maakt de BVK nog een slag om dit te verwerken in het convenant. De versie die we mailen, als daar belangstelling voor is, is het concept van april dat dus ter commentaar aangeboden is. Het is nog niet de officiële versie. Zo een beetje de voornaamste reden om het niet op internet te zetten. Inhoudelijk kan het nog veranderen. Het is tenslotte een overeenkomst waarover bij betrokken partijen consensus moet zijn.

Wat mijzelf betreft. Inderdaad ben ik sinds de oprichting op 16 november vorig jaar betrokken bij de BVK als penningmeester. Laat daar geen onduidelijkheid over zijn. Er is sinds die tijd hard door de mannen gewerkt om de vereniging op poten te zetten. Het convenant is een van de langer lopende zaken uit het COS die de BVK dit jaar wil afronden. Dat ik dit topic hier open is omdat het onderwerp opkwam in een ander topic naar aanleiding van berichtgeving in De Karper. Leek mij dus relevant, gezien de kennelijke belangstelling.

Trouwens, bedankt voor je inschrijving Dave. We zulllen je als lid regelmatig informeren over deze en andere ontwikkelingen.

Groet, Kees
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 11-07-2013 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Na checken van mijn mailbox voor de exacte tijdlijn is het concept bij de BVK gepasseerd in januari en sindsdien bij de CvB.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

15-07-2013 18:03

Antwoorden op onderstaande vragen omtrent het convenant karperbenutting zijn te vinden op de site die onderaan vermeld staat.

1. Wat willen jullie als BVK bereiken met een convenant?
2. Hoe willen jullie dat bereiken?
3. Wat is precies de deal van jullie met beroepsvissers ?
4. Waarom liften jullie niet mee op de koers van Sportvisserij Nederland (SVN)?
5. Klopt het dat jullie als BVK schubs voor spiegels willen ruilen?
6. Als jonge schubs worden weggevangen verlies je toch je opvolging in het karperbestand?
7. Kunnen we als georganiseerde hengelsport niet beter de handel in levende karper proberen stil te leggen door te adviseren geen levende karper meer te kopen van beroepsvissers?
8. Klopt het dat jullie beroepsvissers willen betalen voor het terugzetten van spiegelkarpers? Is dat wel verstandig en waar halen jullie dat geld vandaan?
9. Wat vinden jullie van de kritiek van De KSN?
10.Wat is de planning voor het ondertekenen van het convenant?
Plaats reactie