SKP Twentekanaal: Tweede uitzetting 2 maart

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

27-02-2013 11:59

Heren,
Na 3 keer uitstel gaat het aanstaande zaterdag dan eindelijk gebeuren, de tweede uitzetting voor SKP Twentekanaal. Rond de klok van 15.30 zullen de spiegels geleverd worden. Het centrale weeg en meetpunt is dit keer in Lochem, hier. Vanaf hier zullen de vissen voor TK2 en TK3 vervoerd worden naar hun uitzetplaatsen.

Iedereen is welkom om te komen helpen of gewoon te komen kijken hoe dit er aan toe gaat.
Vang je een (mogelijke) projectspiegel op het TK, mail dan een foto van de linkerflank (kop in de rechterhand) naar SKP@ksnregiooost.nl

Groeten,
Daaf
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Frans Randolfi
Berichten: 145
Lid geworden op: 23-04-2003 02:00
Locatie: Duiven
Contacteer:

27-02-2013 14:43

daaf,

lochem is een redelijk groot gebied :) kun je iets specifieker zijn waar jullie staan?
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

27-02-2013 15:16

Linkje stond al in de openpost, maar ik zie dat ik hem ff had moeten onderstrepen. Bij deze nog een keer:

https://maps.google.nl/maps?daddr=52.16 ... sz=18&z=18
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

06-03-2013 02:08

Heren,
We hebben in totaal 178 vissen uitgezet. Hiervan zwemmen er 130 op TK1, 26 op TK2 en 22 op TK3

Hieronder wat plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zou je een beetje de gemiddelde vissen kunnen noemen, redelijk kaal, maar meestal toch nog wel iets op de flank. Met herkennen verwacht ik in elk geval geen problemen bij deze lichting, volop variatie.

Dan een aantal mooiere vissen. Zoals gezegd redelijk wat variatie en ook van deze mooie vissen waren er behoorlijk veel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iedereen die aanwezig was en vooral degenen die de handen uit de mouwen gestoken hebben bedankt voor deze succesvolle uitzetting!

De eerste is overigens al teurggemeld, slechts een uurtje of 20 na uitzetting en al een dikke 2km verderop.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

19-05-2013 21:17

Mooi dat er op TK1 het meeste vissen zijn uitgezet, naar mijn mening is dat ook het dunst bevolkte (qua karper) stuk van het twentekanaal. Vroeger viel hier nog wel een vis te vangen, maar de laatste jaren (ondanks dat ik toch meerdere malen een leuke voer en/of vis sessie heb gehouden) was het helemaal niets ...
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

20-05-2013 20:09

Welk stuk van TK1 vis je normaal?
Ik heb de laatste 2 jaar op TK1 prima vis gevangen, wat wel opvalt is dat op sommige stukken duidelijk meer aantallen en ook duidelijk meer kleinere vissen rondzwemmen dan op andere stukken. Natuurlijk is het TK in zijn algemeenheid niet echt een makkelijk water meer, maar als ik de mensen op TK3 zo hoor denk ik eerder dat ze daar het slechtst af zijn.
Wat wel opvalt is dat we van de SKP uitzetting in Goor geen enkele terugmelding uit de omgeving Lochem gehad hebben, terwijl ze wel dezelfde afstanden gezwommen hebben de andere kant op.
Overigens komt het grootste aantal natuurlijk op TK1, maar qua hoeveelheid per hectare is het voor het hele TK gelijk.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

21-05-2013 11:04

Daaf Wolters schreef:Welk stuk van TK1 vis je normaal?
Ik heb de laatste 2 jaar op TK1 prima vis gevangen, wat wel opvalt is dat op sommige stukken duidelijk meer aantallen en ook duidelijk meer kleinere vissen rondzwemmen dan op andere stukken. Natuurlijk is het TK in zijn algemeenheid niet echt een makkelijk water meer, maar als ik de mensen op TK3 zo hoor denk ik eerder dat ze daar het slechtst af zijn.
Wat wel opvalt is dat we van de SKP uitzetting in Goor geen enkele terugmelding uit de omgeving Lochem gehad hebben, terwijl ze wel dezelfde afstanden gezwommen hebben de andere kant op.
Overigens komt het grootste aantal natuurlijk op TK1, maar qua hoeveelheid per hectare is het voor het hele TK gelijk.


Voornamelijk het stuk vanaf Eefde tot de brug voor Lochem. Door bekenden van me die hier ook nog zo af en toe een nacht hebben gedraaid wordt ook zelden tot niet gevangen. (Op wat witvis, voornamelijk grote brasem na) Ik heb een aantal keren op TK2 gezeten, daar was overigens nog wel prima aan vis te komen.

Binnenkort nog maar eens gaan proberen op dit stuk, want er moet zeker nog wel vis op zitten.
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

11-06-2013 20:10

En weer eens een nachtje geblankt aan TK1. Heb gevist direct tegen het gebied aan dat vroeger gebruikt werd om te paaien. Ik heb wel veel activiteit gezien van vis, maar dat betrof dan voornamelijk roof-/witvis.
Plaats reactie