Spiegelkarperproject SKP Rijn/Lek 2011

Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

27-12-2011 13:07

Hoi Peter,

we gaan het meemaken op 14 januari. Ik zal op www.spiegelkarperprojecten.nl wel een update plaatsen begin februari.

Groet
Martin
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

27-12-2011 19:51

Hoi Sebastian,

Heb net jouw e-mail beantwoord. Mochten er nog meer mensen vragen hebben of alsnog besluiten om het SKP Neder-Rijn / Lek te ondersteunen. Dan kan je gewoon vrijblijvend een e-mail te sturen naar pbvanduuren@gmail.com. Dan stuur ik je wat info en een adoptieformulier toe.

Dus mochten er nog mensen zijn die ooit nog eens van plan te zijn om eens op de Neder-Rijn of Lek te gaan vissen of dat al hebben gedaan. En toch iets hebben van eigenlijk is het ook gewoon een kleine moeite om een of meerdere vissen te adopteren a 10 euro per stuk (tussen de 4 en 6 pond zwaar). Dan is jullie bijdrage echt broodnodig. Zonder jullie steun redden we het niet!

Dit zijn de 4 verschillende stuwvakken waar wordt uitgezet:
Stuwvak 0 (Pannerden - Driel)
Stuwvak 1 (Driel - Maurik)
Stuwvak 2 (Maurik - Hagestein)
Stuwvak 3 (Hagestein – Krimpen)
Gebruikersavatar
sebastian Stephenson
Berichten: 91
Lid geworden op: 24-04-2011 18:31

27-12-2011 20:56

Bedankt Pieter Bas! Ik zal het formulier morgen invullen en direct weer op de post doen :wink:.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit hieraan heb mee betaald, maar het geeft een goed gevoel. Zeker het idee dat je hem later weer zou kunnen vangen. Ik ben dan ook graag bij de uitzetting, maar die is dus pas eind volgend jaar toch
Gebruikersavatar
Remco Albers
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-05-2010 19:45

30-12-2011 18:30

wanneer is stuwvak 1 aan de beurt(of is al geweest?) zou wel willen helpen en een visje adopteren.
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

30-12-2011 18:42

Remco, als ik het goed begrepen heb in januari of februari weer.

GR Remko
Gebruikersavatar
Remco Albers
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-05-2010 19:45

30-12-2011 18:49

ow das mooi, bedankt.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-12-2011 21:25

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
roos paul
Berichten: 382
Lid geworden op: 13-12-2003 01:00
Locatie: Brakel
Contacteer:

31-12-2011 00:07

ziet er netjes uit,mooie spiegeltjes,hopelijk hebben jullie er plezier van in de toekomst! :D
hou het netjes aan de waterkant!!
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

22-05-2012 01:18

weet iemand tot wanne je geld kan doneren ik kan wel elke maand een tientje missen voor stuwvak 3.Is de locatie al beknd voor de uitzetting locatie stuwvak 3
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

22-05-2012 09:26

De locatie is al bekend de datum echter niet, voor mer informatie kan je even mailen naar pbvanduuren@gmail.com en dan breng ik ej in contact met de projectcoordinator van dat stuwvak de heer Kees Verheij.

Dit jaar worden voorlopig de laatste uitzettingen van het SKP en het is dus zaak zoveel mogelijk geld bij elkaar te sprokkelen voor de 4 stuwvakken. Alle beetjes helpen!

Ook organiseren we een FIH INN aan de rivier van twee nachten, dit is over drie weken. Mochten hier mensen interesse voor hebben dan kunnen ze mij ook mailen.

Gr.

Pieter Bas van Duuren
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

14-07-2012 04:59

Kees Verheij schreef:Bedankt voor de aanvulling Wilco! Ik hoop dat er nog ergens een substantieel bedrag vandaan komt voordat de laatste kans verkeken is.



Dat heeft de KSN volgens mij ook een beetje aan zichzelf te verwijten denk ik? Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit gewezen ben op de projecten en initatieven van de KSN, ook ben ik nooit door hun per post of mail benaderd hierover.

Dankzij een topic op deze site over de KSN ben ik nieuwsgierig geworden, er over gaan lezen en lid geworden. Ik krijg het idee dan ook een beetje dat het aan leden werven en promotie nogal schort.

Mocht er in de toekomst nog eens een uitzetting plaatsvinden dan hoor ik dat uiteraard graag, ik wil jullie dan zeker wel zowel financieel als vrijwilliger bijstaan!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

14-07-2012 07:39

Bjorn,

De opmerking van Kees ging om het feit dat het regelmatig snabbelen is om aan geld te komen. Daar afspraken met kwekers al in een vroeg stadium gemaakt worden, gaten in je begroting leiden tot frustraties. Krijg je voldoende financiële ondersteuning van visrechthebbende en derde is het allemaal een stuk eenvoudiger om tot een uitzetting te komen.

Heb al eerder aangegeven dat het niet de KSN zelf is die spiegelkarperprojecten in ons land begeleid maar veel van haar leden dit op zich nemen. Op KWO en kijk eens naar mijn onderschrift http://www.spiegelkarperprojecten.nl zal er zeker weer dit najaar regelmatig aandacht aan besteed worden waar en wanneer er uitzettingen plaats vinden. Probleem is echter regelmatig dat de kweker in korte tijd veel adressen af moeten. Waardoor plengingen van tijdschema's pas op het laatste moment aan ons als uitzetters bekend zijn.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

17-07-2012 13:21

Nou Bjorn, ik weet niet onder welke steen jij de afgelopen jaren hebt gelegen, maar publiciteit is er genoeg geweest, alle bladen en de meeste serieuze sites hebben er aandacht aan besteed. Met de KSN heeft het project al heel weinig te maken, of het moeten vooral KSN leden zijn die de kar trekken, maar daar houdt het dan wel mee op, al wil de KSN het wel graag op z'n conto hebben, gezien de reclame die ze er mee maken voor hun eigen toko.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
tijmen van der sande
Berichten: 48
Lid geworden op: 14-04-2008 22:02
Locatie: Oosterbeek

03-08-2012 16:47

Inmiddels een poosje stilte geweest vanaf stuwvak 0. Ik had Pieterbas ook al een poos niet gezien en daarom reden om weer eens bij elkaar te komen om o.a. het laatste uitzetjaar te bespreken. Dit jaar moeten we echt gaan knallen! De eerste fondsen zijn al binnen door een succesvolle fish-inn georganiseerd door PieterBas himself. Daarnaast zijn we natuurlijk nog op zoek naar een hoop vrijwilligers en financiële steun. Mocht je graag betrokken worden bij de SKP's op de Rijn stuur dan even een mail naar: tijmenvandersande@upcmail.nl . Dan zorg ik dat je in de nieuwsbrief terecht komt.

We hebben erg (lees: heel erg) goed nieuws te melden. Het aantal terugmeldingen is nog nooit zo hoog geweest. Afgelopen maanden worden er (voornamelijk) vissen van de laatste uitzetting terug gevangen. Deze wilden we jullie niet onthouden en daarom even een aantal foto'tjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Om nog maar even te spammen, we kunnen dit niet doen zonder steun van vrijwilligers en sponsoren. We zijn natuurlijk nog vooral op zoek naar sponsoren die ons laatste uitzetjaar de grootste tot nu toe moet maken. Het is nog eenmalig! Dan zijn jullie van ons af en kunnen we hopelijk de komende jaren de vruchten gaan plukken van de inzet van alle sponsoren en vrijwilligers. Kommop mannen! Doneren die centen! :lol: (meer info over doneren doe je ook via bovenstaand email adres)

Namens het SKP Rijn/Lek stuwvak 0
Tijmen van der Sande
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

07-08-2012 13:28

Dat is zeker goed nieuws Tijmen. Ik heb wel het idee als ik de teruggevangen vissen zo bekijk dat ze nog even moeten wennen aan het harde leven op de rivier 8)

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

07-08-2012 21:36

Nou ik vind juist dat deze vissen bijzonder snel zijn aangepast. Ze worden al volop gevangen, groeien als kool (die vis die op de grond is gefotografeerd is 4 cm en 1,9 kg gegroeid in 6 maanden). Wonden en beschadigingen lijken redelijk te helen (behalve de staart van een van de vissen). Ze foerageren exact in het gebied waar we ze wilden hebben waar van eerdere uitzettingen ze juist alle kanten op zijn gezwommen (duid op onrust). Er zijn ook duitsers in arnhem uitgezet op de stadswateren waarvan ik in ieder geval op een aantal wateren de vissen nu nog gestressed zie rond racen. In dit geval lijkt mij het een snel aangepaste en op zijn gemak voelende uitzetting. Dit jaar wordt de laatste uitzetting en dan zullen we weer dit ras (vandezelfde kweker) uitzetten. Ik hoop dat we nog op wat financiele ondersteuning van adoptanten kunnen rekenen om er echt iets moois van te kunnen maken. WIl je wl een of meerdere spiegels doneren op de Rijn / Lek schrijf dan even naar pbvanduuren@gmail.com

Ik stuur dan vrijblijvend wat informatie over het project op.