Vissen op de Nederijn onder Arnhem

Plaats reactie
Thijs verberne
Berichten: 14
Lid geworden op: 07-11-2010 20:59

26-04-2011 19:56

Beste karper vissers in de grote vakantie
Ga ik vissen op de Nederrijn onder Arnhem.
Kan iemand mij iets vertellen over het bestand
En ik had iets gelezen over dat je met drie hengels mag vissen in midden Nederland geld dat hier ook??

Alvast heel erg bedankt

Thijs
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

26-04-2011 20:41

Beste Thijs,

Het bestand is vrij klein, maar er zijn al aardig wat projectspiegels uitgezet in die rivier. Je kan een derde hengel vergunning aanschaffen voor dit riviergedeelte voor zover ik weet, maar het mag niet zomaar met alleen je Vispas.

De zomermaanden zijn trouwens bij uitstek de kans om flink te blanken op de grote rivieren, maar ik wens je toch succes!

Groet,

Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Ischa Speldenbrink
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-08-2007 00:54
Locatie: Arnhem

30-04-2011 12:01

Stuur maar een PB als je informatie wilt over de Rijn nabij Arnhem.
Ik kan je meeste vragen wel beantwoorden.
Mvg,
PBI Speldenbrink
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

23-05-2011 15:02

Beste Thijs,

Inderdaad geen makkelijk stuk rivier, laag bestand en ze zitten er maar sporadisch. Ik vis er al jaren en heb vaak het gevoel dat ze het merendeel stroomopwaarts op het Pannerdens kanaal of stroomafwaarts richting Rhenen/Wageningen zitten.

Hou wel rekening dat er een aantal stekken door lokale vissers stevig worden aangevoerd en dat deze hier vaak een paar keer per week vissen. Geen enkele stek is te claimen maar het siert wel als je hier rekening mee houdt aangezien deze heren (waaronder ikzelf) vaak weken tot maanden aanvoeren voordat een stek eenmaal begint te lopen.

Dus zoek vooral een leuk 'eigen stekkie' op waar er nog genoeg van zijn.

Er zijn door ons op stuwvak 0 nu in 3 jaar tijd 120 spiegels uitgezet, mocht je er hier een vang vangen meldt die dan direct terug naar pbvanduuren@gmail.com. Ook voor meer info voor de rijn kan je mij mailen en dan kan ik je eventueel ook mijn nummer even geven.

Verder niet om te demotiveren, heb ik vorig jaar in 20 nachten 2 vissen gevangen (28 en 19 pond) maar het kan gelukkig ook anders lopen... alleen daar zul je waarschijnlijk hard voor moeten werken.

Verder kan je inderdaad een 3e hengel vergunning aanvragen bij de Hengelsport Federatie Midden Nederland: http://www.hfmiddennederland.nl/vispas/ ... vergunning

Na een periode van hard lobyen ;) is er nu de mogelijkheid om deze te bestellen voor 10 euro. Hou er rekeneing mee dat vanaaf het moment van aanvragen tot het moment van ontvangen er ongeveer 2 weken verstrijken (buiten vakanties gerekend), bestel hem dus op tijd!

Het is een pilot project en het is dus heel erg belangrijk dat een ieder zich dus netjes aan alle regels houdt. Geen kampvuur, overlast, rommel en biedt voldoende ruimte voor andere recreanten.

Succes ermee,

Pieter Bas van Duuren
Plaats reactie