4, 5 & 6 JUNI 2010 INTERNATIONAAL SKP TERUG VANG WEEKEND

Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

28-04-2010 18:39

PERSBERICHT COS

Amsterdam, april 2010

Aan alle karpervissers in Nederland en Belgie,

In het eerste weekend van juni, vrijdag 4 t/m zondag 6 juni 2010, organiseren verschillende Spiegelkarperprojecten (SKP-en) een internationaal terugmeldweekend met wedstrijdelement.
Noteer deze data in je agenda.

De enige algemene voorwaarde om voor een prijs in aanmerking te komen is een foto van de linkerflank (zoals op de foto hierboven) van een in dat weekend gevangen spiegelkarper insturen.

Waar? Gewoon, waar je maar wilt, met een beetje geluk je thuiswater. Blijkt het een ‘projectspiegel’, een in het kader van een Spiegelkarperproject (SKP) uitgezette en gefotografeerde spiegelkarper, dan heb je prijs.

Hoe te vissen? Mag je helemaal naar eigen inzicht bepalen. Struinen met pen of korst; achter de piepers na een paar weken voorvoeren, maakt niet uit.

Waarom? Natuurlijk omdat een wedstrijdje leuk is, SKP-en graag terugmeldingen krijgen; we veel inzicht kunnen verzamelen over verspreiding en groei en last but not least vanwege het feit dat er mooie prijzen te winnen zijn. Die prijzen worden uitgeloofd door organiserende en ondersteunende SKP-en.
De volgende SKP-en doen mee.
AHV-SKP (Amsterdamse boezem en omgeving) weitjens26@zonnet.nl
SKP Zuidelijke randmeren (Gooimeer, Eemmeer, IJmeer, Nijkerkernauw) skp-zrm@chello.nl
SKP Haagse boezem (stadsboezem en omgeving) karperafdeling@ghvdenhaag.nl
SKP Friese boezem (boezem plus plas De Heide) anneke-henri@hetnet.nl
SKP Vlaanderen (verschillende riviertjes en kanalen) matthys.filip@telenet.be.
SKP Haarlem e.o. (Rijnlands boezem noord) petercarp@live.nl
SKP Rijnlands boezem Zuid rijnland@karperstudiegroep.nl
SKP Weesp e.o. (Gein, Gaasp, Vecht) info@awhb.nl
SKP-Rijn-Lek (Grote rivieren) skprijnlek@hotmail.com
SKP-Vinkeveen (plassengebied) Martin.Doelman@casema.nl

Voorwaarden? Fotografeer je gevangen spiegelkarper(s), vermeld de gegevens en mail de foto zo snel mogelijk naar het project in de buurt (voorkeur) of het e-mailadres: contact@spiegelkarperprojecten.nl Informeer bij de organiserende SKP-en in je buurt naar de spelregels.

Veel plezier alvast met de voorbereidingen op de wedstrijd en laat niet na tussentijds projectspiegels te melden.
Voor meer info: http://www.spiegelkarperprojecten.nl

Joris Weitjens
Tim Pelsma
Centraal Overleg Spiegelkarperprojecten
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

28-04-2010 18:42

Programma 4, 5 en 6 juni 2010 SKP NEDERRIJN / LEK - STUWVAK 0 -

Voor meer informatie even mailen naar: pbvanduuren@gmail.com
Dan krijg je een poster toegezonden met aanvullende informatie.

Elk project doet het anders, dus het is vooral belangrijk om je van te voren aan te melden. Omdat de meeste projecten van te voren iets zullen opsturen wat in beeld moet zijn bij het fotograferen van de vis.

Althans wij zullen op vrijdag iets opsturen wat iedereen kan uitprinten en dat in beeld moet zijn op de foto van elke gemelde vis. Ook van de gevangen schubkarper want als we geen spiegels vangen of er een gelijkspel is dan gaan de prijzen naar de visser met de meeste vissen. Het gaat bij ons niet om het grootste gewicht maar om de meeste terugmeldingen.

Voor iedereen die mee wil vissen, je bent van harte welkom.

Verder moeten wij voor 15:00 uur, zondag 6 juni, alle vangsten binnen moeten hebben. Er kan ook telefonisch worden teruggemeld en met overhandiging van de foto's op zondag om 15:00, hierna volgt de prijsuitreiking.

Denk er aan dat je op STUWVAK 0 wel 20,00 euro inleg moet betalen (voor adoptie van 2 vissen op het stuwvak naar keuze en de prijzenpot) en je van te voren moet zijn aangemeld! De betaling moet uiterlijk op vrijdag 4 juni binnen zijn (kan ook ter plekke). Wel willen we de aanmelding eerder binnen hebben zodat we een goed overzicht houden.

Ook beginnende riviervissers zijn meer dan welkom, er zal op het basiskamp (sluizencomplex Driel) voor de geïnteresseerden een workshop riviervissen zijn. Op het basiskamp is er ook toezicht.

Iedereen mag vrij vissen, doe hier jouw voordeel mee je kunt dus een eigen stek uitzoeken en ook voorvoeren. Denk er wel aan dat er bij het sluizencomplex geen stekken kunnen worden geclaimd. We moeten daar in gezamenlijk overleg ieder een leuk stekkie kunnen vinden, er is ruimte zat.


Groeten,

Pieter Bas van Duuren & Tijmen van der Sande
SKP Nederrijn / Lek Stuwvak 0
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

28-04-2010 18:43

Verheugd te melden dat ook SKP IJssel, het eerste project op de grote rivieren, en SKP Veluwe randmeren mee doet aan het weekend.

Dat betekent sowieso prijs als je van een van deze projecten in het weekend van 5 juni een projectspiegel weet te vangen.

Meer info bij bertgoris@home.nl

Joris
Gebruikersavatar
dick spijker
Berichten: 377
Lid geworden op: 24-05-2004 21:05

10-05-2010 01:19

Tussen vrijdag 4 juni 19.00 uur en zondag 6 juni 19.00 uur houdt de regio Zwolle een spiegelkarperwedstrijd. Deze wedstrijd wordt gehouden op kanaal Almelo de Haandrik en het Overijsselskanaal, Apeldoornskanaal, IJssel en Randmeren; hieronder valt Nuldernauw, Wolderwijd, Veluwemeer, Drontermeer en de volledige IJssel!

Diegene die de meeste van onze projectspiegels weet te vangen gaat er vandoor met een prachtige prijs ter beschikking gesteld door onze sponsor Raven/Vlemmix.

De opzet is even simpel al doeltreffend. Er is geen parcours: iedereen is vrij om te gaan zitten of staan waar hij of zij wil. Er is geen controleur die de vis komt meten, wegen en/of tellen.
Dat doe je namelijk allemaal zelf. De enige vis die telt is een projectspiegel. Jij weegt en meet je gevangen spiegelkarper en maakt een duidelijke foto van de linkerflank van de vis (kop van de vis in de rechterhand). Op die foto moet wel een logo zichtbaar zijn zodat we zeker weten dat de vis gevangen is tijdens deze spiegelkarperwedstrijd!
Dit logo is een dag voor de wedstrijd te downloaden op onze site.
Geen printer om het logo te downloaden? Geef dit aan tijdens je aanmelding.

De foto met vermelding van lengte en gewicht dient uiterlijk woensdag 12 juni bij de organisatie binnen te zijn http://www.ksnregiozwolle.nl (contactadres). Let op! Zorg dat onze logo goed zichtbaar is op de foto!
Geen zichtbaar logo, geen kans op prijs!
Opgeven voor de wedstrijd kun je doen via onze website http://www.ksnregiozwolle.nl , vergeet hierbij niet je telefoonnummer te vermelden zodat wij je kunnen bellen wanneer je de gelukkige prijswinnaar bent.

Succes en veel plezier!
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

11-05-2010 13:16

Ik zit er hard aan te denken om mee te doen !!!
Zeker een goed idee :roll:
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

01-06-2010 00:16

Ik doe zeker mee, omg. Haarlem weet alleen nog niet precies waar.
Meer mensen uit Haarlem die meedoen?

gr.
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

01-06-2010 00:54

Ik vindt het maar verdacht stil :roll:
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

01-06-2010 08:11

Ja.. de meeste van die boezemvissers zitten niet te wachten op die publiciteit. Oh shit... :o
Gebruikersavatar
Mike van den Eijnde
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-11-2009 19:44
Locatie: Haarlem

01-06-2010 08:41

raymond van ommeren schreef:Ik doe zeker mee, omg. Haarlem weet alleen nog niet precies waar.
Meer mensen uit Haarlem die meedoen?

gr.


Je moet je dan wel inschrijven bij de HVH en dan dien je donderdagavond een sticker op te halen bij de HVH Raymond :wink:

p.s. water zat in Haarlem toch!?
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

01-06-2010 14:34

[quote="Mike Bakker"][quote="raymond van ommeren"]Ik doe zeker mee, omg. Haarlem weet alleen nog niet precies waar.
Meer mensen uit Haarlem die meedoen?

gr.[/quote]

Je moet je dan wel inschrijven bij de HVH en dan dien je donderdagavond een sticker op te halen bij de HVH Raymond :wink:

p.s. water zat in Haarlem toch!?[/quote]

Ik weet het, je kan donderdag avond jezelf inschrijven en je sticker ophalen. Door heel Nederland doen verenigingen mee.
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

02-06-2010 01:16

Die vermoedens had ik ook al mitsz :wink:
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

02-06-2010 01:20

Maar Mitsz van der kamp doe jij niet mee dan ????
Groet.
Gebruikersavatar
Boyd Meyer
Berichten: 60
Lid geworden op: 17-05-2010 13:02
Locatie: Delft

03-06-2010 17:04

Hmm, ben bang dat de karper met deze temperaturen dit weekend flink aan't paaien zijn.
Gebruikersavatar
Mike van den Eijnde
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-11-2009 19:44
Locatie: Haarlem

06-06-2010 16:17

Wij zijn net terug en hebben in totaal 18 karpers gevangen waarvan 4 projectspiegels dus voor ons een geslaagd weekend.

We zijn overigens iets eerder gestopt vanwege het verwachte slechte weer.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

08-06-2010 11:28

zo zo ik had het gelezen in me mail van joris
aardig getal 18 stuks waarvan 4 project
wij hadden der 3 schubs 1 project en G.V.D 1 project verspeelt.
Gebruikersavatar
Mike van den Eijnde
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-11-2009 19:44
Locatie: Haarlem

08-06-2010 11:37

Mijn vismaat en ik hadden ook behoorlijk wat energie gestoken in de voorbereiding op dit weekend dus dan is dat natuurlijk altijd leuk als alles ook echt samenvalt zoals je het gepland/gehoopt had :wink:
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

08-06-2010 12:00

wij hadden ook een aantal dagen van te voren gevoert.
En we hadden zeker meer verwacht maar helaas het was heerlijk weer.
Groetje,s
Laatst gewijzigd door sander kunst op 08-06-2010 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mike van den Eijnde
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-11-2009 19:44
Locatie: Haarlem

08-06-2010 12:08

Ik wist niet eens dat er een voerboot te winnen was :lol: :lol:

Is die dan niet alleen te winnen in een bepaalde regio??
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

08-06-2010 12:13

Iedegeval amstelboezem wel
welke regio behoorde jou wedstijd dan?
Gebruikersavatar
Mike van den Eijnde
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-11-2009 19:44
Locatie: Haarlem

08-06-2010 12:21

Wij zaten in regio Haarlem dus het zal wel geen voerboot worden dan (ookal heb ik die al hoor) :wink:
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

08-06-2010 12:44

Jammer maar voor als nog gefeliciteerd is best een prestatie vindt ik.
Ook ik en me maat hebben er hard voor gewerkt.
En toch 1 kunnen vangen HELAAS ook nog 1 verspeelt was echt balen, Ook al was ie meschien net 50cm na schatting, en een pondje of 10 a 12.
Doe het maar even binnen 48 uur en rond de paai een project er tussen uit vangen !!!
groet
Gebruikersavatar
Mike van den Eijnde
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-11-2009 19:44
Locatie: Haarlem

08-06-2010 12:57

Klopt helemaal Sander, je kan alles nog zo perfect voorbereid hebben, maar het moet dan wel even binnen die 48 uur en omstandigheden gebeuren.

Wij hadden van te voren ook alleen maar gehoopt op 1 of misschien 2 projectspiegels, maar 4 stuks tussen de 15 en 24 pond leek als een droom!

Ik heb begrepen dat er in Haarlem cadeaubonnen te winnen zijn, maar de inhoud daarvan is mij niet bekend, maar elke prijs is meegenomen. Als het goed is waren er 3 bonnen voor de grootste, meeste en eerste 30 ponder, maar die is zowieso niet gevangen in Haarlem dus nog even afwachten wat de rest in Haarlem heeft gedaan :wink:

Groeten
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

08-06-2010 13:37

Ik denk dat je een zeer goede kans maakt , maar dat is natuurlijk ook je goed recht.
Het kost tenslotten een hoop tijd en een hoop geld.
Maar het aller belangrijkste is dat je een doel hebt behaald , in jou geval zelfs meer hebt behaald dan je voor ogen had.
anderen zeggen - dat is geluk ,
Ik zeg - geluk kun je voor 50% af dwingen.
ben benieuwd hou ons op de hoogte of je gewonnen hebt in haarlem.
groet en je hebt pb.
Gebruikersavatar
Mike van den Eijnde
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-11-2009 19:44
Locatie: Haarlem

08-06-2010 14:34

Zal ik zeker doen Sander en de mail is verstuurd :wink:
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

08-06-2010 14:44

Prachtige gebouwde vissen zeg heel anders dan waar ik vis.
zullen zeker beren worden uit eindelijk.
mooi om te zien zeg.
groetje,s en bedankt