Spiegelkarper uitzetting mogelijk?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

13-02-2010 12:30

hallo

Bij ons in de buurt (medemblik wervershoof) zwemmen eigelijk aleen maar schubkarpers en een aantal gras vanwege een uitzetting er zit hier geen spiegelkaper voor zover ik weet en vis er al een mooie tijd ik en nog veel meer mensen vragen ons af of het mogelijk is om een spiegel project mogelijk is in deze buurt het betreft een plas van ca 40 hectare die met allerlei kanalen en sloten in verbinding staat ook met havens die daar weer met het ijselmeer in verbinding staan

Mvg Rich
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-02-2010 15:43

Richard, van de KSN site kun je de 'handleiding Spiegelkarperprojecten' downloaden en als je dat gelezen hebt zullen jouw meeste vragen beantwoord zijn. Overigens altijd bereid tot nadere informatie.
elwin touw
Berichten: 62
Lid geworden op: 23-09-2009 18:41
Locatie: Hoogkarspel

23-03-2010 18:17

Hoi Richard!

Bedoel jij met het water waar je het over hebt de vlietlanden toevallig?
Ik heb daar namelijk wel een paar spiegeltjes gevangen! Niet groot maar het waren er wel een paar (3 stuks 2 jaar geleden)!
Wel ben ik het met je eens dat hier in de buurt verdomd weinig spiegels zwemmen ja! Woon zelf in Hoogkarspel namelijk en vang hier rondom het dorp eigenlijk alleen maar schubkarper.

Groeten Elwin
Verzin je eigen aanval en doe niet mee met de rest!
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

10-05-2010 19:23

inderdaad dat vind ik ook vis al jaren hier in de buurt nog nooit een wilde spiegel gevangenwel jammer zou leuk zijn als het ook in niet steden gebied leuk eens een spiegeltje kan vangen bedoel idd de vliet en egboetswater enz grtz
Plaats reactie