Bespreken van wateren

Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

27-08-2003 17:11

Mijne heren, ik kan me er goed in vinden nog een ander voorbeeld.
In het Brabants Dagblad een bericht over een viswedstrijd op een kanaal, er werd vroeger meer en groter gevangen vertelde de voorzitter van de plaatselijke HSV.
Aan de andere kant van de Sluis ving men vorige week nog een karper van 46 pond al dus zijn verhaal.
Je raad al wat er gebeurd, een weekeind heb ik vreemde jongens daar mogen aanschouwen.
Daarna niemand meer gezien, die karper zit op dat stuk helaas al jaren niet meer.
Waar hij is gebleven Joost mag het weten. Laat de gene die het mogelijk gedaan hebben ook maar verplaatsen, naar de Noordpool bij voorbeeld.

Groeten, Peter
Erwin Schulz
Berichten: 1
Lid geworden op: 24-08-2003 02:00
Locatie: Helmond

29-08-2003 15:43

Op 2003-08-27 17:11, schreef Peter Otte:
Mijne heren, ik kan me er goed in vinden nog een ander voorbeeld.
In het Brabants Dagblad een bericht over een viswedstrijd op een kanaal, er werd vroeger meer en groter gevangen vertelde de voorzitter van de plaatselijke HSV.
Aan de andere kant van de Sluis ving men vorige week nog een karper van 46 pond al dus zijn verhaal.
Je raad al wat er gebeurd, een weekeind heb ik vreemde jongens daar mogen aanschouwen.
Daarna niemand meer gezien, die karper zit op dat stuk helaas al jaren niet meer.
Waar hij is gebleven Joost mag het weten. Laat de gene die het mogelijk gedaan hebben ook maar verplaatsen, naar de Noordpool bij voorbeeld.

Groeten, Peter




Dat kan ik je wel vertellen Peter, die zwemt in Helmond.
Ray Duijn-La Choufe
Berichten: 20
Lid geworden op: 15-03-2004 20:42
Locatie: Haarlem

17-03-2004 10:54

Nou ik kom uit Haarlem en ben nog altijd blij dat ik de namen van mijn visstekken nog niet ben tegengekomen !!! Ik hou wel van een beetje rust aan de waterkant en niet van pottenkijkers. Zo hou ik het rijk en de karpers alleen. Dus ook geen gepraat over grote vangsten door stekkenpezers. Slechts 4 mensen zijn op de hoogte van de plekken en vangsten en zodoende blijft het lekker vissen : dus geen campingtoestanden. Ha en als er eens iemand met interesse langskomt, gewoon zeggen dat het of niks is of dat er slechts kleintjes zitten of dat het hier pas de eerste keer vissen is....etc. al naar gelang de frequentie van het verschijnen van deze persoon. Als ik maar geen lekkere vang tijdens zo'n bezoekje !!! Klinkt allemaal egocentrisch en afstandelijk/ingecalculeerd, maar het werkt uiteindelijk wel het beste.

Met visvriendelijke groet !!!
Gebruikersavatar
Niels Wijermars
Berichten: 60
Lid geworden op: 20-06-2002 02:00

17-03-2004 15:18

Ik vind ook dat je het gewoon niet kunt maken om met wateren en gewichten te gaan smijten.

Ik vond dat eigenlijk altijd al, Maar sinds kort is dat gevoel nog een stukkie sterker geworden...

Onlangs heeft iemand een antwoord gegeven waarin mijn thuiswater vermeld staat en dan wel op zo'n manier dat het de indruk wekt dat wanneer je ff een dikke dertiger wilt vangen je daar maar een paar uurtjes moet gaan zitten. De jongen die het bericht heeft gepost vist hier zelf eigenlijk nooit, maar denkt wel ff het water openbaar te moeten maken.

Het mooiste van het verhaal is ook nog dat het water hier in de buurt wel bekend is, maar dat het gewoon een heel moeilijk water is omdat er al zolang en zoveel gevist wordt.

Ik ben niet bang dat er een heleboel nieuwe mensen op af komen, maar met de hoeveelheid stekken hier is een paar al genoeg.

Oftwel, voor mij mag het afgeschaft worden. Als ik ergens wil vissen en iets over een water wil weten, dan ga ik er wel op uit, vraag het aan mn maten of ga gewoon een tijd bij het water rondkijken.

Met zwijgende groet,

Niels
Ray Duijn-La Choufe
Berichten: 20
Lid geworden op: 15-03-2004 20:42
Locatie: Haarlem

17-03-2004 16:16

Enne.. hoort het niet bij de charme van het vissen : een beetje fantaseren over over een door jou nog niet bevist water om er vervolgens CONSEQUENT aan de slag te gaan en je gram ...uh je ponden te halen.Velen vergeten echter dat de bezetting op open water niet alleen uit 20-en 30ponders bestaat en de hoofdmoot wordt gevormd door karpers van tussen de 7 en 15 pond -naar mijns inziens. Maar door frequent en consequent te vissen kan je binnen een jaar van elk water een redelijke goede inschatting maken. Dan worden de extremen ook beter uitgesmeerd over een langere periode.

Met visvriendelijke groet.
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

17-03-2004 16:19

[quote="Ray Duijn-La Choufe"]Ha en als er eens iemand met interesse langskomt, gewoon zeggen dat het of niks is of dat er slechts kleintjes zitten of dat het hier pas de eerste keer vissen is....etc. al naar gelang de frequentie van het verschijnen van deze persoon. Als ik maar geen lekkere vang tijdens zo'n bezoekje !!! Klinkt allemaal egocentrisch en afstandelijk/ingecalculeerd, maar het werkt uiteindelijk wel het beste.[quote]

Nou als iemand dat tegen mij zegt ga ik er zeker vissen..........
Ray Duijn-La Choufe
Berichten: 20
Lid geworden op: 15-03-2004 20:42
Locatie: Haarlem

17-03-2004 22:28

Hee Bertil,

ik hoop niet dat je naar Haarlem gaat verhuizen hahaha...
Maar als ik inschat dat diegene er een bepaalde mate van verstand van heeft,zeg ik heel enthousiast dat ik vorige week nog een 16ponder ving !!!

Met visvriendelijke groet.
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

18-03-2004 15:29

Maar als je zelf totaal niet bereid bent enige informatie met andere serieuze vissers te delen, zullen zij jou ook niet op de hoogte houden als zij bijzondere vangsten doen of iets bijzonders ervaren......op lange termijn heb je alleen jezelf ermee door je af te sluiten van andere karpervissers.
Ík vind de geheimzinnigheid in ieder geval grotendeels achterhaald....kijk op internet iets zetten is al heel wat anders dan iemand die serieus aan de waterkant komt kijken wat vertellen.....
Natuurlijk begrijp ik het goed als iemand niet gelijk hard van stapel loopt, maar verwacht vervolgens niet dat de ander informatie met je uitwisselt... :wink:
Wat ik wil zeggen is, dat het niet in iedere situatie een uitkomst biedt voor je eigen visserij om geheimzinnig te doen....
Maar idd, mooie wateren zoveel mogelijk voor jezelf willen houden is een mooi streven....
Met vriendelijke groet,
Robert.
Ray Duijn-La Choufe
Berichten: 20
Lid geworden op: 15-03-2004 20:42
Locatie: Haarlem

19-03-2004 02:55

Beste Robert ik hoef geen informatie van niemand aangezien er twee soorten vissers zijn.

De ene heeft zo weinig zelfvertrouwen om zelf wat uit te zoeken of is zo gefixeerd op gewichten dat'ie op andermans verhalen afgaat.

De ander heeft fantasie en ziet het als een uitdaging om op een voor hem onbekende plek van alles en nog wat te ontdekken.De charme van het mijmeren en dat beloont zien worden.
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

19-03-2004 09:25

Nee waarschijnlijk is het bij het water dat jij bevist niet echt van groot belang dat je informatie met andere vissers deelt.....maar er zijn genoeg wateren waar juist dit cruciaal is voor succes.....vind ik in ieder geval.....

Degene met fantasie, die het als een uitdaging ziet om op een voor hem onbekende plek van alles en nog wat te ontdekken zal dit als hij echt fanatiek is zeker succesvol doen. Maar op met name de moeilijkere wateren is het zeer nuttig om contact te onderhouden met andere vissers........
Met vriendelijke groet,
Robert.
Gebruikersavatar
Reinout Spijkerman
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-08-2002 02:00
Locatie: Delft

19-03-2004 09:57

Elkaar op de hoogte houden kan ervoor zorgen dat je een veel beter beeld krijgt wat er allemaal gebeurd aan een water... zo kan je gauw informatie krijgen over hengeldruk, vangsten, wetenswaardigheden. informatie is alles !! Echter soms kan zwijgen ook goud zijn........
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

19-03-2004 10:10

Wateren, gewichten en stekken benoemen open en bloot op het internet,
vind ik NIET kunnen!
Daarin tegen een vast vrienden groepje op te bouwen, om onderling info
uit te wisselen; daar heb ik echter niets op tegen. Maar alles zo open en
bloot op internet gooien, vind ik een zeer slechte gewoonte!
Oh ja.....waar ik me ook aan erger, is het feit dat bepaalde auteurs water-
en in een magazine of boek zetten, terwijl zij daar al zijn uitgevist. Ik heb
dan net een idee, dat de auteurs zoiets denken als; och ik heb de buit toch
al binnen, pubiliceren kan nu geen kwaad...! :x

groetjes Benny
Ray Duijn-La Choufe
Berichten: 20
Lid geworden op: 15-03-2004 20:42
Locatie: Haarlem

19-03-2004 14:01

Naar mijn mening is eigen ervaring op een bepaald water goud waard !!!
Tevens ben ik van mening dat er alleen namen van de moeilijkere wateren geplubiceerd zouden mogen worden aangezien op een flink aantal wateren waar de mannen zich al snel van de jongens onderscheiden. En over een sell-out gesproken : karpervoer 2.0 van evert aalten. Bepaalde zich zelf ondertussen bewezen hebbende mixen zouden schijnbaar niet moeten kunnen vangen.Anyway met aminozuren en verschillende meeltjes kom je al heel ver.

Groeten van een Kaaza-junk.