Bespreken van wateren

Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

25-08-2003 22:56

Vele wateren worden tegenwoordig om zeep geholpen door het openbaar bekent maken.
Er wordt soms te makkeijl gepraat over wateren waardoor de hengeldruk zeer hoog wordt en het verpest wordt voor de locals.

Nu heb ik een idee :wink:

Zou het niet mogelijk kunnen zijn dat:

Men wel gewoon vragen mag stellen op het carpboard over wateren,maar alleen andwoord mogen krijgen via PRIVE BERICHT.
Op deze manier zullen er heel wat minder wateren verpest worden en diegen die info zoek krijgt het gewoon.

Wilt iemand anders wat weten over het zelfde water dat zou hij dat erbij kunnen zetten.

Zo kunnen de mensen die het verpesten voor andere het niet lezen.


Ik weet wel dat ik heel wat vraag,maar denk aan de toekomst :wink:

MVG ferenc
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

25-08-2003 22:57

Ferenc,

Goed plan! :wink:

groetjes Benny
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

25-08-2003 23:18

Ferenc,

Slecht plan als je het mij vraagt.
En wel hierom; als jij de info op het carpboard over een bepaald water vraagt is 50 % van het kwaad al geschiedt.

Je zal de 'slapende honden' de kost moeten geven die je alleen al wekt door de naam van een water te noemen waarvan ze in sommige gevallen zelf niet eens beseffen dat het bij ze 'om de hoek' ligt.
' De hofvijver? Verrek kearel daar werkt m'n oom deur de weeks in dat teurentje, kan ik mooi m'n Rad Pat op die kaersen-houten tafel instalearen en m'n rek bij dat eilandje deponearen'

En dan heb je niet eens eventuele bestanden en/of gewichten genoemd.

Beter benader je bijv. iemand waarvan je weet dat ie in de buurt van D-H woont d.m.v. een pb'tje of ie info over de Hofvijver heeft.
Om maar een zijstraat te noemen.
Groet,

John
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

25-08-2003 23:23

Of er moet gewoon een heel verbod komen, over
het noemen van namen van wateren!

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

26-08-2003 12:07

Prachtig voorbeeld John! :grin:
Een geheel verbod lijkt mij trouwens het beste, via een pb kan er dan eventueel nog wel wat gevraagd worden. Dat scheelt tevens ook een hoop zinloze discussies over het al dan niet verstrekken van informatie over wateren over het internet...

Mvrgr,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

26-08-2003 15:15

heren

geen verbod op het noemen van wateren en bestanden, maar een verbod voor de mensen die het steevast wel blijven doen.

daar is echter een huisregel voor nodig in een tijd dat een term als Not-Done al lang in een stoffig jasje is begraven.

zo heb ik de laatste week alweer mogen lezen, dat het aan de ringvaart te haarlem best goed vertoeven is, MET grote vissen.... gelukkig woon ik hier dichtbij zul je denken, neen heren, eerder helaas woon ik hier dichtbij....

groeten ed
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

26-08-2003 15:24

Edwin,

Heb jij dan iest gelezen over gewichten, stekken, enz? Ik heb geen stek gelezen alleen degene bij het station, gewichten heb ik niet gezien en geschreven en even wat anders...
Ik geloof dat de ringvaart tot de grootste zoniet het grootste water is in Nederland, omdat het met veel meren en kanalen in verbinding staat! Bekend is de ringvaart allang!
Wat ook bekend is, is dat er veel kleine vis zwemt en er zwemmen ook grotere vissen rond...
Maar Edwin... heb je dat niet op elk water? Dat er grotere en kleinere vissen zwemmen? Beetje relatief begrip of niet? Wat is zwaar?
Zolang er geen gewichten en gerichte stekken worden prijsgegeven met vangsten van vissen is er niks mis mee! Er vraagt iemand info. over de ringvaart, die geef ik hem! O ja.. de stek bij het centrum is trouwens de Leidsche Vaart, maar staat in verbinding met... jawel, de ringvaart!

Edwin, sorry dat ik zeg maar je antwoord hierboven slaat helemaal nergens op! Je hebt niet eens kunnen aflezen of de intentie kunnen krijgen dat er info word gegeven over zware vissen of stekken! Zou jij niet iemand een beetje op weg willen helpen? Nou, ik wel, maar zal daarbij wel opletten met wat ik zeg! Ik zal geen stekkenpezers warm gaan maken voor een wtaer of voor een bepaalde stek.

Groetjes,

marijn
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

26-08-2003 15:34

Omgekeerde psychologie:
Jongens, in de stadsvijver van Apeldoorn zitten 5 gekende 40ers plus een hele zooi 30ers, er is geen dressuur, je mag er het hele jaar door nachtvissen en er zijn geen regels.

HHAAA.. kan ik eindelijk rustig vissen op ...........

:smile:

groeten,
karperlimbo

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jurgen munten op 2003-08-26 15:34 ]</font>
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

26-08-2003 15:35

He Jurgen,

Waar zit die vijver dan? ga er gelijk naar toe vanavond... :wink:
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

26-08-2003 15:37

Ik denk dat als iemand vraagt om informatie over een bepaald water en hij deze middels pb'tjes krijgt er geen probleem is. Algemene informatie moet ook openbaar kunnen. De volksverhuizingen krijg je pas als er met gewichten en stekken wordt gesmeten.

slapende honden bijten niet.. of zoiets

groeten,
karperlimbo
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

26-08-2003 15:42

Op 2003-08-26 15:24, schreef marijn ham:
Edwin,

Heb jij dan iest gelezen over gewichten, stekken, enz? Ik heb geen stek gelezen alleen degene bij het station, gewichten heb ik niet gezien en geschreven en even wat anders...

Wat is zwaar?
Zolang er geen gewichten en gerichte stekken worden prijsgegeven met vangsten van vissen is er niks mis mee!

Groetjes,

marijn



Marijn,

Met alle respect, over het algemeen vind ik dat je goede postings plaatst.
Het is duidelijk dat je weet waarover je praat.
Ik vind het echter van de zotte dat jij er een bepaald genoegen in schijnt te scheppen om iedereen maar met info over wateren op het board om de oren te slaan.
Anders kan ik niet verklaren dat jij het vertikt om dit via pb's te doen
Misschien moet je je mede-boarders maar eens gaan vragen of er inderdaad niets mis mee is zolang er geen gewichten en gerichtte stek-info wordt gegeven ipv dit zomaar even voor jezelf uit te maken.
Groet,

John
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

26-08-2003 18:43

Op 2003-08-26 15:42, schreef John Pannekoek:

Marijn,

Met alle respect, over het algemeen vind ik dat je goede postings plaatst.
Het is duidelijk dat je weet waarover je praat.
Ik vind het echter van de zotte dat jij er een bepaald genoegen in schijnt te scheppen om iedereen maar met info over wateren op het board om de oren te slaan.
Anders kan ik niet verklaren dat jij het vertikt om dit via pb's te doen
Misschien moet je je mede-boarders maar eens gaan vragen of er inderdaad niets mis mee is zolang er geen gewichten en gerichtte stek-info wordt gegeven ipv dit zomaar even voor jezelf uit te maken.
Groet,

John




John,

even orde op zaken brengen! Laat ik allereerst zeggen dat het mij niet een deugd is om met info te strooien over wateren, geloof mij! Middels priveberichten heb ik meerdere vragen beantwoord zonder dat ik daadwerkelijke stekken geef op een betreffend water! ik probeer iemand op weg te helpen door te vertellen dat een water wel degelijk te bevissen is en dat er daadwerkelijk vis zwemt! Ik geef soms tips over water en geef zelfs mijn bestvangende boiliemix middels een PB weg zodat een ander kan gaan stoeien op een water wat ik bevis!
John, ik spreek soms ook af met mensen om te vissen en laat ik hen zien hoe ik de vissen probeer te verleiden zodat ze weer een stukje verder op weg zijn geholpen...
ik ben absoluut geen goeroe die alles beter weet en ik heb nog veel te leren, maar ik deel nou eenmaal graag mijn ervaring en kennis zonder dat het mijn bedoeling is om wateren bekend te maken!!

Zeg nou zelf... over welke wateren heb ik gesproken? de ringvaart, heel Nederland kent het water en het sroomt veel verder dan haarlem alleen... ik heb er niks aan stekinfo gegeven, alleen over de Leidsche Vaart een potentiële stek...
Verder een water wat bekend is in Nederland als een water met grote vissen (ik zal de naam nu niet noemen) en heb mij toen ik net op het board kwam bezondigd aan gewichten... dit heb ik allemaal gedelete en heb daarvan geleerd!
Verder gesproken over het spaarne... dat is een groot water in Haarlem, staat met van alles in verbinding en ook daar heb ik geen stekinfo gegeven.
John (en andere boarders) het is zeker niet mijn bedoeling om wateren te noemen, maar een goed voorbeeld kan ik niet vinden, en ik heb er echt wel even over nagedacht alvorens ik ging reageren!
Zal er beter op letten!

John,

als je mij niet gelooft, dan wil ik je wle mijn loginnaam en wachtwoord geven zodat je kan zien wat ik aan info via priveberichten...

Met vriendelijke groet,
Marijn
Willem Barnas

26-08-2003 18:48

Beste mensen,

Pak voor de gein het Artikel van Boer Kwint 'Een woord van zwijgen' er nog eens bij. Do I need to say more...?

Willem :wink:
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

26-08-2003 22:34

Wateren en stekinfo worden vaak gegeven door de nieuwelingen.
Als wij ze dan op hun vingers tikken, dan is het kwaad al geschied.

Hier is denk ik nix aan te doen, de meesten lezen de huisregels toch niet meteen aan het begin.

Koen
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

26-08-2003 23:16

Yes Wim,

You have to say more because they don't understand when the old man is just barking.
As far as they concerned!
Greet'n

John
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

26-08-2003 23:18

Zelf ben ik absoluut tegen het noemen van
wateren, en vooral over het bekend maken van
gewichten en stekken! Het is meermaals geble-
ken dat personen met mindere goede bedoeling-
en de boel om zeep helpen, omdat men te scheutig met info geven was!
Een privetje sturen kan, maar ik zou de per-
soon dan in kwestie op het hart drukken om
het voor zich te houden!
Maar misschien is het wel het beste om het in
z'n geheel te verbieden het noemen van namen
en dergelijke! Ter bescherming van de popula-
tie en de wantoestanden!

groetjes Benny

_________________
listening to the wind of change

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Benny van de Werfhorst op 2003-08-26 23:19 ]</font>
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

26-08-2003 23:24

dat de instap voor nieuwelingen te eenvoudig is is al vaker aangehaald. Terecht mijns inzien. Waarom niet verifieren via e-mail eerst, waarbij de huisregels als vanzelf meegestuurd worden?

Dit terzijde

Marijn, dat ik er geen zin heb om een welles nietus teveel gezegd spelletje van te maken, bleek al wel uit het feit dat ik in de topic over de ringvaart etc, niet eens meer de puf heb gehad daar weer eens te gaan zeuren over wat Not-Done is. Dat hoef ik niet eens, het is al duizend keer onderhand in allerhande topics te sprake gekomen, men leest dit zelf, welke verantwoording deze lezer zich voor zichzelf neemt, en beslist wel of niet wateren bij naam te noemen etc, is niet aan mij.

Zoals ik al zei koen: verboden voor hen die het blijven doen, plus proberen te voorkomen dat nieuwelingen het doen..

goede nacht
ed
jan van kranenburg

27-08-2003 01:45

Stekinfo. Daarom vragen lijkt bijna crimineel gedrag.
"Not done", "huisregels" aanpassen, "verboden" etc.
Sedert mijn intrede op dit board, heb ik me ook bezondigd door het stellen van dergelijke vragen. Nu heb ik 't een beetje door hoe 't werkt.
Kan nu wel gaan zeiken met "vroeger was 't anders", maar realiteit blijkt helaas te zijn dat zodra een welwillende of naive boarder echte info geeft, de desbetreffende stek in een ommezien, verpest wordt, en dat de desbetreffende boarder onderuit gehaald word.
O.K., das helaas een feit. Dus terughoudenheid met het geven van info is geboden.
Al moet ik zeggen dat ik me behoorlijk geschoffeerd heb gevoeld door de zeer botte afwijzingen/reacties op mijn vragen tot enige vorm om hulp.

De eerste de beste HSV reserveert nota bene visplaatsen voor minder validen. Hier op dit board is daar kennelijk geen plaats of begrip voor. Of ikke ikke, en de rest kan stikke!
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen, dat ik via P.B. toch hulp heb mogen ontvangen. Van boarders waarvan jullie het totaal niet zullen hebben verwacht!!

Maar de algemene tendens is toch, zoek 't lekker zelf maar uit. Of je daartoe instaat bent of niet. Maakt geen moer uit.
Had meer verwacht van jullie, collega-karpervissers.

Via P.B. zoals ik nu weet, en begrijp dat 't alleen op die manier mogelijk is.
Maar dat lijkt nu ook al verderfelijk!

mvg

Jan
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

27-08-2003 02:06

Zou het niet beter zijn als Vissen in Nederland/ Belgie/ afgesloten wordt. En dat er een nieuwe huisregel komt. Het is verboden, om naar wateren te vragen.

Het is in mijn ogen alle of nix. Want wie bepaalt of het een bekend water is ofniet? :???:


MVG <!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:J0H@N" class=bericht>J0H@N</a><!-- BBCode auto-mailto end -->
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

27-08-2003 08:15

Johan,

dit is toch ook niet de manier?
Dit board is ook bedoeld voor mensen die graag wat info. willen en dingen willen leren over het fenomeen karpervissen!
Om de onderwerpen Vissen in Nederland/België af te sluiten help je deze mensen niet mee...

Je hebt gelijk dat veel mensen teveel vertellen en soms te veel vragen, maar er zijn genoeg mensen die je best een eindje op weg kan helpen zonder stekinfo en gewichten te geven!
Jij hebt waarschijnlijk ook info gekregen van de plaatselijke vissers of van anderen over de wateren waar je vist, zo begint toch bijna iedereen?
Wij kunnen wel opletten of iedereen zich aan de huisregels houd, maar ook dit zal je niet altijd even goed kunnen controleren...

Met oplettende groet,

Marijn
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

27-08-2003 11:22

Maar de mensen die begrijpen toch ook wel als het niet meer gevraagt mag worden?


Tja of gewoon alleen via PB,dan is zoals John zei maar 50% van het kwaad geschiedt.

Maar elk beetje helpt nietwaar? :wink:

Mensen krijgen gewoon hun info en voor de rest niemand.

Er zijn zat mensen die op dit board rondhangen en nooit reageren of zelfs aangemeld zijn,en toch zoeken naar wateren met een mooi bestand.En dat wordt hier helaas regelmatig gemeld.

Het lijkt mij wel dat er iets aangedaan moet worden,want elke keer gebeurt het weer dat iemand(hoeft niet expres,men wilt ook alleen maar helpen) een water bekendt maakt.
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

27-08-2003 15:45

Het beste zou zijn dat iedereen die info wil, het water een beetje omschrijft.

Door die omschrijving kunnen al veel mensen je advies geven.
Dan blijft er dus alleen de naam weg.

Maarja, doet ook iedereen dat?

Koen
Tom Boer

27-08-2003 16:09

Heren alles verbieders noem hier nu eens 1 water wat door toedoen van internet/dit carpboard bekend is geworden, en nu naar de kloten is. gewoon de topic even vermelden en hoe het met dat water is afgelopen. ben heel benieuwd met welke 10 tallen wateren het totaal fout is gegaan, want als ik dit zo lees kan ik niet anders concluderen.
feiten willen we zien.

mochten jullie mij overtuigen met goede voorbeelden en argumenten dan zal ik zeker mijn mening bijstellen.

groeten tom
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

27-08-2003 16:21

Tom

Hoe zou jij het vinden als jouw thuis water hier ineens besproken word?

Ik weet wel een watertje (noem geen namen) die ineens zwaar druk bevist is,sins het hier heeft gestaan.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

27-08-2003 16:41

Tom,

Ik ga zeker geen namen noemen, doe ik dat wel
dan is de kans groot dat b.v. 1x een naam
van een water valt, de NIET goed WILLENDE
karpervisser hier meteen van profiteerd!
Feiten kan ik wel geven, maar namen van wa-
teren noem ik niet!
Zo ook hier in de buurt: Het water werd jaren
lang bevist door een paar vaste locals, het
water was absoluut niet bekend, omdat de lo-
cals alles voor zich hielden! Tot dat er een
in 1 keer iemand naar het desbetreffende wa-
ter vroeg, en sommigen hier op reageerden met
allerlei tips enz. Na een paar maand was het
in 1 keer zo druk, "terwijl de locals nooit iets hadden los gelaten"! Men liet afval
slingeren, lawaai enz enz.

groetjes Benny

_________________
listening to the wind of change

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Benny van de Werfhorst op 2003-08-27 16:41 ]</font>