KSN integreren op Carpboard?

Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

02-04-2003 21:44

Beste mede karperaars/sters,

Wat zou er op tegen zijn de Karper Studiegroep Nederland (KSN) een "eigen" thread of Reactiebox te geven?

Waarschijnlijk is hier in het verleden wel eens over nagedacht, maar gelet op de vernieuwing van onder andere de website, wellicht weer eens tijd om hier over te "bomen"?

Uiteraard ben ik voorstander:

Het Carpboard blijft algemeen,

Kortere lijnen naar KSN vice verca.
(veel leden van de KSN loggen in).

Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

02-04-2003 22:32

Beste Henk,

van de ene kant lijkt me dat wel leuk hoor maar als ik er eens goed over nadenk is het nu toch ook goed.

Moet je voorstellen...

Nu zijn wel over de 2000 gebruikers. Er komen er in de komende maanden 700 á 800 bij van KSN/VKB. Er worden nu veel nutteloze reacties geplaatst. (ligt ook wel aan de tijd van het jaar hoor)
Ik zelf vind dat er nu discussies zijn die nergens toe lijden. Er zijn veel mensen die toch wel zo'n beetje alles willen lezen maar als je een aantal discussies ziet waar soms 15 berichten per dag worden geplaatst, heb ik ook geen zin meer om het te lezen terwijl er toch regelmatig goede info tussen zit.(ik denk dat er meer zo over denken hoor).

Het aantal nutteloze reacties zal misschien (hopelijk) wel meevallen omdat er toch niet zo veel jeugd bij KSN zit. Zeker omdat je daar contributie moet betalen denk ik dat er niet zo veel jeugdige 'minder fanatieke' karpervissers bij zijn die een discussie komen/willen afkraken.

Dus ik weet niet of het wel een goed idee is. Maar ik zal jullie niet tegenhouden.

Als er iets niet klopt hierboven, verbeter me maar.

Groeten,

Luuk Schenkelaars
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

02-04-2003 23:33

ik denk dat het niet zo'n goed idee zal zijn.

door via kwo en dcc een discussieboard voor de KSN op te zetten ga je samenwerken. En het lijkt mij het verstandigst als de KSN gewoon haar eigen dingen kan doen zonder daar de hulp van andere websites bij nodig te hebben.
Een beetje onafhankelijk blijven lijkt me beter voor er problemen ontstaan over diverse onderwerpen...

mijn mening

Frank
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

03-04-2003 07:20

Frank,

Ik denk dat de onafhankelijkheid van de KSN hier niet in het geding hoeft te zijn. Het staat ieder discussieboard/forum immers vrij om een eigen topic te openen. Volgens mij is het Henk's bedoeling om alle vragen/opmerkingen/nieuws m.b.t. de KSN onder één onderwerp te plaatsen in plaats van verspreid zoals nu het geval is. Misschien kan het algemener gehouden worden door het bijvoorbeeld "Belangenbehartiging" of "Verenigingen" te noemen?

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

03-04-2003 11:30

Hoi mark en anderen,

als henk dit bedoelde... dan mijn excuses voor een iets te overhaaste reactie.

Mvg,
Frank Avezaat
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

03-04-2003 11:53

Ok Luuk, mag ik je dan even verbeteren? :wink:

Jij zei:
"Het aantal nutteloze reacties zal misschien (hopelijk) wel meevallen omdat er toch niet zo veel jeugd bij KSN zit. Zeker omdat je daar contributie moet betalen denk ik dat er niet zo veel jeugdige 'minder fanatieke' karpervissers bij zijn die een discussie komen/willen afkraken"

Stel je hiermee dat de zinloze reactie's komen van de jeugd ?? Dacht toch dat dat echt NIET waar is. Dat er hier een paar figuurtjes zitten die alleen maar lucht in hun hoofdjes hebben, wil nog niet zeggen dat ze dat allemaal zijn. Dan generaliseer je..

Ik heb op Carp 03' en de Visma met zeer veel jeugd gesproken, en mag je toch wel zeggen dat de meesten wel goed weten waar ze mee bezig zijn.

Kijk maar eens naar de leeftijd van een hoop mensen, en de reactie's erbij.


wilde het maar even kwijt :wink:

mvg
stefan
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

03-04-2003 15:15

stefan,

Ja je hebt gelijk. Die zinloze reacties komen eigenlijk van een paar personen. Maar dan ook weer niet alleen van de jeugd, ook van een aantal ouderen komen zinloze reacties. (noem geen namen) Inderdaad niet van allemaal. Het zijn er maar een paar.

bedankt voor de verbetering! :smile:

groeten,

Luuk
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

03-04-2003 16:33

Het is bedoeld zoals ik schreef in de topic.
Volgens mij is de KSN toe aan een eigen stukje op dit forum.
Mark, je had het goed begrepen!

Kijk, discussies over zaken waar de KSN zich mee bezighoud blijven natuurlijk overal opduiken in het forum. Daar is helemaal niks mee, integendeel.

Ik kwam op het idee toen Klaas de nieuwe site introduceerde.
Na een aantal vragen over het jeugdkamp te hebben gelezen, bedacht ik deze ballon.
En er komen nieuwe vragen en updates.
Plaatsing onder de thread "links en updates" doet naar mijn mening af aan de kwaliteit van de KSN.
Die thread is meer bedoeld voor HP's.

Als hier extra ruimte voor kan worden gecreëerd net als voor kwo en dcc, is dat mijnsinziens een upgrade voor dit mooie forum.
De KSN blijft natuurlijk onafhankelijk, maar voor extra info is dit board natuurlijk bij uitstek geschikt!
Ik bedoel, je zit toch niet 's avonds ingelogd op de website van KSN te wachten op een update of een mailtje?
Neen, Dynamischer is het hier op hét carpforum.
De meeste bestuursleden en "gewone" leden van KSN komen hier ook,ze kunnen dan op reacties en dergelijke adequater reageren.
Je zal je maar net in willen schrijven voor een kamp op de laatste dag!
Op dit forum is er altijd wel iemand van de KSN die zo een vraag snel kan doorspelen..

Zinloze reacties zijn er eigenlijk nooit, het is maar de hoek van waaruit je ze bekijkt, de schrijver of de lezer.

Ik pleit ervoor om de KSN een eigen stekkie te geven. Het liefst niet onder belangenbehartiging ( er zijn er meer van)
verenigingen ( tig)
Neen, echt een KSN stukje.

Blijf reageren!

Vriendelijke groet,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

03-04-2003 16:48

Henk,

Zoiets is mogelijk. Ook zou op de KSN site een vraagrubriek ingericht kunnen worden.

Alleen: wie beheert dat.

Een "eigen" discussie board is m.i. geen optie. Al was het alleen al de ontbrekende tijd.

Asl er een topic geopend wordt : Vragen aan / over de KSN.

Ben je al een end op weg.

Een aantal bestuursleden zijn bijna dagelijks op dit board en zouden deze vragen best wel kunnen beantwoorden.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

03-04-2003 17:04

Hoi Klaas,
Neen, geen eigen discussieboard of rubriek op de KSN site!
En geen topic, echt een eigen stukje!

Verwijzingen naar de website van de KSN blijven bestaan,actuele zaken - aangaande de KSN - worden door dit board snel behandeld of komen op de goeie plaats terecht ter beantwoording.
Precies zoals je als schreef,

Als de beheerders van dit forum mee willen denken over een naam, echt het zou een upgrade betekenen!

Groet,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

03-04-2003 17:18

ID :roll:

klachtenrubriek Karperstudiegroep :roll:


ps. dit is niet uit naam als beheerder

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bart Bouwens op 2003-04-03 17:19 ]</font>
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

03-04-2003 21:13

Bart,

Klachten rubriek?

Tja, zijn maar domme vrijwilligers, die een berg tijd steken om een ander een beetje gerust te laten vissen. 2 boekjes in de bus laten bezorgen een paar meeting verzorgen. Tig regio-avonden organiseren.

Klachte ha...

Wat dacht je van een actieve bijdrage? Zeker weten dat, wie dan ook, gehoord wordt als die een goed voorstel heeft om het 1 en ander te verbeteren.

MVG

Klaas
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

04-04-2003 00:04

Ha, :smile:

Was al benieuwd wie zou reageren.

Dacht bij mezelf laat ik eens iets typen waar men het in iedergeval niet mee eens is dan komt er vanzelf een goede idee naar boven.

Zoals: "actieve bijdrage".

Misschien dat men ook graag wil reageren op artikelen/resultaten van de materialengroep/jeugd commissie/rotary oid. uit De Karper.

Dan is een reactiebox een mogelijkheid... iemand anders een goede idee?

Mzzls, Bart


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bart Bouwens op 2003-04-04 00:05 ]</font>
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-04-2003 00:46

Ha..:smile: Ha..:smile:
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-04-2003 08:13

Bart,

Daar is nu De Karper voor.

Reactie box op de site kan.... maar wie beheert hem?

MVG

Klaas
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

04-04-2003 08:37

Klaas,

Uiteraard is De Karper daar voor maar reageren is vaak een half jaar wachten.
Verder zullen veel leden/lezers wel eens een vraag hebben (die zien we nu ook al verschijnen). De meeste daarvan zullen snel door andere gebruikers worden beantwoord en voor je het weet raakt men meer betrokken bij een bepaald artikel of probleem zodat men overgaat tot die actieve bijdrage in de vorm van een eigen artikel. De drempel is vrij groot misschien dat het helpt om hem te verlagen.

Bovendien zullen niet leden zich afvragen waar men het toch allemaal overheeft en ze vervolgens doen besluiten om zich ook aan te sluiten bij de KSN.

Een groot deel van het beheer ligt in handen van alle gebruikers van dit forum, ook zei kunnen een groot deel van de vragen beantwoorden. En ervoor zorgen dat alles in goede banen blijft lopen. Voor de enkele gevallen dat ingrijpen misschien nodig is bied het beheer van dit forum uitkomst. Menno, Bertil en Gerrit zullen ongetwijfeld (in overleg) naar een passende oplossing zoeken.

Misschien lijkt het erg veel werk maar de ervaring leert dat we met z'n allen ervoor zorgen dat dit reuze meevalt.

Bart
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

04-04-2003 09:27

Ik heb tijd genoeg de komende tijd hoor ..
dus als je iemand zoekt :wink:

mvg
stefan
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-04-2003 10:32

OK,

Welke onderwerpen zouden dan aan de orde moeten komen?

Hou er wel rekening mee, dat veel leden, maar lang niet iedereen, een internet verbinding hebben.

Wat denk je waar die ledenlijst voor is Bart?
Juist ook deze kan je gebruiken om te reageren.

Waar trouwens momenteel echt behoefte aan is is mankracht om regionale CBB's te gaan bemensen.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

04-04-2003 10:35

Klaas,

als er daadwerkelijk een rubriekje voor de KSN op het board verschijnt is het waarschijnlijk maar beter om mensen uit het bestuur of iets dergelijks in het beheer te hebben.

Als je nog iemand van de jeugdcie nodig hebt :smile: Stefan en ik bieden ons aan :smile:

Mvg, Frank Avezaat
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

04-04-2003 10:49

Klaas,

Uiteraard is niet iedereen in staat om het laatste nieuws op internet te volgen.
Maar het moet ook geen vervanging zijn voor bestaande mogelijkheden maar een handige uitbreiding.

Op dit moment zijn de mogelijkheden beperkt om te discussieren over een artikel... uiteraard je kan de schrijver bellen of hem op een meeting aanspreken. Een discussie tussen verschillende personen geeft vaak verrassende resultaten. Persoonlijk hoop ik dat dit anderen stimuleerd om een artikel te schrijven, al dan niet aangevuld met reacties die men op internet heeft gelezen.


Frank en Stefan,

Jullie reageren nu ook al op vragen die de KSN aangaan. Ik verwacht niet dat het aantal vragen explosief zal toenemen met de komst van een of andere nieuwe rubriek. Alleen zullen ze meer gebundeld komen te staan waardoor het overzicht stukken beter zal zijn. Nu zwerven ze nog links en rechts door het forum dan staan ze netjes bij elkaar.


CU, Bart

ps. heb nog na zitten te denken over die klachten rubriek... kon d'r nog één bedenken ook :smile: Mijn eerste boekje van minstens 10 jaar geleden begint slijtage plekken te vertonen :smile: Is dat normaal?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bart Bouwens op 2003-04-04 10:51 ]</font>
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

04-04-2003 10:53

Bart,

volledig mee eens. Maar ik denk dat dat boekje zo onderhand wel wat slijtage zal kunnen hebben haha

met vriendelijke groet,
Frank
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

04-04-2003 13:10

Allemaal positieve reacties!

Nu nog praktisch:

Als Raymond,Menno,Gerrit en Bertil ook nog medewerking willen geven en ook nog wat willen meedenken, moet het lukken.

Iets van:
--------------------------------
Reactiebox KSN

Artikelen "de Karper"

Algemene Opmerkingen en reacties

Jeugd
--------------------------------

Eigenlijk in de stijl van KW en DCC.
Beheerder zou iemand moeten zijn met ervaring binnen de KSN ivm
adequaat reageren op vragen.
Voor de jeugdtopic zou ook iemand uit de jeugd(cie) beheerder kunnen worden.( de jeugd heeft de toekomst).(Stefan)?
Ik weet niet hoe het nu is, maar het is dan ook wel handig om een verborgen box te maken voor de beheerders, zodat ook zij makkelijk met elkaar kunnen communiseren.


Verder denk ik dat met het toevoegen van een KSN reactiebox de waarde van dit board wordt verhoogd en waarschijnlijk weer meer gebruikers gaat opleveren.
Wellicht ook leden voor de KSN, maar daar gaat het eigenlijk niet om.

De website van en de KSN blijven natuurlijk onafhankelijk, maar je kan Klaas toch niet alles alleen laten doen.
Hij kan dan ook zijn "dingen" op een ordelijke manier kwijt.

Oke. tot zover,

shoot!

Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

04-04-2003 13:51

Henk, waarom denk je dat ik wat meningen wilde hebben?

Overigens zijn de andere beheerders al bezig. Zag net nog een mailtje voorbij komen.
Ik neem aan dat alles in orde komt. Maar we moeten niets overhaasten, de KSN moet ook aangeven of ze dit wel willen en en welke vorm.

Bart
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

04-04-2003 14:19

Bart
Waarschijnlijk om dezelfde redenen als die van mij.

Prettig te horen dat achter de schermen al wat wordt wordt gedaan!
Bij mij is het qua mail wat rustig en flitst het niet zo voorbij..... :wink:

Henk

_________________
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Henk de Jonge op 2003-04-04 14:19 ]</font>
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

04-04-2003 14:33

Mannen,

Laten we even wachten tot dit in het bestuur besproken is.

Groeten,

Mark