3e hengel aktie

K. van den Herik

30-12-2009 09:48

Helemaal goed Douwe. Op zich niet erg trouwens.

Wat mij is opgevallen, is dat karpervissers in een bestuur eerder/vaker/meer rekening houden met overige vissers dan andersom.

Ik denk onder invloed van Kraal.

MVG

Klaas
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

30-12-2009 10:42

Als alles alleen om de meerderheid zou gaan, dan word er geen domocratische beslissing meer genomen. Stel je hebt witvissers (25%van de leden) karpervissers (25% van de leden) Roofvissers(25% van de leden) en recreatie visser (ook 25%) de percentages zijn fictief. Nu wil een groep iets voor elkaaar krijgen, en de overgebleven 3 groepen niet, dan gebeurt er niets. Dit geld ook als een andere groep is zou willen. Zo kom je in een patstelling. Ook zijn er besturen die dreigen met opstappen als bijv een groep vissers zich wil verenigen waardoor ze bij een vergaderin een meerderheid zouden krijgen.

mvg martijn
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-12-2009 13:34

Martijn als je hier op dit forum een discussie daarover uit wilt lokken ben je in mijn ogen zielig bezig.
Als je iets te zeggen hebt doe het dan daar waar het helpt en niet op een forum.
Niet het bestuur stemde dit af maar de aanwezige leden.

Om anderen niet in een waan te laten:
Deze heren dreigden, waarvan 1 met nogal wat agressie ( omdat ze hun zin niet kregen ) met een overval op de volgende vergadering waarna onder anderen ik heb gezegd op te stappen zodra ze daarmee aan zouden komen.
Ik laat mij in ieder geval niet op die manier onder druk zetten.

Ze gingen er van uit dat een bestuur zonder de leden te raadplegen zomaar eventjes € 14.000,00 neer zou leggen voor een uitzet op open water.
Het project ging alsnog door met een bedrag van € 5.000 over 5 jaar plus een bijdrage van de federatie van datzelfde bedrag.
Ieder jaar dus een uitzetting van € 2.000,00 aan spiegeltjes.

Dat er iets niet doorgaat omdat er te weinig stemmen zijn is waanzin, een goede en actieve werkgroep kan veel bereiken.
Zie naar de jeugd- roofvis- en wedstrijdcommissie die hebben hun zaakjes met begrotingen goed op orde.

Ik maak geen deel meer uit van het bestuur niet hierom maar Martijn heeft deels gelijk en wat dat deel is komt bij de volgende ALV wel aan de orde zonder geestgenoten te verzamelen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Tristan van Duijl
Berichten: 96
Lid geworden op: 20-01-2005 07:46
Locatie: Barendrecht

30-12-2009 14:30

mag ik even storen? het ging erom in dit topic hoe ik voor elkaar kan krijgen dat we met 3 hengels mogen vissen en niet hoe ik een bestuur omver kan werpen! kunnen we terug keren naar het onmderwerp en met nuttige info komen. ik waardeer ieders mening maar het gaat de verkeerde kant op. graag hoor ik nog meer ervaringen wat het onderwerp betreft.

groeten Tristan
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-12-2009 15:36

Tristan dat antwoord heb je al gekregen, stuur een brief naar het bestuur met het verzoek om een regeling te treffen voor drie hengels.
Voorwaarde daarbij is wel dat een bestuur alleen beslissingen kan en mag nemen over water waar zijzelf de visrechten heeft.

Dan is het zaak om het voor de komende ALV op de agenda te krijgen, het is een ingezonden brief dus die zou behandeld moeten worden maar om zeker te zijn zet je dat ook in de brief.
Stuur niet een mail maar doe dat met een brief bij voorkeur aangetekend of vraag om een (mail)bevestiging van ontvangst.

Zorg dan bij de ALV voor voldoende voorstemmers en het is voor elkaar.
Addertje onder het gras kan zijn dat de verenigingen hebben afgesproken om dit federatief te regelen en het kan dus zijn dat er niet direct gevolg aan gegeven kan worden.

Mijn voorkeur is federatief regelen om versnippering van regeltjes te voorkomen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Tristan van Duijl
Berichten: 96
Lid geworden op: 20-01-2005 07:46
Locatie: Barendrecht

30-12-2009 18:17

en dat federatieve verhaal bij wie moet ik daarvoor aankloppen? jij weet er nogal veel van he? waarom heb jij die weg nog niet bewandeld? wil jij niet met 3 blanken vissen?
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

30-12-2009 19:54

Tristan,

Douwe heeft wel gelijk maar ook makkelijk lullen, in het noorden is 90 % van het visrecht in handen van de federatie's.

Hier in ZWN is 70 % van het visrecht verdeeld onder 275 verenigingen en die 275 koninkrijkjes ga je nooit op 1 lijn krijgen.

In ZWN zal het dus HSV voor HSV geregeld moeten gaan worden.

Maar ook voor die overige 30 % neemt Sportvisserij ZWN een derde hengelvergunning niet eens in overweging, zelfs niet op de grote wateren als het Haringvliet en Hollandsch Diep uit angst voor verstoring van het fragiele VBC overleg met de beroepsvissers. Dat is vorig jaar nog met Hans Bakker en Henk Embregts ter sprake gekomen tijdens een overleg over de wijziging in de bijzondere voorwaarden ( Anti tentjes regel is toen geschrapt )

m.vr.gr.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

30-12-2009 20:03

Douwe
Meestal ben jij degene die de discussie aan wil gaan hier op het board. Vervolgens noem je mij zielig?
Daarnaast vind ik het juist erg ongepast van jou om dan alsnog uitgebreid uit te doeken te doen wat er volgens jou precies is voorgevallen, iets wat ik dus bewust niet doe. Dat het verhaal nét ff wat anders in elkaar steekt weet ook jij, echter voegt het niks toe dit hier uit te vechten Ik ga er hier verder dus niet op in. Als je er nog over op te merken hebt dan maar via PB
Tristan van Duijl
Berichten: 96
Lid geworden op: 20-01-2005 07:46
Locatie: Barendrecht

30-12-2009 20:46

wat stel jij voor dan Michel? zou jij een aktie zoals ik heb beschreven met handtekeningen steunen qua gedachten? en dat dit geintje federaal wordt geregeld!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-12-2009 20:57

Martijn ik doe niets per PB met jou, jou herinnering is zeer selectief en dat weet je verdomd goed.
Als je iets niet wilt vertellen maak er dan ook geen opmerkingen over.

Ik blijf bij mijn constatering en als je mij iets hebt te vertellen weet je mij ook te vinden.

Tristan ik heb die weg meer bewandeld dan je wilt weten.
Vissen is een hobby, geen religie!
Tristan van Duijl
Berichten: 96
Lid geworden op: 20-01-2005 07:46
Locatie: Barendrecht

30-12-2009 21:20

ik geloof je douwe. ik wil er serieus een brief aan wagen. ik moet dan federatie zuid holland hebben denk ik en niet hsv groot-rotterdam?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-12-2009 21:49

Zijn er in Groot-Rotterdam niet al karpervissers actief met deze materie? Uit Michel zijn reactie lees je dat dit eerder besproken is met de federatie. Ik wil je helemaal niet ontmoedigen, maar het lijkt mij zaak eens te kijken wat er al gebeurd is en dan je plan te maken.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

31-12-2009 12:08

Tristan, Michel heeft voor 100% gelijk. Alleen zijn 90% (zelfs nog wat meer) geldt alleen maar voor de federatie Groningen-Drenthe.
En een federatie Zuid-Holland bestaat helemaal niet, met zo weinig achtergrond kennis lijkt mij jouw probeersel(s) bij voorbaat tot mislukken gedoemd. Kijk eens op de site van Sportvisserij Nederland, daar kun je in ieder geval zien welke 8 federaties er zijn.
En neem eens contact met Michel op daar hij de situatie binnen ZWN kent...
Tristan van Duijl
Berichten: 96
Lid geworden op: 20-01-2005 07:46
Locatie: Barendrecht

31-12-2009 12:11

ik snap het!

Bij deze een oproep aan mensen die al eens iets hebben gedaan met dit onderwerp in Rotterdam/Zuid-Holland. ik zou graag willen weten wat er allemaal gaande is en of er nog meer gedaan kan worden om eea voor elkaar te krijgen. Wilt u dit liever PB doen dan mag dit natuurlijk ook.

Fijne jaarwisseling iedereen! Tristan
Tristan van Duijl
Berichten: 96
Lid geworden op: 20-01-2005 07:46
Locatie: Barendrecht

31-12-2009 12:12

bedankt voor de tip Aart.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

31-12-2009 12:45

Bijeenkomsten van de karperafdeling zijn alleen toegankelijk voor leden van de GHV, SVBD en HSV Groot Rotterdam.

De gedachte komt zo bij me op dat het in deze driehoek eerst zal moeten gebeuren. Wil je zaken als een derde hengelvergunning kunnen verwezenlijken op wateren die zich er voor lenen. Of ze bereid zijn hun nek uit te steken ligt aan de grote groep karpervissers die binnen die driehoek actief zijn.

Binnen Sportvisserij ZWN hebben zij gezien het leden aantal ook een belangrijke stem om het bestuur tot andere gedachten te brengen.

Ga nu verder met mijn oliebollen groet,
Peter
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

31-12-2009 13:08

Wat de federatie beslist op haar wateren mag de federatie gelukkig zelf beslissen daar hebben ze "de Grote Drie " niet bij nodig.

Die G3 heeft op de ALV van 2008 behoorlijk wat irritatie opgewekt bij de kleinere HSV-en door openlijk te koketteren ( bij het arrogante af ) met haar grote stemmacht.

De G3 heeft haar eigen specifieke problemen in de Randstad, laat ze de maatregelen die ze daar nodig achten ( die achterlijke paraplu-definitie bijvoorbeeld op de GZH nachtviswateren ) aub niet over de rest van het federatiegebied verspreiden.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

31-12-2009 14:07

Ook een federatie zal zich moeten conformeren aan uitspraken van hun leden tijdens een ALV.

Woord achterlijk zou ik niet zo snel in de mond nemen als het om het nachtvissen gaat in die recreatie gebieden. Is niet de grote drie of Sportvisserij ZWN die hier de beslissende stem heeft. Maar in dit geval het recreatieschap wat bindende eisen stelt aan het nachtvissen.

Peter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

31-12-2009 15:29

Daarom blijft het nog wel een achterlijke paraplu-definitie Peter...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

31-12-2009 18:56

Heb begrepen dat men bij het recreatieschap slechte ervaringen heeft met karpervissers. Dit voor hun de aanleiding was om daar zo te werk te gaan. We vergeten zijn om ons op andermans grondgebied als gast te gedragen. Ik als eigenaar dit geteisem wat zich karpervisser noemt ook niet op mijn grondgebied zou willen hebben. Wie wel, met dank aan de heren die het voor goedwillende verpesten.

De tijd nog goed voor ogen staat met minder de nacht doorbracht te hebben aan de waterkant.
Dit is zeker geen standaard maatregel maar onder de gegeven omstandigheden daar goed te verdedigen. De 300 uitgegeven vergunningen veel te weinig waren of dit iets zegt laat ik maar aan andere over.

Weet niet of op dit punt wel eens een reactie van een bekende Hagenaar die nauwe contacten heeft met de s’Gravenhaagse gekomen is?
Gebruikersavatar
Alexander Martens
Berichten: 113
Lid geworden op: 23-11-2006 22:27
Locatie: Utrecht

16-02-2010 02:31

Dat betekend alleen maar dat meer lijndruk , gevangen word :p wat kan leiden tot minder lekker vissen :p :lol: is 2 niet genoeg?

Ga is na 1 lijn per karpervisser in nl erbij , is dus 1derde visser erbij per pesoon , alle karpervissers in nl delen door 3 en je hebt het nieuwe aantal erbij :lol:

Op grote wateren zal het geen probleem zijn denk ik dan doe ik graag mee!
K. van den Herik

16-02-2010 07:11

3e hengel?

Na "help de karper de winter door" Volgt op 1 april: " Met Aart houden we de kaprers in de Vaart"
Tristan van Duijl
Berichten: 96
Lid geworden op: 20-01-2005 07:46
Locatie: Barendrecht

16-02-2010 09:31

je kan bv gaan voor een 3e hengelvergunning op wateren van meer dan een x-aantal ha?? ik ken hier in de buurt genoeg wateren waar met gemak 3 hengels gevist kunnen worden. zo blijven kleine wateren beschermd en op grote wateren zit je elkaar ook niet in de weg.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

17-02-2010 14:35

K. van den Herik schreef:In eerste instantie:

Als een groot deel van je leden een bepaalde wens hebben, je dat als bestuur ook weet en je doet er als bestuur niets mee, zegt dat meer over het bestuur dan over de "luiigheid" van de leden.

Neem aan dat er ergens iets in de statuten staat over verbeteren, mogelijkheden, leden.

Zo niet: zie onderschrift



MVG

Klaas


En dat over laksheid van bestuur van verenigingen is ook vaak nog een groot probleem! Ze denken meer aan hun biertje,en hun jaarlijkse uitje,dan dat ze het echt voor elkaar willen krijgen van wat de leden willen!

Je kan wel de leden gaan bekritieseren,maar een groot deel ligt ook bij de vereniging zelf(Bestuur). Zo kan ik ook een vereniging in Zuid-Holland die geilt meer op de Witvis belangen dan op de Karpervisser belangen. Bij die vereniging zijn zoveel aanvragen geweest over van alles en nog wat in het belang van de Karpervisser,geen van al die belangen is maar dan ook nooit ten spraken gekomen en belande in de prullenbak! Tja en dan gaan klagen dat er te weinig leden komen op vergaderingen van Karpervisserij? Maak je het toch echt zelf naar.

Enjah 40.000 handtekeningen kan je wel doen,maar er wordt niks mee gedaan! Wat al eerder aangehaald is,de Regering gaat daar niet over. Maar kan begrijpen dat het via je eigen HSV soms lastig kan wezen,want er zijn veel HSV's die weten niet hoe te beginnen,en voelen zich machteloos! Gebrek aan informatie waarschijnlijk,of het niet geinteresseerd zijn in!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Tristan van Duijl
Berichten: 96
Lid geworden op: 20-01-2005 07:46
Locatie: Barendrecht

17-02-2010 16:44

je slaat de spijker op de kop Leen...........frustratie dus.

kunnen we niet iemand benaderen die wat bekendheid geniet in zuid-holland. een karpervissen die regelmatig met zn neus in de bladen staat en die misschien een lans kan breken/forceren?????

groeten Tristan