Betreft toevoegen nieuw antwoord onderwerpen

Plaats reactie
Corne van Huigevoort
Berichten: 62
Lid geworden op: 29-06-2004 12:30
Locatie: Tilburg

10-08-2007 09:22

Beste Moderators,

1)Tijdens het openen en lezen van de div. topics, valt mij op dat de nieuwe antwoorden onderaan aangevuld worden.

Het lijkt mij zinvoller de nieuwe antwoorden bovenaan te zetten. ( sommige forums doen dit reeds(engelse bv.)

BV. Ik open een topic over (wat kost een vuilniszak).
De eerste regel dateert van nov 2006, het is nu augustus 2007., het is handiger de laatste toevoegingen te lezen en desnoods terug te werken indien nodig)

mischien een aanrader?

2)Na het lezen van div topics over b.v. stek, voer en water keuze voor vakantie, zien wij meerdere info vragen staan van mensen die ergens gaan vissen bv. centerparcs etc. deze mensen willen graag info om hun vakantie op visniveau ook te laten slagen 9incl. mijzelf)( een weekje is vaak weinig om goed resultaat te halen) het lijkt mij ook zo netjes om de ervaring die is opgedaan ook te delen.

het is toch geven en nemen en niet alleen NEMEN toch.

Ik zou graag een melding zien op het board om mensen te stimuleren ook het resultaat van een vakantie eens door te geven.
Ik ben zelf ook niet te beroerd mensen op weg te helpen in mijn omgeving.

3) Ik ben mij bewust van het feit dat verscheidene topics interessant zijn om op te antwoorden. Echter de drempel om te antwoorden wordt steeds groter daar verscheidene leden het leuk vinden mensen af te zeiken. ik meng mij niet of nauwelijks in topics. Ik vindt dat de moderators strenger moeten optreden tegen ongein in topics.

Hopende julie hiermee een beetje op weg te hebben geholpen naar een beter en gezelliger forum.

met vriendelijke groet,

Corné
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

10-08-2007 09:32

@Corne,

Punt 1: zou kunnen... echter heeft volgens mij weinig meerwaarde, aangezien iedereen weet dat de laatste berichten onder aan het toppic staan. Plus zelf gebruik ik altijd "Berichten laatste 24 uur" of "Berichten laatste week" zo hoef ik nooit door die onzin van 3 jaar geleden.....

Punt 2: zou ik niet doen.. wordt het denk ik niet gezelliger op...... Stel wij komen uit de zelfde regio met een water waar een leuke 45 ponder zwemt.. Ik ben al 2 jaar bezig om de top vis van het water te pakken.. Jij hebt deze vis al wel gevangen, en meld dit op een forum waar duizenden mensen op kijken, vervolgens zij weer aan hun vrienden enz. enz. Nu wil ik vrijdag weer op mijn stekkie neerstrijken (waarvan de locale vissers weten dat ik daat wekelijks zit).. zit er plots een of andere oetl*l welke op het forum heeft gelezen dat hier een vis zwemt waar hij tot vorige week het bestaan nog niet eens van wist....
Ik vindt dat iedereen oud genoeg geworden is om zelf zijn wateren te zoeken, te verkennen en te bevissen...

Punt 3: volgens mij wordt er streng genoeg gekeken naar wat wel en wat niet kan door de moderators... vindt het zo wel gezellig, dus wat mij betreft hoeft hier niets in te veranderen...
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-08-2007 09:57

Coren,

1) Dit is iets voor Menno.

2) Lijkt mij prima. Verwacht ik echter niet veel van. Info over betaalwateren is strijdig met de huisregels. Karpervissers zijn verder niet erg meedeelzaam over hun vrije stekken. Er is al een rubriek Vissen en vakantie met min of meer deze achtergrond.

3) Wij hebben inmiddels min of meer onbewust verschillende "niveaus" al uitgeprobeerd. De grens blijkt een balans te zijn met wat forumleden toestaan. Met andere woorden, strenger optreden heeft geen positief effect omdat dit uiteindelijk meer onrust/onlust veroorzaakt. Ik denk dat we op een aardig gemiddelde zitten.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Mark te Hennepe
Berichten: 43
Lid geworden op: 04-01-2008 21:07
Locatie: Aalten
Contacteer:

15-02-2008 21:19

Ik vind het wel handig zo, met de nieuwe berichten onderaan.

En dan blijft het forum ook orgineel.

Mark
janwillem hilverts

08-05-2008 09:04

Nieuwe onderwerpen onderaan is ook makkelijker.

Niet omdat de meeste het gewend zijn.. Maar vele kijken hier niet verder dan hun neus lang is. Hierdoor moeten ze dus eerst het onderwerp doorlezen, voordat alles misschien wel 3x dubbel beantwoord wordt.

Als de nieuwste berichten bovenaan staan, dan wordt er NIET meer gelezen en reageert men alleen maar op het bovenstaande bericht. En dat is iets wat de topicstarter weer niet wil. Hij wil wat weten/kwijt. Dan is het ook zo prettig als er op zijn posting gereageerd wordt! En NIET op het laatste bericht!
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

14-05-2008 17:25

Over punt 1,

Dit kun je zelf instellen in je profiel.
Mijn gegevens --> profiel --> Forum instellingen --> Wijzig foruminstellingen --> hier zie je een overzichtje...
Daar staat de volgende regel Toon onderwerpen sorteerrichting: Aflopend, deze moet je omzetten naar oplopend... dan staan de nieuwe berichten onderaan, en is dus per gebruiker zelf in te stellen.

Ik houd het lekker op aflopend omdat ik het logischer voor mijzelf ( tevens gewenning ) vind om nieuwe dingen onderaan te zien, een boek lees ik ook niet andersom ( van onder naar boven ).

Groet en succes Edward, mocht het niet lukken horen wij het graag...
Plaats reactie