Gestolen materiaal forum

Plaats reactie
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

30-03-2007 15:54

Erg (lees veel te) vaak lees je dat iemand z'n materiaal is gestolen.

Zou het een idee zijn om een forumcategorie te starten waar iedereen kan aangeven wat er gestolen is op een overzichtelijke manier, evt vmet een formulier.
Als iemand nu een 2e hands setje wilt aanschaffen van MP of zo is het een kwestie van ff checken of het materiaal ertussen staat.. zo ja, of bij twijfel kun je dit melden aan de waarschijnlijke oude eigenaar.

Natuurlijk is dit geen 100% proof systeem, maar beter dan niets en in ieder geval een opzet tot iets goeds denk ik.

Het is natuurlijk ook zo dat een uitrusting waarschijnlijk opgesplitst wordt aangeboden..... dus een gehele uitrusting zul je niet aantreffen zoals die ontfreemd is, maar al kunnen we op deze manier maar 1 of 2 klepto's pakken is het voor mij al de moeite waard...

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

30-03-2007 18:02

is een idee maare denk dat het heeel weinig help!!!
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

30-03-2007 18:41

is tegenwoordig een hele mooie verzekering die je al voor 55euro op jaarbasis voor 1000 euro verzekerd. diefstal enz.

groete
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

30-03-2007 18:48

Fabian stukker schreef:is tegenwoordig een hele mooie verzekering die je al voor 55euro op jaarbasis voor 1000 euro verzekerd. diefstal enz.

groete


kijk daar heb je meer aan aleen dan zou ik voor 3000 euro gaan somige hebben echt het duurste van het duurste

mijn ouders hebben ook een verzekering voor tot een miljoen ofzo :roll:
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

30-03-2007 20:22

ja, leuk als je spullen een dag oud zijn......
de verzekering keert dagwaarde uit... neem maar van mij aan dat dat niet al te veel is voor je mooie dure spulletjes van 3 jaar of zo....

als ik denk wat er buiten m'n tentje staat red je het niet met duizend euro........ erg lastig om je spullen werkelijk goed te verzekeren :-?

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

30-03-2007 21:42

Het is wel off topic, maar er zitten gewoon veel te veel haken en ogen aan een hengelsportverzekering.
Heb je als karpervisser die s;nachts vist gewoon helemaal niks aan :wink:
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

30-03-2007 22:04

idd.... helaas.
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Julius Langenberg
Berichten: 289
Lid geworden op: 02-04-2007 20:26

22-04-2007 15:00

mwa mischien een goed idee ja, je hebt vast mijn artikeltje gelezen bij discussies :lol: Ja mijn kamerraad baalde verschrikkelijk en ja wat doe je eraan? je hebt geen getuigen of niks.
dennis lakerveld
Berichten: 71
Lid geworden op: 27-05-2007 21:39
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

14-06-2007 19:59

Hoi mensen...

Ik las net over verzekeringen en dergelijke.
Nu heb ikpas zo goed alsheel mijn visuitrusting compleet, van voerboot tot boilienaald om het maar evenzo te zeggen.
Nu ben ik dus ook bang voor diefstal.
Ik heb voorig jaar mijn inboedel verzekering verandert en er stond ook iets in over een BUITENSHUIS VERZEKERING en heb dar gelijk wat info over gevraagt.
Je had 3 varianten voor een bepaalde prijs per maand, VB: 3 euro pm=1000 dekking, 4 euro pm=2000 euro dekking en 5 euro PM = 3000 euro dekking. Hou me nu ff niet aan de juiste bedragen want dan zou ik mijn polis er bijmoeten pakken.
Maar nu heb ik 3 weken geleden een bootje gekocht en heb meteen de verzekering gebelt en gevraagt of ik die erbij kon verzekeren.
Nu vertelde die persoon dat ik tot 3000 euro verzekerd ben, de eerste 4 jaar krijg ik de nieuw waarde en daarna de dagwaarde.

Ik moet zeggen dat ik voor weinig centen aardig verzekerd ben, dus ik zou zeggen informeer het gewoon ff bij je eigen verzekering waar je alles heb geregelt.
Ik heb gewoon gezegt wat ik aan spullenhad en zij heeft dar genoteert en anders mocht je de bonnen noghebben kun e die overleggen natuurlijk.

Zou zeggen geef eens een belletje en wie weet kun je je spulletjes voor een leuk prijsje verzekeren.

Groetjes Dennis
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

15-06-2007 09:32

Dennis...

Let wel op de clausules, ik geef een voorbeeldje:

De meeste bootverzekeringen hebben kettingclausules, dit houdt in dat je boot met een slot met een minimale dikte (afhankelijk van de maatschappij, maar meestal 10 mm) moet zijn bevestigd aan de wal..
Zo heb je vaak haken en ogen aan verzekeringen waardoor je tijdens het vissen uiteindelijk niet gedekt bent (alles staat voor het oprapen langs de waterkant..)
Check dit dus wel goed in de kleine lettertjes of laat je goed informeren door je verzekeringsagent, beetje jammer als je voor niets betaald, al is het maar een paar euro per maand....

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
K. van den Herik

15-06-2007 10:26

gaarne de verzekeraar en het soort polis Dennis. Onderstaande is nl redelijk standaard en wie weet heb ik er ook wat aan.

Inb. 4 Dekking binnen en buiten het gebouw
4.1
De dekking is volledig van kracht wanneer de inboedel zich bevindt in het op het polisblad vermelde gebouw en de bijgebouwen op het erf van de verzekeringsnemer;
4.2
Wanneer de inboedel is geborgen in zolders, kelders, traplokalen en bergingen van het gebouw waarin de woning zich bevindt, met dien
103
07 04-04
verstande, dat schade als gevolg van diefstal of poging daartoe en vandalisme alleen verzekerd is na zichtbare braak aan de ruimte waarin de inboedel zich bevindt.
Diefstal van lijfsieraden en de in artikel Inb. 7.1 genoemde zaken vallen in dit geval geheel buiten de dekking.
4.3
Indien er sprake is van kamerverhuur is schade als gevolg van diefstal alleen verzekerd na zichtbare braak aan de ruimte waarin de inboedel zich bevindt.
4.4
De dekking is eveneens van kracht wanneer de inboedel binnen Nederland niet langer dan een aaneengesloten periode van
3 maanden elders aanwezig is, en wel:
4.4.1
indien de inboedel aanwezig is in een bewoond gebouw;
4.4.2
indien de inboedel zich bevindt in niet-bewoonde woonhuizen of in andere gebouwen (behoudens strandhuisjes), met uitzondering van schade als gevolg van diefstal of poging daartoe en vandalisme tenzij men het gebouw van buiten af door braak is binnengedrongen en zichtbare braaksporen aanwezig zijn. Diefstal van lijfsieraden en de in artikel Inb. 7.1 genoemde zaken vallen in dit geval geheel buiten de dekking;
4.4.3
indien de inboedel zich buiten gebouwen of in strandhuisjes bevindt, is de dekking alleen van kracht tegen de risico’s van brand, blikseminslag, ontploffing, schade door luchtvaartuigen, schroeischade en gewelddadige beroving of afpersing. Diefstal van lijfsieraden en de in artikel Inb. 7.1 genoemde zaken vallen in dit geval geheel buiten de dekking.
Voor zonwering, antennes en terreinafscheidingen is de dekking tevens van kracht tegen het risico van stormschade.
4.5
Tijdens verhuizing is de dekking van kracht tegen schade door brand, blikseminslag, ontploffing en luchtvaartuigen, alsmede schade door aanrijding of aanvaring, het middel van vervoer overkomen. Schade als gevolg van het breken van het hijsgerei of het uit de strop schieten is verzekerd alleen voorzover deze schade niet door of namens de vervoerder wordt vergoed.
4.6
De dekking is eveneens binnen de Benelux en Duitsland van kracht wanneer de inboedel zich bevindt in een goed afgesloten ruimte echter alleen tegen schade door brand, blikseminslag, ontploffing, diefstal, gewelddadige beroving of afpersing. Diefstal is alleen meeverzekerd indien de ruimte waarin de inboedel zich bevindt daadwerkelijk is opengebroken en zichtbare braaksporen aanwezig zijn. In geval van diefstal, bedraagt de vergoeding ten hoogste  227,-.
4.7
Wanneer de inboedel zich niet langer dan een periode van 3 maanden elders, buiten de Benelux en Duitsland doch binnen Europa bevindt, is de dekking van kracht voor de risico’s van brand, blikseminslag en ontploffing.
In dat geval bedraagt de vergoeding ten hoogste € 908,-.
1 Inboedel
Onder inboedel wordt verstaan:
1.1
alle roerende zaken in eigendom toebehorende aan en behorende tot de particuliere huishouding van de verzekeringsnemer en de met hem in duurzaam gezinsverband samenwonende personen;
1.2
zaken voor de uitoefening van beroep in loondienst, die niet elders zijn verzekerd tot een bedrag van € 1.134,-;
1.3
antennes en zonweringen, die op kosten van de verzekeringsnemer op of aan een gebouw zijn aangebracht of van een vorige bewoner tegen betaling zijn overgenomen;
1.4
snor- en bromfietsen.
Voorzover het verzekerd bedrag voldoende is, is inboedel van de niet tot het gezin behorende inwonende kinderen, het personeel en de niet betalende gasten meeverzekerd, doch uitsluitend voorzover deze inboedel niet of niet voldoende elders is verzekerd.
2 Lijfsieraden
Onder lijfsieraden wordt verstaan:
sieraden, inclusief horloges, die zijn vervaardigd om op of aan het lichaam gedragen te worden en die geheel of ten dele bestaan uit (edel)metaal, gesteente, mineraal, ivoor, (bloed)koraal of dergelijke stoffen en parels.
3 Geen inboedel en lijfsieraden
Onder het begrip inboedel en lijfsieraden wordt niet verstaan:
3.1
onbewerkte edele metalen en ongezette edelstenen;
3.2
vaartuigen, caravans, kampeerwagens, aanhangwagens en motor-rijtuigen, alsmede onderdelen en accessoires daarvan. Indien deze zaken dienen tot privégebruik en zij in het gebouw of de bijgebouwen, zijn geborgen, zijn zij meeverzekerd tot maximaal € 1.134,-.
Voor motorrijtuigen geldt dit uitsluitend voor de losse onderdelen en accessoires daarvan.
Indien autosleutels uit het gebouw door inbraak worden gestolen, dan wordt ter vervanging van de oude sloten op de auto maximaal
€ 113,- voor nieuwe sloten vergoed, mits deze auto eveneens bij de verzekeraar is verzekerd;
3.3
levende have, behoudens kleine huisdieren tot een bedrag van
€ 2.269,-;
3.4
geld en geldswaardig papier, behoudens het bepaalde onder artikel Inb. 2.2.2 (geld en geldswaardig papier)
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

15-06-2007 11:15

Geen otie dus, tenzij:
Vallen bivies onder buitenverblijven? :D :wink:..

Als ik het goed begrijp kan ik dus met een buitenverzekering naast m'n inboedel wel m'n spul bij m'n caravan redelijk goedkoop verzekeren(met een dagwaarde van een paar tientjes :roll: ).


Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
dennis lakerveld
Berichten: 71
Lid geworden op: 27-05-2007 21:39
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

18-06-2007 19:17

Hoi vinnie en K. van Henrik.

Ik heb in mijn verhaal het woord BOOTJE genoemt maar bedoelde mijn voerbootje en geen BOOT waa ik zelf op kan varen haha.
Mischien verkeert beschreven van mij maa goed.

Ik heb een goed jaartje geleden heb ik een dure camera gekocht. Toen ik een weekie daarna toevallig mijn verzekering aan de telefoon had vroeg ik naar een verzkering voor die eventuele camera en mijn vis spullen.
Toen zei die vrouw dat daarvoor een buitenshuis verzekering kon nemen bij hun, en dat houd in "alles wat je gebruikt buiten je huis zoals camera en dergelijke".
Ik vroeg hoe duur het was en wat het precies inhield en zei had me uit gelegt wat ik in een bericht hierboven uitgelegt heb.

Ik moet zeggen dat ik op papier een prima verzekering heb en ja puntje bij paaltje moetje met verzekeringen altijd oppassen. In theorie dekken ze alles.
Maar goed de addertjes zijn nog steeds niet uitgestorven.

P.S. FF voor de duidelijkheid, deze verzekering hoort niet bij mijn inboedelverzekering maar het is een apparte verz,

Groetjes Dennis
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

18-06-2007 22:41

Dennis,
OK..je hebt een dure camera
Deze heb je blijkbaar verzekerd.
Nu ga je buitenshuis (camperen of vissen)..dat meld je niet, maar dat maakt niks uit.
Dan wordt de camera gestolen uit je vistent of je vakantietent...
En dan?...
(heb wel wat tips voor je..maar dat ff later :wink: )
H 8) B
K. van den Herik

18-06-2007 22:45

gaarne maatschappij en de code van de voorwaarden. dennis

http://www.polisvoorwaardenonline.nl/

merci.

mvg

klaas
dennis lakerveld
Berichten: 71
Lid geworden op: 27-05-2007 21:39
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

19-06-2007 07:57

Pfff dan moet ik ff op zoek K van henrik!
K. van den Herik

19-06-2007 09:35

OK Dennnis.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

20-09-2007 13:38

Recentelijk de inboedelverzekering uitgebreid met een "buitenhuisdekking" omdat het meeste materiaal meestal in de auto ligt. Dat betekend dat 10% vd inboedel zijnde 7500 verzekerd is tegen verlies en diefstal. Daarmee is de visuitrusting verzekerd voor 76,20 op jaarbasis.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

20-09-2007 18:40

Zou ik toch nog eens een vraagje stellen, een auto valt niet onder een dekking zo die normaal in een inboedelverzekering valt een hok achter huis wel.
De dekking in een auto moet je in de autoverzekering vinden.
Stel die kritische vraag maar eens ik ben benieuwd naar het antwoord.
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

20-09-2007 18:56

K. van den Herik schreef:gaarne maatschappij en de code van de voorwaarden. dennis

http://www.polisvoorwaardenonline.nl/

merci.

mvg

klaas


in heel Nederland;

Bij schade of diefstal keren we maximaal € 2.500,- per gebeurtenis uit, in geld of in natura. Voor een aantal spullen is het verzekerde bedrag gemaximeerd tot bijvoorbeeld € 250,- of € 500,-. Een compleet overzicht vindt u in de voorwaarden.

Niet verzekerd op de Interpolis BuitenDeDeur® verzekering:
• fietsen;
• caravans en vouwwagens en de daarbij horende voortenten, luifels, accessoires, sleutels, onderdelen en andere toebehoren;
• aanhangwagens;
• dieren;
• vaartuigen, behalve opvouwbare/opblaasbare boten zonder motor en kano’s;
• luchtvaartuigen , waaronder ook zeilvlieg-, parachute- en valschermzweefuitrusting;
• motorrijtuigen en andere voertuigen, inclusief accessoires en andere toebehoren.
Verdere uitzonderingen:
• verlies, vermissing en het onbeheerd achterlaten van uw spullen (bijvoorbeeld in de trein of op het strand) zijn niet verzekerd;
• schades boven de € 2.500,-;
• Voor bepaalde zaken geldt een maximum vergoeding. Een compleet overzicht vindt u in de voorwaarden
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-09-2007 10:23

Leuk he die onbeheerd achterlaten clausule, stel je hebt je auto naast je huis staan is afgesloten dat is waar maar de vraag is is hij onbeheerd???
Nog een kleintje: een auto openkrijgen zonder braaksporen is heel goed mogelijk, met een tennisbal lukt het bij veel auto,s wel en bij oudere auto,s is een metalen strip al voldoende.
Je materiaal is weg, hoe is het met de vergoeding???

Laat je geen geld uit de zak kloppen maar stel eerst eens dit soort vragen en lees de clausules eens goed door.

In de top tien van domme beslissingen staat het achterlaten van je visspullen in een auto toch wel op 1.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

05-10-2007 19:13

Verzekering is leuk, (zou leuk moeten zijn: Douwe :wink: ) maar het
voordeel van een gestolen spullen topic is dat het voor kwaadwillende
minder aantrekkelijk wordt om materiaal te stelen omdat de kans
bestaat dat het online (hier) gevonden word...

Alle beetjes helpen... toch?

Grs seb
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

06-10-2007 11:27

Lijkt me inderdaad geen slecht idee zo'n Forum met een topic van gestolen spullen. Gelukkig heb ik er (nog) nooit mee te maken gehad. Maar ik zit dan ook op stekken, waar ik niet gauw iemand verwacht 8) ..... Ik vis veel alleen en heb me heilig voorgenomen als ik echt bedreigt wordt de spullen dan maar af te staan!!

Zit nu op een stek waar Bevers zitten, echt Supervet....... Zou de verzekering ook knaagschade vergoeden? Had er laatst een onder mijn RodPot echt SUPER..... Had hem of haar een lekker maiskolfje onder de Rodpot gelegd en jawel hoor diep in de nacht had hij het gevonden..... Knabbel knabbel.......
carpangling rocks society sucks
Plaats reactie