Reviews van Materialen

Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

11-08-2006 14:11

We hebben al het gedeelte materiaal, en hier kun je al veel informatie vinden.
Wat wel leuk zou zijn, is een gedeelte met reviews van een bepaald product dat je hebt aangeschaft, met natuurlijk goed onderbouwde redenen waarom je het hebt gekocht, of wat jou tot deze keuze heeft gebracht, maar ook dingen die je slecht aan een product vind.
De producten kunnen vanalles zijn van haakjes, onderlijn materiaal tot molens, hengels en boten etc.
En een goede foto is hierin ook niet verkeerd.

We kunnen hiermee dus een erg goed archief mee opbouwen en zo mensen goed informeren waarom ze het product dat ze in gedachten hebben, wel of niet moeten kopen.

Is het een aardig idee? kunnen we er wat mee of zijn we tevreden met de informatie die er al in materiaal staat, en soms eindeloos wordt herhaald en uitgemolken.
Ik denk dat veel dingen goed onderbouwd kunnen worden t.o.v. bladen doordat bij veel mensen hier hun zuurverdiende centjes in het aangeschafde product hebben zitten (Inbreng hier van Bas Hofkens die het ook wel een aardig idee vond).

Ben benieuwd naar de reacties.
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

11-08-2006 19:03

Zoiets heb je ook voor kunstaas. Je kan dan een plug waarderen met 1 tot 5 of 6 sterren. Hoe meer sterren, hoe beter. Zou voor karperspul ook moeten werken.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

11-08-2006 19:41

Ja, maar dan moet je wel nog de mogelijk hebben om je keuze te onderbouwen.
Ik bedoel eigenlijk geen sterren, maar iemand die een stukje schrijft over bijv. de hengels waar hij mee vist, en dingen kan onderbouwen, waarom hij deze hengel kiest, of het uiteindelijk aan zijn eisen voldoet.
Cijfers zeggen mij niet zoveel.
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

11-08-2006 20:04

Ik doe mee!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

11-08-2006 20:27

Kijk dat is al 1 iemand ;)
Hopelijk volgen er meerdere die het een goed idee vinden.
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

11-08-2006 20:43

ja lijkt me wel makkelijk
Krijg je ook geen vragen meer van hey is dit wat of hey is dit iets en als het wat is waarom dan en waarom is het wat als het wat is.
enzo.
Gewoon van alle dingen een review schrijven want aleen sterren werkt niet.
Iemand kan iets heel goed vinden en een ander niet maar gewoon je mening in sterren onderbouwen met je eigen bevindingen

mischien onderverdelen in
hengels
Molens
stretchers/stoelen
Beetmelders
klein materiaal
Rodpods
etc
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

11-08-2006 23:02

Ik zou zeggen, doorgaan, de ideeen beginnen te groeien en het enthousiasme ook.
Bernard Holtkamp

12-08-2006 09:03

Je zou dan ook de verkrijgbaarheid kunnen vermelden want er zijn nog steeds firma's die niet echt snel zijn met leveren.

Bart
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

12-08-2006 09:36

En eventueel de winkels waar je hem kunt kopen, en de Retail prijs en de prijs waar je hem voor hebt gekocht.
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

12-08-2006 10:03

admins

zit er zon rubriekje in ?

Ik ga em helemaal vol stouwen met reviews

ik hoop dat het wat word

gegroet
benjamin
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Luke Peters
Berichten: 517
Lid geworden op: 22-06-2006 15:24
Locatie: Limburg
Contacteer:

12-08-2006 10:23

Toppie idee!

(kon ik wel bedacht hebben :lol: )

Maarja ik hoop dat ie er echt komt!
Bart Knecht
Berichten: 203
Lid geworden op: 16-07-2006 14:19

12-08-2006 10:24

lijkt me nuttig, zo'n review rubriek!
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

12-08-2006 21:09

Gewoon een goed idee jongens, zie als voorbeeld de tweakers product survey: http://tweakers.net/productsurvey

Dit is werkelijk perfect, als dit ook voor onze spulletjes geregeld kan worden zijn we hopelijk eindelijk eens af van het moddersmijten/welles/nietes gezeur.

Zet het desnoods gewoon op als een los sub-forum, maar houd het dan goed overzichtelijk, zodat er niet van de usa-b tientallen topics komen, maar gewoon een alles-omvattend topic met product-reviews. Eventueel zou je zelf nutteloze postings kunnen verwijderen (graag zelfs....) maar dan krijg je weer het 'wie beslist dat dan?' verhaal....

Maar goed, ik hoop dat dit idee geen stille dood zal sterven, en we het snel terug gaan zien!! :wink:
Elk nadeel heb z'n voordeel...
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

13-08-2006 01:46

Een subforum, zou denk ik wel erg goed zijn, en idd zoiets als product survey.
En precies zoals je zegt 1 topic voor een 4500B is voldoende, maar kan bestaan uit meerdere reviews zowel positief als negatief.
Ik zal eens het e.a. uitwerken, en qua ideeen uitwerken, en structuur bedenken.
Het idee is er, en hopelijk bloed het op het forum niet dood, maar het gaat er absoluut komen.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

14-08-2006 10:00

Om het niet dood te laten bloeden, even een voorbeeld, ben even aan het spelen geweest gisteren...Let niet echt op de layout, dit is maar een template, maar dit is allemaal wel mogelijk op dezelfde manier als het board hier nu gebruikt wordt ook qua layout, want is precies hetzelfde.
Ik heb wat voorbeeld topics toegevoegd, enkele als zijnde een poll waar je dus ook een cijfer kunt geven 1 tm 10.
Andere topcis hebben dit niet, er zijn ook nog geen echte reviews geschreven, maar om het op te leuken vond ik een paar foto's wel op zijn plaats.

Voorbeeld: http://productreviews.karperijmond.nl

Graag nog niet registreren, het is maar een voorbeeld, en kan ten allen tijden nog veranderen.

Laat wel even weten of je het wel of niets vind, het gaat dus niet om de looks, maar voornamelijke of dit een eindproduct kan zijn voor reviews van materialen.
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

14-08-2006 12:55

Edward van Berkum schreef:Om het niet dood te laten bloeden, even een voorbeeld, ben even aan het spelen geweest gisteren... -knip-
Laat wel even weten of je het wel of niets vind, het gaat dus niet om de looks, maar voornamelijke of dit een eindproduct kan zijn voor reviews van materialen.


De Looks vind ik persoonlijk geweldig... :wink:

De opzet is zo inderdaad precies zoals ik hem in mijn hoofd had. Natuurlijk zullen er in de loop van de tijd dingen toegevoegd/veranderd moeten worden, maar dat is door de forum opzet erg simpel.

Ook het punten geven d.mv. de polls vind ik goed. Natuurlijk zul je veel 1en10 stemmen krijgen van 14jarigen (no offense, gewoon een uitdrukking) maar het zal wel een goed beeld van het product geven.

Verder nog het openen van een nieuw topic/een product toevoegen. Je zal er dan voor moeten kiezen dat of:
- alleen moderators een topic kunnen openen (om wildgroei/meerdere topics over hetzelfde product te voorkomen)
- Er streng gemod word op dubbele topics, en deze dan ook meteen weer verwijderd worden (en evt. de inhoud aan het juiste topic toegevoegd)

Dit zal zorgen voor de overzichtelijkheid die bij een forum als dit gewoon nodig is, en het is ook de enige manier om dit een (goede) kans van slagen te geven.

Natuurlijk moeten de moderators hier wel aan willen meewerken, maar ik weet bijna zeker dat het dit forum weer een hele grote boost zal geven... :wink:
Elk nadeel heb z'n voordeel...
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

14-08-2006 13:04

Laten we hopen dat we de medewerking dan ook zullen krijgen.
Verbeteringen hoor ik graag, het is een opzet waarvan ik denk dat het overzichtelijk is, duidelijkheid schept en uitbreidbaar is.
In hoeverre, de strengheid hier een rol in speelt ben ik nog niet helemaal over uit.

Ik ga even over het moderaten nadenken, dit is wel een belangrijk punt.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

14-08-2006 13:16

Dit zou de beste oplossing kunnen zijn ivm integreren in het bestaande forum.

- Er streng gemod word op dubbele topics, en deze dan ook meteen weer verwijderd worden (en evt. de inhoud aan het juiste topic toegevoegd)

Anders mis je de input van gebruikers om zelf een review toe te voegen wat je eigenlijk wel graag wilt.

Verder zijn de verschillende forum mogelijkheden nog niet echt uitgebreid, maar dit leken mij de meest grove groepen die de meeste dingen omvatten.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-08-2006 19:42

Wil je zelf een forum oprichten? of is het de bedoeling dat uiteindelijk carpboard het op neemt?
Wil je zelf een forum kan dit topic op slot. reclame maken voor een ander forum is niet toegestaan namelijk.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

14-08-2006 20:26

Wat denk je zelf? het is natuurlijk wel de bedoeling dat het hier een plaats moet gaan vinden.
Anders zette ik het hier toch niet neer, alleen werkt het handiger om even een voorbeeldje neer te zetten, als je de link volgt vind je er toch ook karperwereld Online product reviews in terug.

Waar ik naartoe wil, is iets neerzetten zodat de mogelijkheden bekeken kunnen worden, en er een testomgeving is zodat dit wel een toevoeging wordt voor KWO en niet doodbloed zoals andere ideeen, en denk ik uniek is gezien het aantal gebruikers op het forum en er niet zoiets gelijks op het web is.
Maar dan moet er wel iets mee gebeuren, en dit kan alleen als iets een goed uitgedacht concept is, en dat begint het te worden.

Sorry Douwe maar vind je reactie een beetje overtrokken, denk je dat ik zelf niet bedacht had dat ik geen reclame mag maken voor een ander forum? ik wil alleen wel een ondergrond neerzetten waar je iets mee kunt, en KWO zal niet zomaar een categorie met subfora neerzetten, en aangezien ik zelf de mogelijheden heb om het e.a. snel op te zetten doe ik dit dus ook.
Wat ik er wel bijzeg is gaat het niet gebruikt worden hier wat jammer zou zijn gezien het aantal gebruikers, dat er wat aan heeft, en de opbouw van het concept voor het vullen van de reviews dan neem ik het zeker mee voor mijzelf, alleen in een andere opzet.

Ben even benieuwd naar je reactie, het gaat dus om KWO, en wat vind je van het idee ipv, direct met slotjes te komen.(niet kwaad bedoeld van mijn kant trouwens hoor)

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

14-08-2006 21:00

Douwe Bijlsma schreef:Wil je zelf een forum oprichten? of is het de bedoeling dat uiteindelijk carpboard het op neemt?
Wil je zelf een forum kan dit topic op slot. reclame maken voor een ander forum is niet toegestaan namelijk.


Niet meteen gaan stampen Douwe.... :wink: Lees de rest van het topic eens even rustig door, dan ben ik er zeker van dat je het een topidee zult vinden!!
Elk nadeel heb z'n voordeel...
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

14-08-2006 21:32

Dank je Erik, hoop dat Douwe net als de andere reacties het gewoon een top idee vind.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

15-08-2006 20:23

Op welk moment wordt er werkelijk wat met een idee gedaan?
Is dat het aantal reacties of hang dit af van het feit of het interessant genoeg is?
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

14-11-2006 19:14

Toevallig dacht ik er zelf ook al een tijdje aan. Kijk maar eens op http://www.carpforum.co.uk

Zoiets misschien?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

14-11-2006 19:34

Ja, zoiets maar dan in het nederlands ;)

Wellicht komt het nog een keer.

Groet,

Edward