Betaalwateren

Hans-Peter van Ee

04-09-2002 10:06

Geachte Carpboard redactie

Is het geen idee om in Uw Regelment op te nemen, dat men hier op de Onjuiste plaats is, om te vragen naar informatie over Betaalwateren??

met vragende groet

HPE
Carpboard
Berichten: 48
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

04-09-2002 10:41

Beste HPE,

Dit gaat zeker gebeuren.
Bedankt voor de tip.

Met vriendelijke groeten,

De Carpboard redactie
Gebruikersavatar
marcel vanhommerig
Berichten: 148
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Bocholtz

04-09-2002 12:44

zou het niet beter zijn om toch de mogelijk open te houden om vragen over deze wateren te stellen. kan men de mensen misschien nog op anbdere gedachten brengen.

daarom mijn voostel: verbied het om iemand met een vraag over een betaalwater, verbaal de grond in te boren, omdat hij zogenaamd te stom is om het op een openbaar water te gaan proberen.

groeten van marcel
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

04-09-2002 14:01

Dat zou te kinderachtig voor woorden zijn!! En dat alleen omdat er een paar mensen te kinderachtig zijn om op een volwassen manier met elkaar te discussieren?

Met bedroefde groet,

Martijn
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

04-09-2002 14:18

geachte team carpweb
Het spijt me dat ik het zeg maar dat soort dingen gaan verbieden is hetzelfde als je kop in het zand steken. Jullie weten dat het fenomeen bestaat en door het te negeren verwijnt het heus niet. Ik ben zelf ook een tegenstander van betaalwateren maar ook een voorstander van vrije meningsuiting, en het is een feit dat er nog steds en groep is die naar dit soort wateren gaan, en ik kan me voorstellen dat er ook goede wateren zijn

mvg martijn
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

04-09-2002 14:34

Het DB is toch bedoeld om te discusseren over karpervissen, om informatie te delen met collega karpervissers? Betaalwateren zijn tegenwoordig onlosmakelijk verbonden (of we het nu leuk vinden of niet) met het moderne karpervissen en zouden dus besproken moeten kunnen worden op het DB?

Wat proberen jullie eigenlijk te bereiken met deze censuur?

Gr.

Martijn
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

04-09-2002 14:56

Ik snap dat betaalwateren een slecht fenomeen is, dat helaas steeds meer voorkomt, maar als je mensen gaat verbieden om dingen te posten over bepaalde zaken, dan krijg je censuur, en dan is de naam discussieboard ver te zoeken ...
Ik geef marcel gelijk,

mvg
stefan
Carpboard
Berichten: 48
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

04-09-2002 15:01

Wij denken dat Marcel het enige juiste zegt.
Het liefst zouden wij het ook gewoon open houden, censuur is een vies woord en alles moet kunnen, maar enkele van jullie kunnen het ZELF niet!
Want bijna altijd lopen de betaalwater discussies uit de hand door respectloze postings van de ene partij tegen de andere. En daar zit niemand op te wachten.

Wat wij ermee proberen te bereiken is dat er minder gezeik is onderling.
In het begin waren de betaalwater discussies goede discussies met verweer aan beide kanten, maar de ene kant (anti-betaal) is veel sterker en daaruit putten blijkbaar velen de moet om zich erbij aan te sluiten en lekker te gaan schelden.

Niet alle betaalwater discussies worden dus geweerd, zeker niet, want de mensen moeten ook volgens ons weten wat er fout is aan betaalwateren, alleen loopt elke info vraag over een water uit op gezeik en daar willen we vanaf!

Met vriendelijke groeten,

De Carpboard redactie

Ps Martijn N. wat bedoel je met CW? Er is niemand van de redactie die daar ook maar iets mee te maken heeft.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

04-09-2002 15:34

Als het carpboard de berichten verwijderd die niet relevant zijn naar de vraag dan is het ook opgelost. Kijk als iemand wat over een betaalwater vraagt komen gelijk de antie betaalwatervissers met hun kritiek, dat is de oorzaak waarom zo'n topic uit de hand loopt en niets anders dan dat. Dit heb ik ook al in desbetreffende discussies aangegeven maar helaas tevergeefs. Ze blijven maar komen met hun kritiek. Als jullie daar nou eens wat scherper bovenop gaan zitten dan kan er zekerweten normaal worden gereageerd, ook over vragen zoals, hoe is stek nummer 12 op dat en dat water.

Wat eerder aangegeven werd, er wordt gewoon domweg gemanipuleerd. Laat ieder in zijn waarde, of hij nou wel of niet een betaalwatervisser is!

Bart
Cor Blokhof

04-09-2002 15:49

Moet er niet iemand eens een prachtig artikel schrijven over het wel en wee van betaalwateren en hoe het er daar aan toe kan gaan en wat ze er allemaal mee verzieken.

En misschien moet iemand een betoog schrijven over hoe mooi het wel niet is alles zelf uit te zoeken en dan je vissen te vangen en wat voor voldoening het geeft.

Zo kan je misschien bepaalde mensen op andere gedachte brengen.

Gegroet,

Cor
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

04-09-2002 15:55

Beste Cor. De KSN is momenteel bezig met zoiets. Een betaalwater-inventarisatie. Daarna horen we welk water je moet mijden of juist met een gerust hart naar toe kunt gaan.
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

04-09-2002 16:30

Hallo Cor.

Een betaalwaterartikel?
Lees deze dan maar effe:
http://www.karperwereld.nl/artikel/ewouters1.php

Sfeerverhalen:
Lees deze (en andere) dan ook maar even:
http://www.karperwereld.nl/artikel/hdvogel1.php
http://www.karperwereld.nl/artikel/lmaasland3.php

Veel plezier ermee.

Groeten,

Mike
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

04-09-2002 16:39

Ik ben van mening dat iedereen een eigen mening mag hebben, en deze mag ventileren, zolang er maar respect getoond wordt voor een ander.
Het verbieden van dergelijke specifieke stekinfo op dit forum heeft naar mijn mening geen nut.
Ook het verbieden van heftige reacties zal weinig uithalen. Want wat de een (zeg maar aanvallende partij) toelaatbaar vind, vind een ander (zeg maar aangevallen partij) al veel te ver gaan.
Ik denk dat het, zonder aanziens van de persoon, bannen voor een bepaalde tijd, van degene die niet "normaal" kunnen discussieren over dit soort onderwerpen het meeste effect heeft.

Jos.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jos de Wit op 2002-09-04 16:42 ]</font>
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

04-09-2002 17:59

Ik ben het eens met Bart. Ik heb altijd geleerd: "Er bestaan geen foute vragen, alleen foute antwoorden". En volgens mij is dat in zekere mate ook zo!

Bart,

Heb je enig idee wat de status is van die lijst? Is er geen voorlopige versie beschikbaar die eventueel op deze site geplaatst zou kunnen worden?

Gr.

Martijn
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

04-09-2002 18:27

Ik denk dat Aart Lokhorst dat wel weet. Ik weet er verder ook niets van.

Bart.
Gebruikersavatar
Mark van Balveren
Berichten: 79
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: In the middle of Brabant

04-09-2002 22:15

Bart,

Niet te vroeg juichen...

Ook op Der spelen zich momenteel zaken af waarbij je vraagtekens kunt plaatsen. We krijgen op de redactie de laatste week meerdere telefoontjes en meels binnen dat succesvolle karpervissers op dagstekken op een zwarte lijst worden gezet en zelfs een totaal visverbod krijgen. Overgeleverd aan de willekeur van een beheerder. De reden daarvoor laat zich raden....

Ikzelf vis er niet, maar misschien dat de mensen die er nu wel vissen eens een discussie kunnen opzetten over de zaken die er zich afspelen. Wij hebben in ieder geval al diverse betrouwbare informatie binnen over de gang van zaken aldaar en we zullen hiermee zeker wat gaan doen.

Groet, Mark

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mark van Balveren op 2002-09-04 22:18 ]</font>
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

05-09-2002 11:47

menno.....je begint nu weer met tegnargumenten van een betaalwater aan te geven, daar gaar deze discussie niet over, door zulke postings word het board verziekt het gaat er nu om of er straks niks meer gevraagd kan worden over betaalwateren. Dat jij en ik hier een tegenstander van zijn alla dat weet ondertussen iedereen wel maar ik vind wel dat we het fenomeen niet moeten negeren

mvg martijn
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

05-09-2002 16:05

Mannen.

Ik kan wat betreft het KSN betaalwateronderzoek alleen maar zeggen dat er dag en nacht heel hard aan gewerkt wordt.
De KSN zal dan ook zo snel mogelijk met concrete en bruikbare informatie komen.

Wat ik wel al kan vermelden is dat op de landelijke KSN meeting op 16 november er speciaal aandacht geschonken gaat worden aan het fenomeen betaalwater en er verschillende partijen bij betrokken zullen zijn.
Lijkt me duidelijk dat alleen hierom de landelijke weer goed bezocht moet worden.

Met informatieve groet,


Mike
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

05-09-2002 16:15

Is het misschien niet handig om de rubriek frankrijk op te delen in betaal en niet betaal..

Vervolgens in betaal vaste topics aan te brengen van alle betaalwateren en dat alleen hierop gereageert kan worden zo kan het carpboard per water aangeven wat nu slechte wateren zijn en waarom. Diegene die eventuele informatie over een desbetreffend water zoekt leest eerst wat er fout c.q goed is aan dit water. Ten tweede hoeft dan niet elke x een discussie gevoerd te worden.

met vr gr
R.Koopal
Hans-Peter van Ee

06-09-2002 17:50

Heren

Normaal gesproken zijn karpervissers geduldige mensen.

Is het nu zo'n probleem om even een pas op de plaats te maken en de betaalwateren maar even links te laten liggen tot er duidelijkheid is geschapen??

met geduldige groet

HPE
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

07-09-2002 19:57

Even een blik op de site van CC geworpen. Een afbeelding van een karper met een stropdas om en een grote sigaar in zijn bek springt meteen in het oog: Hun gebrek aan respect voor de vis blijkt direct al uit hun logo...
How low can you go?
Wat vinden de Franse karpervissers eigenlijk zelf van die wateren?

Peter