Mensen die wel geregistreert zijn, maar nooit wat posten...

Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

13-01-2005 02:24

Jeffrey,

Je word er zomaar niet afgegooid...! :wink: :) Het was zo maar een basis
idee.
Je hebt opzich wel een punt, wat inloggen betreft....! Maar hoe wil je con-
troleren hoe vaak men zich inlogt...?

Tot slot: Jeffrey meng je gerust eens in een discussie, want jou bericht in
een topic, kan ook zeker waarde hebben! Laat je niet gelijk "tegen hou-
den" als jij er een andere mening op na houd.... :wink:

groetjes Benny
Gebruikersavatar
steven lenos
Berichten: 78
Lid geworden op: 12-02-2004 11:07
Locatie: Amsterdam

13-01-2005 10:38

Hallo Benny,

Ik snap waar je frustratie vandaan komt. Maar ik denk niet je zo'n punt moet maken van niet posten. Onderschat niet hoe waardevol het board is voor mensen om te leren vissen en goed met karper om te gaan. Ook als je ze nooit ziet posten! En als iemand nu alleen iets post om te verkopen en een andere karpervisser is blij met wat-ie kan kopen, dan is alles toch OK?

Het grootste probleem is dat veel mensen simpelweg niet durven posten. Ik weet zeker dat door de wjze waarop sommige hier met anderen omgaan een aantal mensen niet durven posten. Het is echt bar en boos zo nu en dan. Grofgebekt en onnodig hard.

Nu kunnen we elkaar aanspreken op gedrag waar we moeite mee hebben (ongelukkige berichten over doden meerkoeten? als mensen anderen aanvallen). Maar ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is en je zult zien dat degene met de grootste bek het hardst zingt. En een aantal mensen met een kleiner bekje - maar mogelijk wel interessante kennis of bijvoorbeeld onzekere beginners met beginnersvragen - hard zullen weglopen. Dat willen we niet.

Daarom moeten we vooral elkaar aanspreken, maar ik zou eigenlijk de moderatoren willen vragen om onderling te bepalen wat het beleid is. En dan als moderator actiever en zichtbaarder optreden. Een goede moderator is een combinatie van een gastheer en politieagent. Als je als moderatoren onderling (desnoods na discussie met gebruikers) bepaald hebt waar het board voor is en welk gedrag wel en niet kan, dat dan ook uitvoeren. Ik denk dat jullie veel lof zullen krijgen en mensen nog tevredener zullen worden over het board.

Wellicht verlies je paar mensen, maar ach...

groet
Steven
Am*dam
On line ...
Wat klinkt dat toch heerlijk voor een visser.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

13-01-2005 13:26

Het board is toch gewoon te volgen zonder dat je ingeschreven bent?

Lijkt me sterk dat als je niet post, je de moeite blijft nemen om telkens weer in te loggen als je langs surft. Waarom zou je dat doen, je kunt zo al lezen wat er gaande is? Dus als je na een half jaar weer eens inlogt, om nu wel eens te posten, ben je allang je wachtwoord vergeten. Na opnieuw inschrijven kun je dan toch direct weer posten...

Overigens is er bij gelegenheid al wel eens wat opgeschoond in het verleden. Databaseruimte is nou eenmaal niet oneindig.

Achterliggend idee lijkt mij om mensen te enthousiastmeren wel mee te posten. Dat hangt samen met de sfeer op het board. Al te strak modereren zal de sfeer echter niet verbeteren. Dat brengt veel onvrede, gemopper en protest. Fellere discussies worden overigens toch wel zeer gretig gevolgd. Allemaal beleefde happy sjappies op het board brengt uiteindelijk verveling.

Trouwens, is er iets mis dan met het aantal postings per dag op dit forum?

Kees
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

13-01-2005 20:18

Hoi,

Ik sta ook ingeschreven bij een Duits forum, slechts een paar keer ben ik daar geweest en ondanks dat dat al meer dan een jaar geleden is krijg ik zo af en toe nog een email van dat forum.

Dan denk ik; 'waarom hebben ze mijn gegevens niet allang gewist daar'?

Ik zit er verder niet mee dat de lijst met gebruikers misschien niet aktueel is.

Jeroen
Andre Hackenitz
Berichten: 18
Lid geworden op: 05-01-2005 00:23
Locatie: Haarlem

14-01-2005 23:49

Hoi Benny,

ik zelf ben pas een kleine 2 weken op dit board vertegenwoordigd en heb me al in diverse discussies gemeld en andere van nuttige informatie kunnen voorzien en daar heb ik een hoop plezier in.
Tevens heb ik al aardig wat nuttige informatie kunnen vergaren waar ik de diverse medeboarders dankbaar voor ben.
Ik kan me wel voorstellen dat er meerdere boarders zullen zijn die hier alleen maar nuttige informatie vandaan halen en zelf om wat voor redenen dan ook zelf niets te vertellen hebben.
Ik vind ook niet dat het een verplichting moet zijn om te posten maar het zou natuurlijk wel leuk zijn zeker als het nuttige vragen zijn of goede informatie of een leuk verhaal.
Om het kaf van het koren te schijden zal een moeilijke klus worden denk ik zeker nu iedereen kan lezen wat hij moet doen om niet van dit board te worden verwijderd !!!!!!
De handelaren !! zullen nu af en toe waarschijnlijk ook eens een beetje onzin gaan posten om maar niet te worden verwijderd en dat zal je opzet niet zijn denk ik.
Degene die zich onder een nick name laten registreren mag je wat mij betreft direkt verwijderen want die zitten waarschijnlijk met een geheel andere gedachtgang op dit board en willen dus niet herkend worden en
wegwezen dus.
Is het niet mogelijk om iemand die zich registreerd onder een nick name
de registratie automatisch te weigeren b.v. door een aantal verplichte velden in te laten vullen.
Iemand met goede bedoelingen zal hier geen problemen mee hebben denk ik.

Voorts wil ik je toch even een hart onder de riem steken en mijn waardering uitspreken voor dit medium waar ik tot op heden met veel plezier rond surf dat mag ook wel gezegd worden vind ik.

Ik wens je veel wijsheid toe Ben

Groetjes,

Andre Hackenitz
Met penvissen blijf je fit !!!
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

15-01-2005 01:33

Heren,

Ik heb er nog eens over nagedacht, en ik denk dat we het maar gewoon
zo moeten laten zoals het is...! Of iemand andere suggesties...? :)
Alleen hoop ik wel, dat sommigen iets een actievere rol gaan spelen, op
dit board. Want schaam je niet, want ieder is eens begonnen! En post je
eens een "domme" vraag....nou ja dan...! We zullen er wel niet wakker
van gaan liggen. :D

Andre,

Bedankt voor het compliment!!!
Ik weet zeker, dat de beheerders en andere moderators dit zeer op prijs
stellen! :wink:
Ik wens je nog veel plezier op het Carpboard. :wink: :)

groetjes Benny
Jan Gijtenbeek
Berichten: 26
Lid geworden op: 19-08-2003 02:00

15-01-2005 22:36

Beste Bennie,

Ook ik kan mijzelf totaal niet vinden in jouw opvatting. Sterker nog, eerdergenoemde opmerking getuigd wat mij betreft van een zeer beperkt inzicht. Waarom mag dit forum niet voor iedereen toegankelijk zijn? Waarom mogen mensen die alleen iets aan te bieden hebben of iets willen aanschaffen geen gebruik maken van dit forum? Ik vind het juist een pré als zo veel mogelijk mensen van een forum gebruik maken. Wellicht dat dan ook degeen die niet regelmatig post, maar wel veel op dit forum vertoeft, ooit eens een interessante reactie plaatst.

Excuses voor de late reactie overigens, maar ook ik kijk niet regelmatig wat er aan nieuwe onderwerpen geplaatst wordt. Moet ik me dan ook nog eens gedwongen voelen om regelmatig mijn mening te uiten? Ik dacht het niet! Als het zo moet, dan vind ik wel een andere manier. Ik zal er zeker geen traan over laten.

Met vriendelijke groet,

Jan Gijtenbeek

P.S. Heel waarschijnlijk zal dit mijn laatste reactie op dit forum zijn. Wat mij betreft kun je nu dus gaan tellen!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-01-2005 23:13

Jan,

Het CarpBoard is voor iedereen te volgen. Of hij/zij nu ingeschreven staat als lid of niet. Dit verandert helemaal niet en dat was ook niet zo de suggestie. Ik meen dat de achtergrond van dit topic meer bedoeld is als stimulans voor de meelezers om ook bij te dragen. Niks mis mee, en het beperkte inzicht zit dan waarschijnlijk in de wat onhandige formulering en niet zo zeer in de intentie. Dus als je een bijdrage wilt blijven leveren, graag. Zo niet, ben je toch nog vrij om de voortgang te blijven volgen.

Groet, Kees
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

20-01-2005 19:05

Jan,

Wat jij zegt, is/was helemaal niet mijn bedoeling! Dat jij niet meer post hier
moet jezelf weten, maar zou dat wel jammer vinden! Want ik snap ook niet
waarom jij het zo negatief opvat...?

Kees jij hebt het precies goed! :wink:

groetjes Benny
peter smeets
Berichten: 95
Lid geworden op: 11-01-2004 01:26
Locatie: zuid-limburg

16-02-2007 19:46

De reden dat ik zelden tot nooit iets post of mijn mening geef op dit board komt door het hoge grootheidswaanzin en/of het "ik vind dat ik ongevraagd mijn meningen moet opdringen en onderwerpen verzieken moet" gehalte van medeboarders hier.

Dan praat ik nog niet eens over de "Ik ben roomser dan de paus boarders" de "Ik keur alles af, want ik moet toch iets te zeiken hebben boarders" de "ik weet het toch beter boarders" en de "ik heb iedere dag mijn lolbroek en grapjas aan want ik wil de grappigste en bijdehandste boarder zijn boarders" enz. enz. enz.

Ik ken complete volksstammen onder de karpervissers die bewust niks met dit forum te maken willen hebben puur en alleen om dit soort mensen...

Zonde dat als iemand oprecht iets vraagt over een onderwerp of een product, er eerst 2 a 3 pagina's met mongolen reageren en er dan pas een normaal, goed onderbouwde reactie achteraan komt.

Misschien een ander goed idee voor het forum...
Gooi alle superirritanten lui die nooit ergens normaal op kunnen reageren van het board af of waarschuw ze en leg sancties op het verzieken van het carpboard, dat bevorderd de kwaliteit van dit forum...

Off-topic gaan en grapjes maken moet zeker kunnen, maar beperk het een beetje tot het normale...
Als je slap wilt ouwehoere doe het dan in de daarvoor bedoelde topics...

Wie de schoen past trekke hem aan...

Gegroet!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

16-02-2007 19:51

Beste Peter,
dat is in ieder geval duidelijke taal :D

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
peter smeets
Berichten: 95
Lid geworden op: 11-01-2004 01:26
Locatie: zuid-limburg

16-02-2007 19:56

Thanx!

Ik weet dat ik sommige mensen nu op hun pikkies trap maar het is wel de waarheid...
De mensen hier moeten eens wat relaxer worden en wat beter nadenken alvoorns ergens op te reageren...

Een ding kan ik wel zeggen:
Op het carpboard hebben ze de malibu niet uitgevonden! :wink: :D
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

16-02-2007 19:59

Ben het ook met je eens ondanks dat ik mezelf ook wel eens betrap op corrigerend gedrag. Ik kan me ook niet altijd inhouden en soms...... :wink:

Er is principe ook niets mis met reageren op..... mits je het respect voor de ander in achterhoofd houd. Als je denkt gelijk te hebben is het verstandig eens te luisteren naar de visie van iemand anders, kan best zijn dat diegene een heel goed punt heeft waar je zelf geen rekening mee had gehouden.

Maar goed weer voldoende p-gezwam :wink:
groet,
'Peter
It's not who you are, it's who you know.
peter smeets
Berichten: 95
Lid geworden op: 11-01-2004 01:26
Locatie: zuid-limburg

16-02-2007 20:01

Sluit me helemaal bij je aan!
Amen!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-02-2007 20:41

Als er niet gepost wordt op dit board, dan valt er niet mee te lezen.

Het board wordt gemaakt door de schrijvende gebruikers. Ik persoonlijk vind het dan wel een beetje flauw om op afstand af te gaan geven. Ieder heeft zo zijn inbreng hier. Zint het je niet, probeer het zelf beter. Een goed voorbeeld heeft altijd een positieve uitstraling en kan het goede in anderen naar boven brengen.

Internet heeft ontelbare sites, dus waarom zou je je hier gaan zitten ergeren. Maar ja het zal het hart wel opgelucht hebben.

Wat moeten wij trouwens met deze opmerking "Ik ken complete volksstammen onder de karpervissers die bewust niks met dit forum te maken willen hebben puur en alleen om dit soort mensen...". In een hoekje gaan zitten huilen?

Beter kan het altijd. Meelezen is prima, zolang je er iets aan hebt en het je niet voortdurend stoort. Anders moet je toch echt wat anders gaan doen.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

16-02-2007 23:22

Beste Kees,
toch en dat kun je niet ontkennen zit er een kern van waarheid in zijn verhaal. Dit staat los van de taak die de moderators hebben, je kunt gewoon niet altijd en eeuwig op de juiste plek zijn om zaken te voorkomen. Ook dit board is een weerspiegeling van de huidige maatschappij, of je dit nu leuk vind of niet is een ander verhaal.

Volgens mij reageert Peter alleen om aan te geven waarom hij af ziet van reacties, hier is toch niets mis mee? Of het gehele volksstammen zijn weet ik niet, Peter denk ook niet of hij is helderziende en jij evenmin. Zal de waarheid ergens in het midden liggen?

prettige voortzetting nog,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
R de Vries
Berichten: 156
Lid geworden op: 26-12-2006 12:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

17-02-2007 19:26

Even een reactie van mijn kant.

Wat me opvalt is dat mensen elkaar heel lelijk kunnen behandelen (ik had ook het woord afzeiken kunnen gebruiken).

Wil je kwaliteit op je board en dat nieuwe leden aktief meedoen moet je m.i. veel vaker onderwerpen waar op de man wordt gespeeld verwijderen en eventueel een (tijdelijke ban op leden zetten die dit doen).

Tegenwoordig heeft dit forum een groot aantal onzin topics die niets met vis te maken hebben maar met Hamburgsers, shoarma, wel of geen vis in blauwe meer en ga zo maar door (ja ik doe ook wel eens mee)

Mensen posten volgens mij niet vanwege de toon..... en ook als je de site opend krijg je boven in je explorerbalk een aantal meldingen.... nou die kloppen ook niet... (die van u komt bij ons voor stekinfo).

Wees duidelijk naar je begruikers.... of stekinfo en dan reacties die het topic "bevlekken" verwijderen of stekinfo is not done.

Volgens mij kunnen de beheerders veel meer doen om de kwaliteit om hoog te helpen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-02-2007 20:00

Er wordt erg veel toegeschreven aan beheerders en moderatoren.

Moderatoren kunnen niet bannen. Dit kan alleen dé redactie.

Maar wat zijn de opties:
Account verwijderen. Gebruiker maakt een nieuw account aan.
IP ban uitdelen, gebruiker verandert van IP adres en zit weer op het board.
E-mail adres weigeren, gebruiker maakt een nieuw e-mail adres.

De maatregel is lastig, maar wel eens toegepast. Het is een laatste redmiddel. Is meestal ook niet nodig als de gebruiker aangesproken wordt. Daarom wordt het nu steeds minder toegepast.

De moderatoren proberen slechts één en ander in goede banen te leiden. Dit gaat om zaken die tegen de huisregels zijn. Helder. Beoordelen of iets aan “onze” inhoudelijke eisen voldoet is tricky. De keren dat we topics verwijderen of op slot doen gaan vaak gepaard met kritiek van forumleden. Heel recent weer een voorbeeld van een topic dat naar het idee van een aantal moderatoren (in overleg) inhoudelijk compleet verzande, maar na verwijdering meerdere protest topics opleverde, de opmerkig onterecht en een afgehaakt forumlid. Wij vinden het wel terecht. De inhoud kan dus niet verweten worden aan moderatoren, noch aan beheerders. Toch wordt er meer verwijderd dan je denkt. Verwijderen is meestal geruisloos.

Velen van ons, inclusief ikzelf, hebben in het vereleden toch geprobeerd discussies meer inhoud mee te geven. Helaas blijkt dat al gauw bijna een dagtaak. En zoveel tijd heeft niemand van ons. Probeer het zelf maar eens. Zal je vrouw/vriendin/baas leuk vinden als je de hele dag achter het scherm hangt. Moet je tussendoor ook nog vissen.

Wat maar niet tot menigeen lijkt door te dringen is dat de inhoud van het board wordt bepaald door de gebruikers. Dat zijn jullie zelf. Een board is een afspiegeling van zijn leden en niet van de moderatoren of beheerders. De belangstelling voor discussieboards zit met name bij de jeugd. Om welke reden dan ook. Dus wordt een groot deel gevormd door de jeugd. Dat sommige ouderen daarin niet mee kunnen komen, daar kan ik inkomen, maar dat ligt niet aan die jeugd.

Er kan dus een kern van waarheid in het verhaal zitten, maar zet je dan zelf eens in om dat te veranderen. Vrijblijvend zitten klagen over het gedrag van leden gebeurt met regelmaat, maar heeft nog niets veranderd. Doe er zelf iets aan door zinnig mee te doen en niet door het board (de leden) de rug toe te keren. Goede topics kan echt iedereen waarderen en worden niet zo snel verstoord. En dan nog, één PB-tje naar een moderator, en hij doet iets aan de verstoring.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
R de Vries
Berichten: 156
Lid geworden op: 26-12-2006 12:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

18-02-2007 00:34

Kees Ouwehand schreef:Er wordt erg veel toegeschreven aan beheerders en moderatoren.

Moderatoren kunnen niet bannen. Dit kan alleen dé redactie.


Groet, Kees


Als de redactie de juiste rechten geeft aan de mods kunnen ze wel bannen.

Voor de rest heb je gelijk het board is een afspiegeling van de leden...
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

18-02-2007 09:55

Ik post ook weinig op dit board maar ik lees er wel veel. ondanks dat ik vorig jaar wegens tijfgebrek en omstandigheden het statisch vissen vaarwel heb gezegd en dit heb verkocht, alleen de penhengel bezit ik nog.

Ik zou het zeer jammer vinden wanneer mijn acount verwijderd zal worden en ik zie de reden er ook niet van in.

Er zijn zat mensen die hier alleen al van het lezen van alles opsteken en daar weer mee verder kunnen, zelf ben ik moderator op een fotoforum en daar hebben we ook leden die niet posten en deze laten we gewoon in hun waarde........
MVG"BK" 8)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-02-2007 10:48

Dit speelde een tijd gelden, Bert.

Er zijn veel accounts eens een keer aangemaakt in een dolle bui die nooit actief zijn geworden. Het voorstel, recent gedaan, is het verwijderen van accounts met 0 berichten en in een jaar 0 keer inloggen. Dit is een eenmalige schoonmaak. Lijkt mij alleszins redelijk. Verder dan dat gaan we niet. Als je account verwijderd zou zijn kun je je trouwens weer opnieuw registreren.

Ik ken wel boards die na een maand inactief het account verwijderen.

Groet. Kees
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

18-02-2007 23:19

Beste Bert,
Volgens mij wordt je account niet verwijderd als je niet iets hebt gepost.
Wat ik uit Kees zijn verhaal opmaak worden accounts opgeruimd die niet ingelogd hebben. Kees als ik het verkeerd lees dan graag een correctie.

Inloggen en posten zijn 2 zaken die niet afhankelijk zijn van elkaar.
mvg,
Peer
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-02-2007 23:30

Inderdaad Peter,

Als je inlogt is je account actief geweest of je nu post of niet.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

19-02-2007 00:24

Kees,
dank je vond het al vrij duidelijk, dus Bert geen zorgen.

Kees,
je verhaal is duidelijk, het zijn ook de gebruikers die het board maken en zoals ik probeer aan te geven kunnen moderators niet alles in de juiste banen sturen. Of het moet een betaalde baan in ploegen zijn :wink:

Wel ben ik van mening dat goed luisteren naar mensen geen kwaad kan, alles wat er neer gezet wordt hoeft niet perse in een negatief daglicht opgesteld zijn. Correcties zijn soms gewoon op hun plaats ook al is het je eigen waarheid die je profileert.

Openstaan voor de mening van een ander en vanuit deze optiek je eigen mening misschien bijstellen is voor velen nu eenmaal niet makkelijk. Dit soort zaken escaleren vaak tot topics waarin men wederzijds respect uit het oog veliest. Dit is voor mij een grote reden geweest minder te gaan posten daar dit mijn beleving en doelstelling voorbij streeft.

met vriendelijke groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

19-02-2007 08:18

gelukkig, ik log altijd automatisch in dus ik heb niets te vrezen.
MVG"BK" 8)