Mensen die wel geregistreert zijn, maar nooit wat posten...

Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

11-01-2005 17:40

Hoi,

Wat me opvalt, is dat er in de registratie lijst; best nog wat mensen zijn
die je nooit wat ziet posten of zeer zelden. Ik krijg dan het idee dat men
het alleen maar leest om er zelf (vissen in Nederland?) beter van te wor-
den, of misschien heeft men wel een eigen inbreng maar willen ze dit om
1 of andere reden niet delen met mede vissers....!? Ik zou het erg op prijs
stellen, dat mensen die nooit of zeer zelden posten, ook eens gaan posten
met een eigen inbreng!
Om het posten enigzins te stimuleren, zou ik het volgende doen:
- Wie binnen een termijn van een half jaar niets post, word automatisch
verwijderd uit de database.
- Ook zijn er soms mensen die alleen posten, als ze een AANBOD hebben.
Om dit te voorkomen, zou ik een regel instellen die verplicht om eerst een
aantal minimale postings; in andere ONDERWERPEN te doen.
- Op deze manier krijg je op het board, ook soms een hele andere inbreng
door andere interessante mensen.

Dit zijn zomaar 3 voorbeelden!

Tot slot: Wat vinden jullie ervan...? :roll:

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

11-01-2005 17:49

Krijg je dan niet het geval dat mensen gaan posten om te posten zodat ze bij aanbod iets kunnen plaatsen?

Ik vind het een goed idee maar aan de ene kant komt er dadelijk een hele hoop shit op te staan.

Maar ik ben er volkomen mee eens dat sommige mensen alleen posten als ze wat te koop hebben. ik vind dat opzich niet erg

Mzzl
Peter van den Top
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: putten

11-01-2005 18:00

Op zich wel een goed idee, ik doe wel mee ben ook al een aardig tijdje lid en heb toch erg weinig gepost :oops: ligt er ook een beetje aan dat als ik een beetje lang verhaal ervan maak het dan toch een beetje een rommeltje word (moeilijk te begrijpen) ik zal in iedergeval mijn best doen af en toe meer te posten.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

11-01-2005 18:03

Kevin,

Het is natuurlijk niet de bedoeling, dat er een hoop shit op komt te staan!
:D

Peter,

Ik bedoel alleen mensen die NOOIT of alleen maar bij AANBOD posten,
om alleen te "handelen".

groetjes Benny
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

11-01-2005 18:09

Aan de ene kant vind ik dit een goed idee, aan de andere kant...
Er komen hier denk ik best wat vissers puur om te leren, en het kan natuurlijk zijn dat deze vissers gewoon (nog)niet op het niveau zijn om iets (zinnigs) te posten.
Ik weet van mezelf dat ik hier ook een aardige tijd alleen maar heb rondgekeken voordat ik genoeg op de hoogte was om zelf af en toe iets nuttigs te posten(althans dat probeer ik dan :P ), en ik denk dat je het forum ook wel moet "snappen" qua houding van de mensen e.d. wil je enigzins mee kunnen draaien...elk forum is namelijk compleet verschillend.
Ikzelf kom/kwam ook vaak op fora waar je bv alleen al door het taalgebruik(straattaal e.d.) jezelf niet kon inpassen terwijl er hier soms al word gemuggezift bij een enkele spel/taalfout.
Wel vind ik de mensen die hier puur en alleen komen om iets aan te bieden, hier niet thuishoren(persoonlijke mening).


gegroet,

ferdy
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

11-01-2005 18:16

Ferdy,

Ook al zitten bepaalde mensen, nog niet op een bepaald "niveau". Ik vind
het altijd interessant, om een ander z'n mening of ideeen te horen.

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

11-01-2005 19:04

benny,

ik dnek dat je hier weer een zeer interesante stelling hebt staan. door deze maatregel probeer je denk ik de kwaliteit (welke onder vuur heeft gelegen de afgelopen tijd) omhoog te krijgen. of dit lukt weet ik niet, zeer vaak post ik niet omdat ik het gevoel heb dat mijn posting/gedachte nix toevoegt aan de discussie, omdat anderen deze al op enige wijze verwoord hebben.

vanuit het oogpunt van goede discussies zouden dergelijke maatregelen erg mooi zijn, het verplicht de posters tot een wat actievere houding denk ik. nadelen lijken me inderdaad dingen als het nutteloos posten om aan het quotum te voldoen (het zouden zomaar die vervelende flitsers kunnen ijn :P). gevolg hierop zal zijn dat er veel meer postings verwijderd moeten worden omdat ze geen enkel belang hebben. en om nu elke posting aan een soort kwaliteitscontrole bloot te stellen lijkt me ook onbegonnen werk.

dus kom je dan denk ik weer uit op een onderwerp dat ook in eerdere discussies over de kwaliteit aangevoerd is, en wat uiteindelijk leid tot een select 'alwetend' clubje en een club beginners. en dat kan nog steeds niet de bedoeling zijn van dit forum.

dit overdenkend zie ik dus wel iets in maatregelen om bijv de 'aanbodaanmelders' aan te pakken, weet alleen niet of de door de jouw genoemde maatregelen geen verstrekkende gevolgen hebben voor het gebruik van het board.

met licht positieve groet
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

11-01-2005 19:23

Weet niet of het een oplossing is om mensen dan zomaar uit te schrijven, want wat is er al een paar keer gebeurd op dit board. wanneer een nieuw lid een vraag stelt over iets dan krijgt hij/zij regelmatig de volle laag over zich heen van probeer de zoekfunctie maar want er is al genoeg over geschreven. Dus weer iemand die in plaats van een posting gaat zoeken in het "archief" en zal misschien bij een volgende vraag wederom de zoekfunctie gebruiken.

Waar ik wel voor ben is die onzin postings en het afzeiken van elkaar. want ook dit jaar gaan we er blijkbaar gewoon mee door, ook dit is een reden waarom (denk ik) menigeen niet of nauwelijks durft/wil een posting te plaatsen

ik denk dat wanneer je dit gaat aanpakken de kwaliteit van het board omhoog gaat.

kortom dit is mijn mening, voor de rest prima board en kom er graag maar post niet veel
MVG"BK" 8)
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

11-01-2005 19:47

Ja soms is het zo als iemand post dat hij het maar uit moet zoeken met de zoekfunctie maar we hebben idd alles al een x te woorden gehad maar moet je het dan maar zoeken met de zoekfunctie?

misschien dat mensen daarom zo weinig posten omdat ze maar zoeken met de functie ;)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

11-01-2005 22:53

Ik ben een tegenstander van het verwijderen van ingeschrevenen die nooit iets posten.
Wil je het wel doen had je het in eerste instantie bij een inschrijving moeten vermelden.
Dan had je nu een mooi elitair clubje gehad.
Mensen die met een fantasienaam inschrijven die moeten wel sneller van de lijst afgehaald worden.
Ik herinner mij een schoonmaakactie en het werk wat oa ik er van gehad heb.
Laat de lezers ook kunnen zoeken en leren daar is een goed board ook voor.

Voor zover mijn mening 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

11-01-2005 22:59

Waarom denk jullie dat ik altijd zoveel onzin post... :lol:
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

11-01-2005 23:01

zie bovenstaand voorbeeld :P
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

11-01-2005 23:11

Hoi Benny,
Even een reaktie .
Bijna iedere vereniging draait op het werk van enige vrijwilligers.In iedere klub of groep(ksn)zijn er altijd aktieve en inaktieve leden.Als je de inaktieve leden of lezers zou schrappen,blijven er vaak maar weinig mensen over.Hoeveel leden van de KSN. doen aktief mee?En hoeveel leden zijn "boekjeslid"?Zo zijn er ook dus mensen die graag lezen,maar mischien niet "kunnen posten""of alleen Member zijn om te lezen.Dank je dat er mannen zijn zoals jij en andere moderaters!!!
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

11-01-2005 23:37

Heren,

Het kan dan misschien inderdaad zo zijn, dat men gaat posten om het pos-
ten. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn....!
De regels die ik aangaf, zijn zomaar "basis voorbeelden" waarvan uit enk-
ele compromissen te maken zouden kunnen zijn.
Douwe, het is absoluut niet de bedoeling om er een elitair clubje van te
maken. Nicknames worden zowiezo zo spoedig mogelijk verwijderd.

Tot slot: Heren, ik zie alleen zo graag dat inactieve posters ook eens mee
deden, en zo een mening of idee konden/kunnen delen. Misschien is het
inderdaad zo, dat men "bang" is om te posten, om gezeik wat betreft hun
vraag te voorkomen. Bij de zoek functie kun je inderdaad HEEL VEEL vin-
den, maar misschien als dergelijke vragen zich herhalen, zou je misschien
de topic opstarter via pb of e-mail te woord kunnen staan...! Zodat de vra-
ger toch zijn antwoord krijgt, of plaats een link....

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

12-01-2005 10:48

Benny, daar maak ik mij helemaal geen zorgen om, ik ben vanaf de testperiode op dit board en weet heel goed hoe het ontstaan is en wat de bedoeling was/is.
Wat ik graag zou zien is dat de inactieve lezers die heel veel te vertellen hebben eens zouden komen of terug komen.
Maar het is gebleken dat die ook snel weer afhaken omdat de meesten hen niet kennen en al snel met commentaar beginnen omdat de denkbeelden van die heren nogal eens afwijken van de gevestigde mening.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

12-01-2005 11:14

Douwe,

Daar kan ik je persoonlijk "helaas" niet meer dan 100% gelijk in geven.
Ik denk dat het 1 en ander met respect tegenover elkaar te maken heeft,
ook al heeft een ander een andere mening over iets!

groetjes Benny
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

12-01-2005 11:33

Misschien kunnen we nog iets in overweging nemen.

Zou het kunnen, dat er mensen zijn, die niet het zelfvertrouwen hebben om te posten? Dit lijkt mij namelijk ook nog mogelijk. Niet iedereen vind, dat ie wat te zeggen heeft.

Voorts maakt het natuurlijk geen reet uit, of iemand meekijkt of post.

Tussen de toeschouwers zitten natuurlijk erg veel ondernemers, die liever niet bij naam en toenaam op dit forum verschijnen. Kan ik me ook wel voorstellen. het is voor deze groep mensen wel heel interessant, om even te kijken wat er zoal leeft in de Karperwereld.

Er komen steed nieuwe mensen bij en dat is natuurlijk leuk. Laten we vooral proberen ons niet te ergeren.

MVG Mitsz
Rudolf Grundmann
Berichten: 3
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: Woerden

12-01-2005 11:41

Allen,

Ik ben het met een groot aantal dingen eens met jullie.
Zelf kijk ik hier vaak rond maar heb weinig tijd om aandachtig dingen te volgen en post daarom nooit.
Ben nu sinds kort mijn baan kwijt en heb dus nu meer tijd om te reageren.

Ik ben niet "bang" om mijn mening te geven of om te posten maar vind het wel leuk om zo af en toe op het board te verblijven.
Aan nicknames heb ik wel een hekel, als je reageert doe dit dan onder je eigen naam en wees een echte vent (of dame).

Verder vind ik dat men elkaar best mag aanspreken over zinloze discussies. Ik heb ooit een oproepje gedaan over het vissen met rozijnen en kreeg een discussie over hazelnoten waar ik niet op zat te wachten.

Als men dus reageert of iets plaatst vind ik dat dit wel met het onderwerp te maken moet hebben. (Geintjes tussendoor mogen natuurlijk ook wel eens.) Het niveau van degene die reageert vind ik niet belangrijk.
Bedenk wel dat degene met een voor jou domme vraag en een laag nivea waarschijnlijk iets van je leert.

groet, Rudolf
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

12-01-2005 15:02

Misschien is het leuk om een poll te maken waarom en wanneer mensen wel of niet reageren? weet niet of dit haalbaar is maar misschien kun je hier weer bruikbare informatie uit halen

Mvg Ulco,
Reinder van Lune

12-01-2005 15:08

Als je gebruikers verwijderd die enige tijd niet meer actief zijn op het board, worden dan ook de oude postings verwijderd ??
Iets om over na te denken?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

12-01-2005 15:19

Zou in dit geval niks uitmaken ze hebben nog niks gepost 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Reinder van Lune

12-01-2005 15:21

Euh ja, maar als je nou wel het een en ander gepost hebt, en bent een half jaar niet actief . . en je wordt verwijderd, hoe zit het dan?
Volgens mij ben je dan de link tussen het geplaatste bericht/topic en gebruiker kwijt!
Of zie ik dat verkeerd ?
Kevin Heijman
Berichten: 14
Lid geworden op: 23-10-2003 02:00

12-01-2005 15:41

Ik ben zelf ook iemand die (bijna) niets post hier op het forum, log zelfs bijna nooit in. Heb me ook pas na iets van 1,5 jaar aangemeld, omdat er genoeg te lezen is op het forum. En als ik iets wil weten over een bepaald onderwerp, dan vind ik het 99 van de 100 keer wel via de zoek functie.

Maar als ik in de toekomst iets wil weten wat ik niet kan vinden via de zoek functie, dan zal ik het hier wel posten ipv. het zelf op te zoeken via internet :)
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

12-01-2005 16:12

Reinder,

Ik doel alleen op mensen, die b.v. binnen een half jaar geen enkele pos-
ting hebben gedaan; maar wel geregistreert zijn.

groetjes Benny
jeffrey hokke
Berichten: 75
Lid geworden op: 02-04-2002 02:00
Locatie: zoetermeer

12-01-2005 19:04

hallo

Ik ben ook zo iemand die niet heel veel post.
Maar ben wel dagelijks op het forum aanwezig.
Ik lees veel en leer ook best veel.
Meestal is het zo dat een goed lopend onderwerp snel achter elkaar wordt beantwoordt en dan is het best lastig is om zelf ook nog iets toe te voegen.
Want meestal is het onderwerp al voor een deel veranderd.
en een forum als dit is er toch ook voor om te leren of je nu post of niet.
ik zou meer op de mensen letten die zich langer dan een half jaar niet hebben ingelogt.
en die er lekker af te gooien.
die zullen het waarschijnlijk niet erg vinden.
ik zou het wel erg vinden om eraf gegooit te worden omdat ik een half jaartje geen bericht heb geplaatst.

vr gr jeffrey