Nieuwe site: "HSV Leeuwarden Online."

Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

31-01-2008 16:52

Sinds vandaag is de nieuwe site van de HSV Leeuwarden in de lucht.

http://www.hsv-leeuwarden.nl

Reacties graag naar webbeheer@hsv-leeuwarden.nl
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-02-2008 00:48

Vandaar de melding dat er een NIEUWE site van de HSV Leeuwarden in de lucht is.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

22-02-2008 16:14

Dries Jacké schreef:en wat is dit dan douwe?

http://www.hsvleeuwarden.nl/



Nou geef mij deze maar die andere is dikke prut! En ik ga het niet onderbouwen want dan ben ik wel een uur bezig, alles klopt niet, kleuren, lettertypes de opmaak enz...... ik heb het dan over deze link

http://www.hsv-leeuwarden.nl
K. van den Herik

22-02-2008 16:52

kan in elk geval geen gestolen plaatjes vinden. Zeker sommige wallpapers zijn van andere sites is pure diefstal. Lekker origineel ook.
--
Wel zie ik dat iemand veel tijd en moeite heeft gedaan om voor zijn vereniging iets te doen. Misschien niet top, maar in elk geval wordt er een poging gedaan.

De vraag was

Reacties graag naar webbeheer@hsv-leeuwarden.nl


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-02-2008 18:38

Ach ja soms denkt men een stok gevonden te hebben om te slaan vaak blijkt het een zielige vorm van afkatten te zijn.
Mij interesseert het verder niet er is tenminste weer een site die wel bijgehouden kan worden.
Ik zou niet weten welke wallpapers van andere sites komen.
Misschien is dat een mailtje waard om dat te tonen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

22-02-2008 22:03

Ziet er goed uit hoor!!.

Die oude site was een al een tijd levenloos. Ik heb hier wel wat aan.

vr gr peter
vr gr peter
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

22-02-2008 22:33

Ik geef alleen mijn mening, infomatief zal het wel ok zijn, maar ik vind de vormgeving gewoon niet mooi, ik ga niet iets de hemel inprijzen wat ik gewoon niet mooi vind, kijk die andere link dan, daar zit toch veel meer rust en eenheid in.

Zielige vorm van afkatten? Ach...... Je moet tegen kritiek kunnen. De inzet is er absoluut en er is veel moeite aan besteed dat zie ik ook, maar het is niet mijn ding. Ik vind het niks! Maar het gaat erom dat HSV Leeuwarden er blij mee is toch?

Ennuh is is niks strafbaars aan om wallpapers op je site te hebben ;) als je het maar goed doorlinkt naar de site waar het vandaan komt en niet zelf met de eer gaat strijken. Orgineel? nope maar ach als je er iemand mee blij kan maken is dat mooi ennuh BETER GOED GEJAT DAN SLECHT GEMAAKT!!

En ik denk als ik even in de broncode ga neuzen dat het vol staat met gejatte javascript of andere scripts ;) Dus wie is nou tegenwoordig orgineel.


Verders ga ik er maar niet meer op in, dit is een discussie waar je toch niet uitkomt
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-02-2008 23:02

Jij vind het niet mooi, moet jezelf weten zegt iets over smaak niet over het werk wat er in is gestopt.
Rust en eenheid?? de basis van iedere pagina is een template hoe bedoel je geen eenheid?
Ik ga verder maar niet op jou kritiek in lijkt mij beter de HSV Leeuwarden is er niet mee gediend.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

22-02-2008 23:15

http://www.hsv-leeuwarden.nl/

Ziet er erg goed uit Douwe.
Heb zelden een HSV site gezien waar zoveel Verenigings-info te vinden was.
Wet en regelgeving word ook belicht, daar kan dus geen duidelijkheid meer over bestaan in Leeuwarden.

Wat ik wel K*t vind..; Dat het struinpaadje achter het ottercentrum dicht is :cry:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

23-02-2008 00:33

Douwe,

Ten eerste is het niet mijn bedoeling om bewust de site van HSV af te kraken, laat ik dat even duidelijk stellen. Maar als ik de 2 sites naast elkaar plaats.

http://www.hsv-leeuwarden.nl en http://www.hsvleeuwarden.nl

Spreekt mij de laatste mij meer aan.

Het middenframe (zalmkleur) zou ik ook grijs of blauw maken. Er zijn nu wel acht kleuren gebruikt in de site die geen rust creeren. Ik denk als je de frames meer met elkaar afstemd dat je een veel overzichtelijker site hebt,
die ook rust uitstraald.

De buttons van het menu (Home. bestuur enz....) zou ik vervangen door het zelfde lettertype die je ook voor je gewone tekst gebruikt maar dan vet gedrukt. Teveel verschillende lettertypes komt rommelig over. Eveneens is er bij Links geen vetgedrukte lettertype gebruikt en bij laatste nieuws wel. waarom? Stem alles op elkaar af, zowel kleur als lettertypes zowel je pics die bewerkt zijn.

Als ik bij explorer naar beeld ga en dan naar tekengroote en ik kies voor extra groot dan wordt alles groter. Ga dit vast zetten. Je zal zien dat alles verspringt, ook je buttons. Test maar eens.

Nogmaals het is niet de bedoeling op een stok te pakken en te gaan meppen. Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt en je zal zien als je kleine dingetjes enigzins aanpast dat je een mooie gelikte site hebt waar mensen lang op blijven.

En die wallpapers die van Herik aanduide sloeg niet op jouw maar op mijn site. Ik heb ze eens jaren geleden opgespoord via google. Zolang je plaatjes niet misbruikt of er toestemming voor vraagt is er niks aan de hand ;)

En mijn eerdere reactie was misschien wat bot, maar niet zo bedoeld.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-02-2008 09:12

Dries ik dacht toch echt met iemand te spreken die weet waar hij over praat.
Nu ben ik toch teleurgesteld en jou kritiek is gestoeld op smaak.

Waarom?? omdat deze site geen gebruik maakt van frames.En ook niet van wallpapers of andere gestolen dingen.
Iedere pagina heeft als basis een template ALLEEN de tekst in het midden is anders dat is logisch 40 pagina,s met dezelfde tekst is saai volgens mij.

Logisch dat bij groot en nog groter de buttons verspringen het gehele template is namelijk zo gemaakt dat hij zich aanpast aan het scherm.
Tekst vergroten tot hij er uit loopt of niet meer in de buttonruimte past is ook logisch.
Tot op een laptop is hij in het geheel te zien. beter is het om het op een breedbeeldscherm te bekijken en met Firefox.
Mijn scherm is gekalibreerd misschien is dat ook een verschil bij het zien van kleuren.

Ik neem de kritiek wel mee de kijker is per slot van rekening de baas is het niet.

Oja nog een vraagje welke pics zijn bewerkt volgens jou??
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Chris Noorlander_
Berichten: 148
Lid geworden op: 16-05-2007 22:36
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

23-02-2008 09:55

Hoi Douwe,

Ik denk dat de 'rust en eenheid' waar Dries het over heeft best wel gemakkelijk is te maken, als je tenminste zijn (en mijn) tips aanneemt en niet ziet als kritiek, de layout op zich is prima en met wat kleine veranderingen gebeuren er grote dingen:

-De menubalken links en rechts zou ik blauw maken, misschien wat donkerer als de header.
-Overal hetzelfde lettertype gaan gebruiken.
-De links in de uitklapmenutjes én de drie links in de linkbalk allemaal wit maken i.p.v. groen.
-De oranje 'omlijsting' wit maken.
-In zijn totaliteit minder verschillende kleuren gebruiken en meer dezelfde kleuren terug laten komen op verschillende plekken.

Nog wat technische muggenzifterij:
-De fotoalbums passen niet tussen de menubalken, maar komen beneden terecht.
-Het gastenboek zou mooi zijn wanneer deze niet in een nieuw venster word geopend maar gewoon binnen dezelfde website blijft. Misschien een php gastenboek ergens downloaden (heb zelf ook nog wel iets liggen als je interesse hebt) of, als je deze wil blijven gebruiken proberen tussen <IFRAME> tags zetten, binnen je eigen template.

Wat de inhoud betreft: Erg compleet, je ziet maar weinig hengelsportverenigingen met een website waar zo'n beetje al het belangrijke op staat.

m.v.g. Chris
Een gewaarschuwd schizofreen telt voor vier!
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

23-02-2008 10:07

Ik sluit mij volledig bij Chris aan. Douwe ik ben geen webdesigner maar een grafisch vormgever, daar heb ik mijn diploma voor. Het zijn goeie tips, wat jij ermee doet moet jezelf weten.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-02-2008 10:25

Chris PB en heren bedankt voor deze feedback het wordt nu in andere termen neergezet.

Dries blijft de vraag welke pics zijn volgens jou bewerkt?
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

23-02-2008 12:56

ik bedoel pics in het algemeen, als je plaatjes photoshopt of gaat gaat bewerkendat is bij jouw niet het geval.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-02-2008 14:37

Dries er is wel eentje die ik bewerkt heb, de jeugdfoto op pagina "commissies" daar heb ik iets ruis uit gehaald en verscherpt.
Andere toegezonden foto's kan ik niet over oordelen dat weet ik niet.
Ik dacht eventjes dat je op de foto,s in de pagina "sfeer" doelde maar die zijn echt zo uit de camera gekomen zonder enige bewerking.
Het is ook een geweldige lens die gebruikt is ik weet nog steeds niet hoe ik die maximaal kan benutten.
Maar al lerende kom ik daar ook wel weer uit.

Wel bedankt dat je de toon in ieder geval terug hebt gebracht naar een normale wisseling van smaken en adviezen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

23-02-2008 15:44

Mijn eerste reactie had ook wel wat subtieler gemogen ;)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-02-2008 16:09

Zo eerst het lettertype maar, misschien dat het nu wat rustiger oogt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

23-02-2008 18:02

kiek eens even aan, menu ookal zie ik, let op dit gaat super strak worden ;)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

24-02-2008 11:01

Nou menu ook al, is het meest simpele, je wijzigt iets in het template en alle pagina,s krijgen die wijziging.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

24-02-2008 15:20

Fotoboeken staan nu ook in IE goed.
Stomme browser. :D :D :D :D
Gastenboek nu ook in de standaardpagina.

Heren bedankt voor de feedback tot nu toe.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

25-02-2008 18:21

douwe, de groene letters op deze link >>> http://www.hsv-leeuwarden.nl/_administr ... eving.html

Zijn heel erg onduidelijk :wink:
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-02-2008 23:35

Oke zal veranderd worden.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

27-02-2008 07:11

janieck spithoff schreef:douwe, de groene letters op deze link >>> http://www.hsv-leeuwarden.nl/_administr ... eving.html

Zijn heel erg onduidelijk :wink:


Die zijn voor mij juist erg duidelijk, maar goed.... er is al een discussie (geweest) op dit forum over groene letters 8)
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl