Vernieuwde website....

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

30-12-2002 18:22

Karpervrienden,

Eindelijk is het zo ver!!

De compleet vernieuwde website van http://www.karpervissersonline.nl is actief!
Een nieuw jaar en een nieuwe frisse look voor een inmiddels vertrouwde website.

Nieuwschierig geworden?? Neem dan snel een kijkje op de website.

Groeten Pascal en Feddrik
http://www.karpervissersonline.nl
Glenn Van Cauter
Berichten: 96
Lid geworden op: 14-12-2002 01:00
Locatie: Aalst
Contacteer:

30-12-2002 18:28

Deze layout is wel beter dan de vorige vindt ik. Alleen dat preloadertje met dat blauw balkje is wat dom. Je moet zelf klikken als het volledig blauw is :s je zou dit beter automatisch laten gebeuren of het gewoon weg doen het is gewoon html dus niet zo zwaar om te laden.

Mvg Glenn
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

30-12-2002 19:33

Glenn,
Bedankt voor je reactie.
Voor die preloader hebben we bewust gekozen. Voor mensen die geen snelle internetverbinding hebben is dit namelijk een prettige oplossing. De afbeeldingen van de hoofdpagina worden dan alvast geladen zodat ze in 1 keer een geladen hoofdframe voorgeschoteld krijgen.

Wanneer je de bezoekers automatisch laat door verwijzen naar het hoofdframe, zien met name mensen met een snelle verbinding niks van dat eerste scherm en vragen zich af wat dat was.

Het is een keuze geweest. En zoals dat altijd gaat heb je voor en tegenstanders.

Meerdere reacties zijn welkom..!

Groeten Pascal
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

30-12-2002 20:20

kzag dit o.a. staan: om bij een stiff rig rechte haken te gebruiken (doen wij overigens altijd). Op de foto zie ik echter een kromme haak ;o) Wat een zeur he?

ziet er met eerste indruk goed uit, met het voorzien van info als voornaamste eye-catcher. Echter een vraagje: de pentekening als achtergrond van de foto's pagina. deze lijkt wel erg veel op de cover-plaat van het grote karperboek van Groothuis, edus een tekening van Rob Schneider. Is dit zo, dan is enig bronvermelding wel op zijn plaats, hoewel ik niet eens denk dat Rob het uberhaubt zal waarderen. Is de tekening geinspireerd door de plaat, dan lijkt me een bronvermelding evengoed op zijn plaats. Dat is het werk van Rob wel waard denk ik. Kan ook zijn dat ik er helemaal naast zit, en de overeenkomst gebasseerd is op toeval, vergeet dan maar wat ik gezegd heb dan.

overall een goed ogende site, een bookmark waard zegmar ;o)

groeten Ed

ps: Zelf heb ik tijdens websitebouwen vaak geconstateerd dat ongeveer 80 procent van de bezoekers een monitorinstelling van 800x600 hebben. Ik moest nogal wat scrollen, maar dit komt ook doordat je met een scrollvenster in een venster met scrollbars werkt.
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

31-12-2002 10:29

Edwin,

Idd. een knullig foutje die zal worden bijgewerkt.

Wat betreft die tekening(en), dat klopt helemaal. Meerdere pentekeningen op de site komen uit het grote karperboek. Vreemd is wel, dat men er nu opeens over begint terwijl ze er al meer dan een jaar de website sieren.
We zullen eens kijken naar een eervolle vermelding voor Rob Schneider.

800x600 is tegenwoordig geen standaard meer, en een merendeel van onze bezoekers gebruikt een hogere resolutie.

Gelukkig was de rest voldoende om als bookmark bijgeplaatst te worden..thanx!

Groeten Pascal
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

31-12-2002 12:15

Pascal,

idd een leuke site met een mooie layout.
Leuk gespeeld met de frames hier ook weer.
leuke verhalen, aardig wat informatie, en weinig verwarring op de site.

En wat je zegt over de standaard resolutie ben ik het wel met je eens,
Ik denk dat de meeste mensen wel rond/boven de 1024x768 zitten.
Rekening houden met de resolutie is altijd irritant met een site maken, want als je die site dan gaat maken moet je van resolutie gaan veranderen, ben je klaar kan je weer terug naar je eigen resolutie.
En een site maken gaat meestal in etapes, dus het veranderen komt enkele keren per dag voor.
Mischien heb ik het mis voor de rest van de sitebouwers, maar ik vond 't nogal een klote werk.
Plaats reactie