Weer 120 karpers vanuit Frankrijk in Engeland onderschept

Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-03-2010 01:31

Zie hiervoor http://www.karperstudiegroep.nl bij Nieuwsfliten en daar bij Engelse douane. Totaal 120 stuks tussen de 25 en 50 LB met een door de Engelsen geschatte waarde van 250.000 Pond...
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

12-03-2010 02:09

Aart Lokhorst schreef:Zie hiervoor http://www.karperstudiegroep.nl bij Nieuwsfliten en daar bij Engelse douane. Totaal 120 stuks tussen de 25 en 50 LB met een door de Engelsen geschatte waarde van 250.000 Pond...


Dat de verantwoordelijken mogen rotten in de hel !
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
K. van den Herik

12-03-2010 07:10

De verantwoordelijken zijn we allemaal samen.

Gekke is dat op volstrekt legale wijze vissen tot 17 a 18 kilo te koop zijn, ook in Engeland zelf.

Weet Dennis de Wilde meer van, maar ik schat dat zelfs op het Horton complex nog steeds karper wordt gekweekt en dat daar ook grotere vissen worden gekweekt, tot 10 kilo oid.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

12-03-2010 07:53

beslag genomen en vernietigd Dover
Door Angling Times
Algemeen Nieuws
10 maart 2010 12:00
De grootste ooit illegale overbrenging van gesmokkelde karper ter waarde van maar liefst 250.000 pond in beslag is genomen in Dover door de Britse autoriteiten.
In de vroege uren van vrijdag 26 februari, een Volvo FH12 vrachtwagen werd doorzocht door Border Agency officieren en 120 karpers met een gewicht van 25 pond en 50 pond werden ontdekt in vier zuurstof gevoede containers.
Alle Franse karpers werden confisqueren en vernietigd door de inspecteurs van het Centrum voor Milieu, Visserij en Auqaculture Wetenschap (CEFAS) vanwege het risico dat zij de ziekte veroorzaakt.
De vrachtwagenchauffeur, een 49-jarige man uit West Sussex, is gemeld in afwachting van mogelijke vervolging terwijl Vis CEFAS 'Health Inspectiedienst (FHI haar onderzoek voort.
"Dit is de eerste belangrijke resulteren in een versterking van de strijd tegen de illegale invoer. Ik heb nog niet genageld het brein achter deze smokkelaars, maar ik ben gelukkig in de wetenschap dat zij nu heb een machtig groot gat in hun zak, 'zei de FHI nieuwe handhaving advertentie onderzoeken officier, Stuart Katon.
Nieuws van de buste een ontmoeting met universele goedkeuring, met bekende leverancier van volwassen op karper, de vis boer Mark Simmonds, waardoor de lof.
"Felicitaties aan CEFAS, die werkelijk over de zaak als het gaat om ruiming dodelijke visziekten het bereiken van dit land. Ze zijn er zeker van te zijn het net op de anderen die verantwoordelijk sluiten ", zegt Mark.
Importeren van levende vis zonder een health check is big business voor gewetenloze criminelen, waarvan de beweging van 'vreemde dodgy karper en meerval vormen een enorme kans voor de visserij, en niet te vergeten de binnenlandse viskwekers en leveranciers.
'Iemand, ergens heeft opgemaakt serieus geld om deze vis te brengen in het land ", aldus Mike Heylin, secretaris van de Vis Welzijn Groep en voorzitter van de Vissen Trust.
"De vrachtwagenchauffeur is normaal gesproken gewoon een Gopher. CEFAS is op zoek te sluiten het net rond 'Mr Big' die denkt dat hij kan spelen met de gezondheid van onze visserij gewoon zo dat hij geld kan maken. Hopelijk zal deze hit hebben hem denken weer. Greedy mensen zijn altijd op zoek naar een snel geld te verdienen ten koste van andere mensen, "voegt hij toe.
Terwijl een kleine slag is gewonnen, zal overwinning in de grotere campagne tegen smokkel slechts worden besloten door inlichtingendiensten geleide operaties worden uitgevoerd door opgeleide professionals zoals de voormalige CID CEFAS 'meneer-draaien-enforcement officer.
"Naast de nauwere samenwerking met andere instanties om de georganiseerde smokkel doelgroepen, zijn we ook de intensivering van onze 'verzamelen intel' om de strijd tegen de illegale invoer ondersteunen", aldus Stuart.
"Daartoe hebben we nauw samengewerkt met het Engels Carp Heritage Organisation en de Vissen Trust op een Crimestoppers initiatief die binnenkort zal worden gelanceerd. Dat zal contanten beloningen die worden aangeboden om anonieme vissers bereid om informatie over illegale smokkel te bieden en de mensen achter hen. De daaruit voortvloeiende inlichtingen zal mijn team te sluiten in op de leiders en hen achter de tralies ", voegde hij eraan toe.
Lange tijd ECHO campagnevoerder Ruth Lockwood, die is essentieel voor het verhogen van contant geld aan het opzetten van de Crimestoppers regeling, is ervan overtuigd dat de betrokken carpers strijd CEFAS 'zal ondersteuning van de smokkelaars te verslaan.
"Dit was een hele grote zending van de karper. In 2000 pond op 4,000 pond per stuk, moeten deze 120 vis is bestemd voor een aantal verschillende visserij ", zegt Ruth.
"We moeten het verzamelen van de nodige 'intel' te nemen van de belangrijkste spelers. Hengelaars zal van essentieel belang dat, zoals sommigen van hen moet weten wat er gaande is. Vergeet niet, de echte slachtoffers van deze illegale handel zijn de visserij weggevaagd door ziekten en de 120 specimen Franse karper die hebben moeten ¬ vanwege de hebzucht van een handvol onverschillig criminelen worden gedood ", voegde ze eraan toe.


Probleem zit hem hoofdzakelijk dat we in Europa geen een lijn trekken. Nu Engeland buiten de boot valt wat het invoeren van karper betreft blijken er altijd (heren) te zijn die er geld in zien. Wat het doden aangaat weet niet hoe men dat gedaan heeft op zichzelf is het niets bijzonders. Dagelijks komen er op deze wijze miljoenen vissen aan hun einde. Een gedeelte ervan wordt opgegeten en een ander deel is voer voor de meeuwen die achter de vissersboten op zee aan vliegen.

Groet,
Peter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-03-2010 10:09

Via een vertaalsite krijg je bovenstaand wel een tekst in heel krom Nederlands. Dit is trouwens lang niet de grootste illegale import van karper die onderschept is. Een aantal jaren geleden werden maar liefst 273 karpers onderschept en dat is niet de enige onderschepping geweest.
Als de dag van gisteren staat me nog bij dat we, als KSN, alle kentekens van alle Nederlandse, Belgische en Franse (met behulp van Philippe Lagabbe / Camou) vrachtwagens van viskwekers en vishandelaren met daarop viscontainers aan de Cefas hebben doorgegeven en we (ook Marco Kraal trouwens) in die tijd veelvuldig contact met de Cefas hierover hadden.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-03-2010 10:19

Nog een korte laatste reactie. Klaas, ik vind persoonlijk niet dat we allemaal verantwoordelijk zijn. Voor alle duidelijkheid, op zich heb ik niks tegen betaalwateren (commerciële wateren) mits daar een verantwoord karperbeheer plaatsvindt. Maar het is absoluut een feit dat dit soort gesleep met aantallen grotere en grote karpers pas plaatsvindt sinds het aantal karpervissers overal enorm is toegenomen en betaalwateren op grote schaal in opkomst kwamen.
Gebruikersavatar
dick spijker
Berichten: 377
Lid geworden op: 24-05-2004 21:05

12-03-2010 11:11

Komen ze uit een kwekerij heb ik er op zich geen problemen mee, openbaar water is een ander verhaal.
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

12-03-2010 12:18

kettingreactie van betaalwater,
vraag me af hoelang het nog duurt voordat iedereen dat door heeft. :roll:
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

12-03-2010 12:42

Iedereen die graag koketteert met zijn vangsten is hiervoor mede verantwoordelijk. Dus niet alles afschuiven op de betaalwateren, die zijn ook maar een symptoom van "ons" wereldje.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

12-03-2010 13:15

Op deze schaal is gewoon niet normaal meer dit is gewoon zinloos.
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

12-03-2010 13:18

dat mensen graag met hun vangsten pronken, heeft hier naar mijn mening weinig mee te maken.
zonder betaalwaters had ''ons'' wereldje en de vraag naar grote legale en illigale vissen niet zo explosief gegroeid.

dus a.u.b verklaar je nader...
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

12-03-2010 13:30

Ook ik denk dat betaal water hier een groot aandeel in heeft.
En is dit ook altijd de redenen geweest waardoor ik niet naar betaalwater ben geweest.
Want als je naar frankerijk ben geweest dan moet je wel al een 40 hebben gevangen altans zo komt het bij mij over.
Dus de vraag naar grote gestolen/gekweekten karpers (nobody care) is daardoor heel erg toegenomen.
Blijf er wel bij dat iedereen zelf moet doen wat die gene wil, als je er maar plezier in hebt.
Het is een ieder ze eigen keus, Ook daar zwemmen prachtige karpers rond en denk dat dat de redenen is waarom er toch zo veel mensen naartoe gaan.
Groeten
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-03-2010 13:38

Jeroen, m.i. is het zinloos om hier de zoveelste hetze tegen betaalwateren te voeren. Betaalwateren zijn een gegeven wat niet meer weg te denken valt uit het karpervisserswereldje, ongeacht of iemand dit nu leuk vindt of dit verafschuwt. Heel grofweg zijn er ca. 50% voorstanders en 50% tegenstanders en elkaar verketteren dient geen enkel positief doel.
Naar mijn persoonlijke mening dienen we met elkaar te streven naar een goed Karperbeheer /waterbeheer per water en dat geldt ook voor een groot aantal openbare watertjes, o.a. de karpersterftes van deze winter geven aan dat er nogal wat mis is op dit punt...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

12-03-2010 14:12

Dacht dat het hier niet gaat om BTW wateren in Frankrijk maar om syndicaat water(en) in Engeland waar de karper aangeleverd zou worden. Het risico wat men loopt op massale sterfte onder het oude bestand is levens groot aanwezig. In het verleden is dit regelmatig voorgekomen ook in Engeland of dit na clandestiene uitzettingen gedaan is?? Daar zou de als er behoefte aan is de discussie over moeten gaan volgens mij.

Of ik hier medeschuldig aan ben verneem ik graag zou niet weten in welk opzicht.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

12-03-2010 14:15

Aart,

een hetze tegen betaalwater wil ik ook niet beginnen...ik weet net als jij dat dat een zinloos gebeuren is.
maar je kan mij niet vertellen dat dit een actie was om een gezond en goed bestand te krijgen op een water.
ten eerste hadden ze het dan allemaal een stuk beter geregeld qua duane en gezondheid en bewegingsruimte van de vissen.
ten tweede hadden ze dan geen vissen genomen van 25 lbs tot 50 lbs....en gezond bestand kan je namelijk ook creeeren met vissen van tussen de 5 en 15 pond.(maar daar wil niemand een paar honderd per week voor neertellen)
en ten derde hadden ze ze niet hoeven smokkelen....met ditmaal als eindresultaat de dood van 120 schitterende vissen.

ik ben het helemaal met je eens dat we moeten streven naar een gezond karper/water bestand
maar iemand die een gezond bestand wil hebben van en of water en of karper, zal het een worst wezen of de vissen schommelen tussen de 5 en de 15 pond of 25 tot 50 pond.
iemand die enkel dikke vissen op zijn putje wil omdat het anders niet intressant is voor zijn klanten is naar mijn idee niet echt bezig met de kwaliteit/gezondheid van zijn vissen maar meer met de hoeveelheid geld die hij erop kan verdienen.

correct me if i'm wrong.

mvg jeroen
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

12-03-2010 14:30

Jeroen van Groen schreef:dus a.u.b verklaar je nader...


't is net als met auto's... als de buurman een grotere nieuwe auto heeft gekocht dan wil jij er ook één(ik bedoel natuurlijk niet jou persoonlijk). En dan neem je(dus niet jij persoonlijk) maar een leninkje ofzo om dat te betalen....

Een groot deel van de mensen die lopen te pronken met hun vissen ontlenen er een bepaalde status aan(zie mij eens een goede visser zijn), waarom zou je anders pronken met je vangsten. Grote vissen werken statusverhogend, net als grote auto's en andere zaken.
En mannen zijn nu eenmaal erg statusgevoelig(is iets biologisch), gevolg: andere mannen willen ook op de foto met zo'n grote vis(lees: willen ook zo'n status). En d'r zijn een paar manier waarop ze dat kunnen regelen.
-Veel tijd, geld en energy stoppen in en vangen van zo'n beessie
-Op de foto met andermans vis.
-Slepen met een grote vis naar hun thuis water
-Op naar een betaalwater met gestolen-grote-vis garantie
-...

Opties 2, 3 en 4 zijn gewoon zieke uitwassen van "ons" wereldje, symptomen van luiheid(wel de status willen hebben, maar niet het werk willen doen).

Dit hierboven is natuurlijk een kort-door-de-bocht samenvatting van mijn opvatting. Er zijn veel uitzonderingen en nuances te bedenken. Voel je dan ook vooral niet aangesproken als je denkt dat dit niet over jou gaat :)
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

13-03-2010 00:49

dank voor je uitleg harold,

ik voel mij gelukkig in de verste verte niet aangesproken en ook absoluut niet medeverantwoordelijk voor de dood van deze vissen.
neemt niet weg dat ik het verschrikkelijk vindt.

ikzelf heb wel een oplossing voor dit hele gebeuren, maar zoals Aart dit al aangaf zal 50% hier niet aan meewerken.
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

13-03-2010 16:32

sander kunst schreef:Ook ik denk dat betaal water hier een groot aandeel in heeft.


Haha waarom nou altijd betaalwater? Er zijn ook heel veel verenigingswateren die in deze praktijken doen!

Zelfs open(gesloten)wateren gebeuren deze dingen hoor. Punt is gewoon tis KUT!

Maar K. van den Herik,wat 'De verantwoordelijken zijn we allemaal samen' dat is te makkelijk gezegd zegmaar!!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

13-03-2010 19:11

leen goudappel schreef:Haha waarom nou altijd betaalwater? Er zijn ook heel veel verenigingswateren die in deze praktijken doen!

Zelfs open(gesloten)wateren gebeuren deze dingen hoor. Punt is gewoon tis KUT!

Maar K. van den Herik,wat 'De verantwoordelijken zijn we allemaal samen' dat is te makkelijk gezegd zegmaar!!


Leen, welke praktijken en graag onderbouwen aan de hand van praktijk voorbeelden.

Na 50 jaar karpervissen er achterkomen dat ik mede verantwoordelijk ben voor bepaalde praktijken in het buitenland??????
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

13-03-2010 19:55

pj otte schreef:
Leen, welke praktijken en graag onderbouwen aan de hand van praktijk voorbeelden.

Na 50 jaar karpervissen er achterkomen dat ik mede verantwoordelijk ben voor bepaalde praktijken in het buitenland??????


Bewijs het eens bij betaalwateren dan op dit moment??? Kom je ook maar weinig te weten. Jah zo zeggen kan ik het ook wel,wel makkelijk om iedere keer betaalwateren hiervan de schuld te geven.

Franse doen het zelf ook het grootste gedeelte van de verkoop,ook vanuit openbare wateren halen en ovrestorten in andere wateren alleen maar om viswedstrijden te doen slagen. Hoef ik niet met voorbeelden en onderbouwing te komen,want het is nu eenmaal zo....

K die zegt dat we mede verandwoordelijk zijn? Waarom????? Wel makkelijk gezegt he!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
ralf van den boom
Berichten: 18
Lid geworden op: 06-08-2008 15:48

13-03-2010 20:53

allemaal verantwoordelijk is inderdaad te gemakkelijk!
niet alleen horton heeft eigen broed maar ook het richworth linear fisheries en andere hebben eigen broed wateren.
ik denk dat je in de hoek van syndicaat wateren moet kijken waar publicatie van artikelen verboden is voor leden.
erg zonde van die vissen!!
teun dekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 14-06-2007 21:07
Locatie: swifterbant

13-03-2010 21:43

heb alle berichten zitten lezen maar staat er ook ergens dat ze voor betaalwateren bestemd zijn vis sinds een jaar of 5 ook op betaalwaters moet er meer moeite voor doen om niet op mijn vingers te worden getikt doet ieder van ons klinik op de wond als hij een karper heeft gevangen als hij op open water een karper vangt als wij een karper tegen schemer vangen doen wij hem dan in de bewaar zak of nemen wij foto,s of laten wij hem de volgende dag weer ZWEMMEN en nemen dan fotos kopen wij ook geen karper voor onze eigen viswaters als ze 10 pond zijn dan is er niemand die er wat vAN ZEGT kopen wij geen spiegel project karpers om het projekt te steunen als deze karpers over 15 jaar 20 pond zijn deden wij er dan aan mee?????? vangen wij een karper 30 pond wie van ons denkt dan wil nu graag een karper vangen van 29 pond of willen wij graag een karper vangen van meer ???? waarom hebben we niet een grote vereniging waarvoor wij een bedrag betalen en mogen dan overal vissen??? commercie ????? hoeveel vis word er vervoert in nederland die gevangen is met een zegen bij met name genemuiden///// anders zou deze vis op de vis afslag belanden heb hier nog nooit iemand over gehoord vis woord dus gewoon verhandeld als wij naar franfrijk gaan gaan we niet naar een water waar de zwaarste vis 25 pond is maar wel als het gewicht een stuk hoger is nederland begint nu ook met betaalwaters ze waren er al wel maar deze kosten 5 tot 10 euro om te mogen vissen nu gaan we rond de 250 tot 300 euro betalen voor een water met vissen tot 40 pond was de zwaarste 20 pond zouden we er het er dan ook voor over hebben?????? en waar komen deze vissen dan vandaan heb hier nog niks over gehoord conclusie ben het niet eens met wat er gebeurt maar we doen er allemaal op de een of andere manier vrolijk aan mee dus kraak niet altijd de betaalwaters af ps heb trouwens meer ruimte op een betaalwater dan op menig gewoon water probeer het eens
ralf van den boom
Berichten: 18
Lid geworden op: 06-08-2008 15:48

14-03-2010 14:07

teun, waarom zou ik op betaalwater moeten vissen?
je betaalt er meer dan een openbare vergunning in frankrijk en er zijn genoeg putten in frankrijk en vergeet de rivieren niet waar ik meer ruimte heb dan jouw hele betaalwater. dus waarom?
het is gewoon een feit dat deze vissen, waar het om gaat en niet de discussie of betaalwater goed of slecht is, dood zijn omdat een of ander zijn prive vijver wil aanvullen.
ik ben niet voor betaalwater maar als jij er fijn vist ga je gang.
K. van den Herik

15-03-2010 07:27

Aart,

Niet allemaal, maar komt wel dicht in de buurt, lees het gewijs hier boven maar.

hullie, hullie, hullie.

Ouwe koeien, maar wat is het verschil tussen een aquarium in Zwolle en een put in Engeland? De veerpont? In het eerste geval staan er 100 te juichen.

De maatschappij zijn we toch echt zelf. En dan hoop ik nog maar dat die vissen niet gejat zijn.


MVG

klaas
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

15-03-2010 08:56

Lastig als men hoofdlijnen en bijzaken op een hoop gooit.

Wetgeving in Engeland verbied het om levende haven als karpers op deze wijze in te voeren. Dat men deze op een zelfde wijze aan hun eind laat komen zoals dagelijks miljoenen vissen aan hun eind laat komen is op zich niets bijzonders ook al het onze hobbyvriend. Wat is mijn en jouw invloed op deze wetgeving waar je het al of niet terecht niet mee eens ben? De maatschappij de schuld te geven van zaken waar criminelen zich mee bezig houden?

Door er niet op tegen te zijn dat men grote karper in een aquarium stopt ter willen van een stukje reclame voor een beurs met bovenstaande te vergelijken is de zaak op zijn kop te zetten. Hadden degene die de beurs in Assen bezocht hebben hier met zijn alle tegen moeten protesteren om zich vrij te pleiten van je aantijgingen?

Moet ik en jij je ouders soms ook verwijten dat Hitler de tweede wereld is begonnen om dat zij in die jaren een onderdeel van de toenmalige maatschappij waren?

Deze vorm van populisme waarbij je zaken signaleert die het bij een aantal onder ons goed doen zonder een juiste voorstelling van zaken te geven. Is voedsel voor personen die er belang bij hebben onze maatschappij die het al moeilijk genoeg heeft verder te ontwrichten. Kan me niet voorstellen je kennende dat je dit voor ogen staat.

Roept u maar,
Peter