karper vissen in de buurt van bergen hohne (duitsland)

Plaats reactie
red de laat
Berichten: 126
Lid geworden op: 15-07-2008 14:41
Locatie: moergestel

06-10-2009 17:05

heey

aangezien ik binnenkort op oefening ga naar duitsland voor 2 weken en tussendoor weekeind verlof heb zat ik te denken om daar een weekeind te gaan vissen met een collega van me
heeft iemand enig idee of daar in de buurt een meer of rivier/kanaal is waar je kunt en mag vissen (het liefst ook s'nachts)

mvg roel
als groen staat voor onervaren.... en links voor onhandig.... waar staat groenlinks dan voor ?
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

24-10-2009 09:03

Toen ik nog beroepsmilitair was kwam ik vaak in Hohne met schietseries. Achter de scheibenhof ligt een plasje van enkele hectares groot waar heel goed met de korst te vissen was. Veel spiegeltjes, geen uitschieters, tot even in de twintig pond. Wél prima fun daar.
Ook eens met boilies geprobeerd. Werkt ook wel maar juist onder de overhangende taken verschillende stekjes afvissen en rond blijven lopen werkt daar het best.
Veel keuzes dus. Korst, pennetje of boilies. Het werkt(e) er echt allemaal.

Weet niet of het watertje nog bestaat en of er nog gevist kan worden. Vis zou best goed gegroeid kunnen zijn want ik praat inmiddels over 15 jaar geleden.

Succes en laat eens wat horen via PB als je geweest bent.
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Gebruikersavatar
rolf bakhuis
Berichten: 28
Lid geworden op: 23-08-2005 09:08
Locatie: Elst

25-10-2009 13:30

Ook voor mij is het al een jaar of twee geleden dat ik er ben geweest, heb echter van een collega gehoord dat je bij het "heimbetrieb" een vergunning kunt krijgen, ook voor het nachtvissen. Het water ilgt tussen baan OM 100 en volgens mij OM 103. Het meer is realtief diep maar er zit zeer zeker karper. Het kamp waar het "heimbetrieb" zit ben ik even kwijt maar het is het eerste kamp wat je tegen komt als je de panzerringbahnstrasse op komt bij de grote krijsing.
Hopenlijk heb je hier wat aan.

Gr Rolf
Plaats reactie