kan je in zwitserland ook op karper vissen?

Plaats reactie
egbert van den broek
Berichten: 1
Lid geworden op: 08-05-2008 17:55
Locatie: ede

11-07-2008 12:57

hallo
ik ga binnekort op vakantie naar zwitserland
en ik was benieuwd of je in zwisterland ook kan karper vissen?
ik heb al wel gelezen dat je op meerval kan vissen en ook op snoek forel en zo
dus mijn vraag is kan je in zwitserland ook karper vissen ?

gr Egbert
janwillem hilverts

11-07-2008 13:16

Even rechtsboven de zoekfunctie gebruiken!

Eerst kijken, dan vragen :lol:

Daarnaast als je verder kijkt, zie je een kopje met

Vissen.......
In NL
In BE
In FR

EN vissen ELDERS... Hier staat ook meer info
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

11-07-2008 13:34

In Lac Lemain (meer van Genève) zit wel karper, alleen is het niet zo makkelijk om ze te vangen. Verder zo geen idee.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

11-07-2008 20:56

Verplaatst naar Vissen Elders
Boudewijn Margadant
Berichten: 131
Lid geworden op: 19-06-2008 09:47
Contacteer:

13-07-2008 09:50

In de grote meren zit in ieder geval karper. Heb daar diverse vissers en beroepsvissers gesproken (vissen op meer van Geneve) en die vangen een hele enkele keer een karper. Voor zover zij wisten was 18 kilo het grootste wat bekend is. (vangst heeft in een plaatselijk krantje gestaan) Heb er zelf wel eens een keer een paar zien zwemmen voor de kant bij Lausanne. Brasem ook. Verder zelf alleen maar op baars en meerforel gevist. Maar als ze in Italie, Frankrijk en Oostenrijk in (berg)meren worden gevangen, waarom dan niet in Zwitserland. Overigens: koop een vergunning en laat geen troep achter! Niet meer dan normaal, maar als je daar al een papiertje op de grond laat vallen en een agent ziet het gebeuren of iemand geeft je aan (ja, dat gebeurt ook daar) dan heb je 60 Francs aan je broek (was een paar jaar geleden zo). En vergeet mooie eilandjes e.d. Verboden gebied (bij Meer van Geneve, andere meren weet ik niet of je overal mag vissen) Waarom niet gewoon hengelsportzaak binnenstappen. Kunnen je alles vertellen en rond elk meer zijn er genoeg.
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

14-07-2008 16:11

Ik weet niet meer exact om welke hoogte het ging, maar ik weet wel dat er een "grens"s schijnt te zijn qua hoogte van een gebergte of er dan wel of geen karper in zou zitten.......Ik heb het van Italianen die ik sprak op Endine

Dacht zelf dat het bij 1300 - 1600 mtr onmogelijk begon te worden, maar nogmaals kan er naast zitten. In een beetje atlas staat de hoogte van een gebied wel in meters aangegeven.

Hoe hoger je komt des te kouder wordt het over het algemeen en dat komt de watertemperatuur niet ten goede....dus ook de voortplantingskansen van een karper niet......t klinkt allemaal zo logisch he ;)
Tim van den Broek
Berichten: 2
Lid geworden op: 21-07-2008 17:08

21-07-2008 17:24

hee

misschien is deze reactie net te laat voor jou, maar ik heb een aantal jaar in geneve gewoont, ik viste toen nog niet op karper. Heb er in die jaren veel karper zien zwemmen, ik wil er binnen enkele jaren ook heen om er eens te vissen. ik weet dat er iig wel veel karper zit op bepaalde stukken. Waar ik woonde was het Puntje van het meer van geneve, helemaal aan het ZW van het meer, de dorpjes die daar liggen heten colaix en bienvennue. Daar in de buurt zit zeker karper in het meer.

Mvg Bas
Plaats reactie