lipno meer in Tjechie

Plaats reactie
Patrick Valk
Berichten: 3
Lid geworden op: 11-02-2008 23:16
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

17-02-2008 16:26

Is er misschien iemand die daar al een keer is geweest om te vissen op karper en wat informatie wil geven. In juni ga ik namelijk naar het landalpark wat aan het meer ligt met m´n gezinnetje en wil daar ook een beetje gaan vissen in de avonduren. Ons appartement ligt namelijk zo´n 100 meter van het water. Dat er maar met 2 hengels gevist mag worden dat heb ik al gelezen en dat er onderscheid gemaakt wordt tussen forel en geen forelwater ivm de uren dat je mag vissen is me ook al bekend.
Gebruikersavatar
Andre Bijl
Berichten: 35
Lid geworden op: 31-12-2004 15:27
Locatie: Den Haag
Contacteer:

03-04-2008 20:40

Patrick,

Ik heb daar een jaar of 3 geleden gevist. Zonder enige info heengereden, voerplek aangelegd, en gevist. Het liep als een trein: de ene naar de andere. De vissen waren echtern niet groter dan 3-4 kg na drie dagen nog op een andere stek geprobeerd : zelfde. Dit is een beetje het algemene beeld in Tjechie : Man zit te karperen (alle vissen gaan in de pan) vrouw zoekt paddestoelen.

Let wel even op waar je gaat zitten : je hebt stukken met veel obstakels (stronken van wijngaard). Wel mooie omgeving ! Pivo = Bier.

Suc6
http://www.smart-indicators.eu
Carp Tackle Websop and Innovaiting Products
Patrick Valk
Berichten: 3
Lid geworden op: 11-02-2008 23:16
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

17-04-2008 20:23

Andre,

Bedankt voor je reactie.
Toch nog iemand die reageert. Het was voor mij het eerste berichtje wat ik plaatste en het werd veel bekeken in het begin. De eerste weken keek ik dan ook bijna iedere dag of er een reactie was, maar nu was het al weer even geleden dat ik had agekeken. Veel te druk met werken. Later kwam ik er overigens nog achter dat er onder het onderwerp vakantie nog een paar berichtjes stonden over het lipno meer. Iedereen praat inderdaad over kleine karpers. Maar het meerrecord staat toch op 23 kg. Nu vind ik het niet erg om daar wat kleine karpers te vangen, omdat het toch een gezinsvakantie wordt. Wordt er trouwens wel gewoon met boilies gevist of ouderwets nog met mais?

Er moeten toch ook nog wel wat karpervissers het afgelopen jaar naar het lipno meer geweest zijn????
Plaats reactie